Pjew!

Ujujuj såhär duktig har jag nog inte varit på länge då jag varit ledig tror jag! Har kämpat hela dagen! Nästan iaf ^^ Igår när jag gick och la mig tänkte jag att jag fick sova till 09.30 men vaknade av att klockan ringde 08.30, hade ställt in den fel! Typiskt!! Men jag gick och ställde fram den en timma och gick och la mig igen! Det gick bra, somnade om :D Så gick jag upp vid 09.30, satte mig här vid datorn fick mitt sjuka att gå över. Mår alltid piss när jag vaknar, urk. Sen plockade jag iordning all tvätt som skulle tvättas och så gick jag ner till tvättstugan.

När jag kom ner dit stod den en gammal gubbe i tvättstugan, i mitt rum som jag hade bokat. Vi har elektroniska kort, så det är bara jag som kommer in. De hade tiden innan mig, han kunde ingen svenska öht, men jag förstod att han ville ha tvätten kvar tills den blev torr och att han väntade på sin fru. Så jag stoppade in mina grejjer och gick, han fick vara där själv, en gammal gubbe har ingen användning för mina kläder ändå :P

Gick upp, åt frukost och såg ett avsnitt Smallville, sen gick jag ner och hängde tvätten. Då stod hon frugan där, kunde inte heller någon svenska, men hon stod inte i tvättrummet hon stod utanför, väntade på mig. Jag gick in för att hänga min tvätt och hon följde efter. Det visade sig att hon hade glömt sina glasögon, smart! ;P När jag väl hade hängt upp all tvätt gick jag upp för att fortsätta med min duktiga dag och ta tag i disken, satte mig här en stund först. Och vad kom jag på då?! Höll på att göra samma tabbe som senast jag tvättade, kom på att jag inte hade satt på torkskåpet! Damn!
Sprang ner och gjorde det. Glad för att jag kom ihåg det iaf! :) Nu är tvätten förhoppningsvis torr när jag kommer ner!

Aah efter det så har jag diskat, diskat och diskat! Minsann! Nu är diskbänken skinande ren! Känns skönt faktiskt! Sista disken är i maskinen nu, när den är klar, så är jag klar! Ska bara hämta tvätten nu om typ 5 minuter. Då tänkte jag att jag skulle hoppa i duschen, sen skriva inköpslista inför fredagen, så att vet vad jag behöver ha till allt jag ska baka.

Pappa kommer även vid 5-tiden, vi ska åka och handla idag med, men inget till helgen, idag handlar vi vanlig handling :) Vi ska även kika förbi Spargrossen och se om de har ändrat så man får handla privat där nu :D Hoppas! Vill ha wienerbröd! Sen tänkte jag ju även jag skulle kila till hemglassbilen sen, måste bara kika vilken tid den kommer till min parkering, gick inte att se det igår, det var fel på sidan!

Får ju inte glömma att jag gjorde något av det läskigaste jag någonsin gjort på länge, jag var sååå rädd! Idag kom äntligen skattedeklarationen och jag vågade nästan inte öppna den! Trodde jag skulle få betala tillbaka flera tusen efter lönen jag fick från länsstyrelsen förra året, men åh vad skönt att få se att man får 2500:- tillbaka istället. Pjew!

Aja. Nu måste jag kila ner till tvätten!

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0