Torka spya!

Oj det var länge sen. Jag har inte orkat de senaste dagarna och har inte känt att det hänt något speciellt. Har det väl iofs inte gjort nu heller. Har jobbat i helgen, var schemalagd på ett 7-timmars pass igår eftersom jag bytte med Maria, men fick även kompa så det blev bara ett 5-timmars pass. Sååå välbehövligt! Kom hem vid strax före 21 igår. Kollade på lite serier. Gick och la mig så jag somnade vid 1. Tänkte att jaa då kan jag sova till typ 9 - halv 10 och sen gå upp och börja dagen. Vem tror ni vaknar halv 8 pigg som en mört? Det var så varmt så det var ingen idé att försöka somna om. Bara att kliva upp. Tequila kom och bjöd på en spya bredvid sängen, så behövde ändå gå upp och torka upp den.

Inte kul att vara uppe före 8 när man är ledig, det är då man vill sova och känna sig utvilad. Suck. Men aja. Har fått mycket gjort iaf. När jag hade gått upp så kollade jag på desperate housewives och åt frukost. Sen satte jag igång och baka. Det blev typ 50 Mandelmums och 96 jordnötskakor! Hah! :) Det blev sååå mycket! Och jag har alltid använt 2 äggvitor i Mandelmums och då blir de VÄLDIGT kladdiga, nästan omöjliga att rulla. Så till andra satsen idag provade jag med bara en äggvita och guuud, dom blev HELT perfekta! Så nu vet jag hur man ska göra :D :D Najjs! Visade Madelen förut när hon var här, hon blev nog lite imponerad ;) Hon tyckte dom var goda också.

Så nu har hon varit här och hämtat baket. Hon fick en hel burk med jordnötskakor och likaså en hel burk med Mandelmums och en paradbakelse med sig hem. Jag har kvar 1,5 bunke med jordnötskakor, bara några stycken Mandelmums och en paradbakelse.

Men nog om det. När jag hade bakat klart idag, så hoppade jag i duschen, gjorde mig iordning och sen drog jag upp på stan. Hade slut på Neutrogena ansiktskräm, tog det sista idag när jag duschade och slut på Mascara. Sen läste jag en otroligt bra artikel på aftonbladet igår. Det handlade om hur man ska ta vara på sina linser på bästa sätt, hur man ska göra rent dom och hur man ska göra med linsbehållaren samt hur man ska sätta i dom. Provade det igår kväll när jag tog ur linserna och när jag satte i dom imorse. Vilken skillnad! Hade inga problem alls. Och brukar ha extremt mycket problem! Men i den artikeln så tipsade dom även om en linsvätska, som ska vara den bästa, den som är testad och framtagen blahablaha. Har provat den förut, men haft lite problem med den, men tänkte att jag ska prova igen. Saker förändras ju. Och jag skulle behöva ha en riktigt bra linsvätska, tror det är mycket det som gör att jag har så mycket problem. Så vi får se, ska prova ikväll :)

När jag var på stan hittade jag även flytljus till min syster, extremt fina var dom! Dom såg ut som diamanter och fanns i två pack, antingen lila eller svarta. Så jag köpte med 2 stycken 2-pack av varje till Madelens fest och så hittade jag svarta med rosa mönstrade servetter som matchade :) När jag var inne på HM och köpte Mascaran så hittade jag även två par assnygga skjorts! Samt kom jag på att jag bara hade en tofs kvar, så köpte på mig nya sånna. Har ju en katt som äter upp alla mina tofsar, så till slut har man inga kvar. :P

När jag var klar på stan så kom pappa och hämtade mig. Vi åkte ut till Marieberg. Vi började i själva centrum och försökte leta upp den nya butiken bellbox, men på vägen så fastnade vi vid McDonalds för att käka, hade inte ätit sen 9 på morgonen och klockan var 17.30 :P Så var vrålhungrig, så jag bjöd pappa på mat. Sen letade vi vidare. Vi hittade butiken och min syster hade rätt. DE HADE MIN HÅRSPRAY!! YES! Jag brukar köpa den hos frisören för 149:-/flaska, men hon tar bara in den när det är kampanj på den för hon tycker den är så dyr. Men på den där affären kostade den bara 98:- och det verkade som att de skulle fortsätta ha den! Så jag är lycklig nu! Köpte på mig 3 flaskor, för jag är aldrig på Marieberg! :P

Sen åkte vi vidare på lite fler affären. Jag köpte presenter till Madelen eftersom jag inte är ledig något mer innan vi ska fira av henne. Så såg till att ha det klart. Sen åkte vi till Willys och storhandlade! Sagt och gjort, hela dagen klar. Nu måste jag göra matlåda, se hur mycket jag hinner göra innan hockeyn börjar. Det är Liv som står ikväll, så lite måste jag nog se iaf. Tror jag ska se första perioden och se om det är värt att se på, annars kollar jag på Desp sen. :)

Men nu har ni fått en liten uppdatering iaf. Hoppas ni har det bra!

Hörs!

Kommentarer
Postat av: Carro

Nixpix. Snart smäller det, och enligt tjejen som har mamma Favela så är hon på väg att explodera, hon är jäääättestor =)

2009-04-27 @ 21:50:14
URL: http://famturner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0