Paradbakelser!

Det blev inte helt och hållet som jag hade tänkt mig. Skulle ju göra maränger, både vita och gula, men det blev bara vanliga vita, men de blev inte så värst vita men ändå, hemmagjorda maränger blir ju aldrig det känns det som, suck. Bara de smakar som maränger, det enda jag bryr mig om :) Istället för gula maränger gjorda jag paradbakelser, ett recept jag hittade i en alltommat-tidning, de såg sååå goda ut! Och de var goda med, men mäktiga, orkade inte äta upp en hel!



Så ser dom ut iaf! Ser gått ut va? Vad man inte ser är att de även innehåller någon slags chokladkräm. Mums :)
Har verkligen kommit i en bakperiod och än är det inte slut. Madelen fyller år nästa vecka och har lovat att baka åt henne, så det blir Nitos jordnötskakor och Mandelmums nästa vecka :) Eftersom jag endast gör dubbelsats av jordnötskakorna, så tänker jag behålla hälften, de får man aldrig nog av, typ :D Frysa in några tänkte jag, så man har hemma :) För snart får det räcka med bakandet, det börjar bli jobbigt :P

Annars har jag inte gjort mycket, det har varit skönt att bara vara hemma och  ta det lugnt. Sitta här hemma i pyjamas och glasögon med håret spretandes åt alla håll! Men igår var jag utanför dörren faktiskt, pappa kom ju och hämta mig vid 5 för att tanka, vi svängde även förbi willys, lite jag behövde ha hade jag kommit på :)

Sen blev dessvärre fikan med Sonja inställd, hennes bil har gått sönder :( Det var tråkigt, men får göra det någon annan gång, kommer alltid fler gånger :)

Det jag har spenderat dessa lediga dagar med, förutom att städa och baka, är att kolla på Desperate Housewives, jag har nu precis sett avsnitt 16 på säsong 2! YEAH! Jag är snart ikapp dig Madelen ;) Det innebär att jag har kollat på 17 avsnitt på dagar. Inte så mycket, hade jag inte bakat och städat hade jag hunnit med hela säsong 2! Men men! Känns skönt att ha ett lite renare hem. Har ju inte precis städat helt och hållet ^^ Får bli vid nästa ledighet, lr nåt sånt :)

Nu när jag ändå lade in bilderna på paradbakelserna på datorn passade jag på att lägga över lite andra bilder som jag tänkte lägga in här med. De är tagna lite på random, här och där som egentligen varit meningen att de skulle placeras i bloggen den dan de togs, men på något vänster har det inte blivit av :)

Nu ringde pappa så nu tappade jag bort mig totalt. Men bilder handlade det om iaf. Det får avsluta bloggen, för det är sovdags. Usch. Klockan är bara 19.30 och jag funderar på sömn! Inte det minsta trött! Blir galen av dessa tider, buäää!


Madelen och jag gjorde piroger för typ 2 veckor sen, de blev något stora!


Mina nya lakan, såå fina!


Madelen ligger nerbäddad och hatar sin syster med kameran precis i "takort-ögonblicket"


Chokladboll med cornflakes, Mandelmums och Jordnötskaka, en enkel fika häromdagen. Gott!


Nu ska jag dricka upp min cola sen gå och sova.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Sonja

Dom här två dagarna utan dig på jobbet har gått så sjuuukkktttt segt!! Du får inte vara ledig mer när jag jobbar:) Ska bli underbart att jobba ihop imorgon.. :) Saknat dig!!! Kram Sonja

2009-04-23 @ 20:04:04
Postat av: Anonym

Du måste komma ikapp mig snart! Jag vågar inte kolla själv Det är läskig nu juu!:P

2009-04-24 @ 18:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0