Bor i Karlskoga from 090915!!!

Igår var en konstig dag. Gick upp tidigare för att hinna upp på stan och säga upp min lägenhet. Tog bussen upp, sa upp lägenheten till 091130 - eftersom jag hade uppsägningstid, men skrev att man kunde flytta in tidigare om man ville, tidigast 15/9 bara jag fick reda på det i tid. Allt klart. Gick till bussen för att åka till jobbet. Fick vänta 30 minuter så klart, eftersom det gick så fort hos Öbo.

Väl på jobbet så är det ju goda nyheter att den är uppsagd så att jag flyttar dit snart hihi. Men så fick jag reda på att den jag skulle åka med hem var ledig igår, suuug! Han måste ha varit väldigt förvirrad då han lovade mig i tisdags att jag kunde åka med hem, så jobbade han inte ens! Men Linda var gó som vanligt och fixade skjuts hem åt mig ändå, snällast! Så då kunde jag lugna mig med det, för annars hade jag inte kommit hem.

Sen vi lunch så hade jag ett missat samtal, med ett meddelande på IQ-svar, ringde upp och lyssnade av det. Då var det hon jag var hos på Öbo som ringde och meddelade att de hade sagt upp lägenheten till 090915 och jag ska vara urstädad och klar då, huh?! Var tvungen och ringa upp direkt och kolla. Och visst var det så, dom hade skippat uppsägningstiden på min lägenhet, säkert för att de saknar lägenheter till alla studenter. Så nu är det bara att börja packa. Packa och packa och packa. Det är mycket att göra och jag känner mig helt plötsligt VÄLDIGT stressad! Pappa kommer hit imorgon med kartonger. 

Samtidigt är ju det här bra. Jag vill dit så fort som möjligt, men jag vill gärna hänga med i svängarna också!
Nu ska jag ringa dom här i Karlskoga och säga att jag kan ta lägenheten redan i september! Wihoo!

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0