Sömnproblem.

Jag önskar jag kunde få sova en evighet, men jag lyckas inte ens sova 5 timmar per natt. Det går bara inte.
Vet inte om det beror på värmen, eller någon oro, eller vad man ska skylla på, men somna, det går inte. 
Orkar inte göra något heller, det är iväg till jobbet, hem göra sig iordning för sängen sen ligga och läsa tills
det är dags att "sova", sen ligga och vrida och vända på sig tills klockan är helt klart för mycket och till slut in på
småtimmarna somna för att få sova väldigt många för några timmar. Usch. Vad göra? 

Sedan jag uppdaterade senast har det inte hänt mycket inte. I torsdags så var det dags för bakning igen.
Gjorde vaniljbullar, kanelbullar och snickerskaka. Det blev minsann 69 bullar hihi. Men ni ska bara veta att turen
inte helt och hållet var med mig. Bakade och hade stoppat in andra plåten med bullar i ugnen, efter typ 4 minuter
så dör ALLT, hela lägenheten släcks ner. PANIK! Fan visste inte vad jag skulle göra, tänkte att alla proppar hade
gått så gick runt och "släckte" allt, så att det inte skulle vara igång när jag stoppade i nya proppar. Och jo, när
jag ställde mig på en stol så jag nådde proppskåpet hade två proppar gått, så tog mina sista två proppar
och bytte, men fungerade det för det? NEJ! UUUUH! Panikringde pappa och frågade vad det kunde vara! 
Han sa att jag skulle ringa bovärden, men när jag pratade med honom så gick jag ut på balkongen och lyssnade,
grannen under brukar alltid ha radion igång, och hon hade haft det hela dagen och den var tyst! Så började ana
att det inte bara var för mig. Och när jag pratade med pappa så gick strömmen igång igen.

Pjew! Bullarna hann bli klara på eftervärmen medan strömavbrottet var och tydlingen så var det något med något
omkoppling i ett elskåp som hade gått fel som hade lett till att 9000 hushåll i Örebro blivit utan el. Varför just
hos mig när jag var mitt uppe i bakandet kan man undra. Ja vem vet.

Allt ordnade sig ju till slut, och glad var jag för det. Och alla på jobbet verkade det som på fredagen då dom
mumsade glatt på fikat! :) hihi, jag älskar att baka! 

Och igår ringde min älsklings-erica, hon var i Örebro på en snabbvisit, hann tyvärr inte träffa henne, men vi pratade
en stund i telefon. Hon var hemma hos Fredrik och festade och fick prata med både Fredrik och Alle i telefon.
Det var kul, evigheter sen! Usch, borde vara bättre på att träffa folk, ta mig för att se till så att man verkligen ses.
Man behöver ju inte bara ses när man festar, egentligen? Men det har blivit så, och eftersom jag aldrig har tid, ork
och så att festa så blir det aldrig av. Vilket är extremt tråkigt. Saknar alla så hiiimla mycket! Och underbart att få
prata med alla i telefon i går.

Det ska bli fest snart. Snaaart! Fyller ju ändå 25 iår, så då, om inte tidigare, så blir det iaf fest. Helt klart! 
Jag lovar och svär! Ska nog till och med söka semester redan nu, för då vet jag att det blir så ^^ 

Kan man boka in Carro som kattvakt redan nu tro?!

Aja. Skulle ha gjort potatis, fläskkotlett och skysås till matlåda, men orkar fan inte laga så avancerad mat,
så satte precis på ugnen, får bli potatisbullar och lingonsylt. 

Sen ska jag krypa ner i sängen och förhoppningsvis få lite mer sömn, det behövs. Jag står inte ut.
Kommer gå ner mig i ett träsk snart annars.

Och en sak till. En både positiv och negativ nyhet. Jag letar lägenhet i Karlskoga. Det lutar till  typ 90% åt att
jag flyttar dit. Jag vill så gärna jobba kvar, men det kommer inte fungera i längden att pendla. Känner det i både
kropp och psyke. Så måste ha en förändring. Måste ha mer egentid, mer liv, annars går jag under.
Kanske därför jag inte kan sova?

Who knows.

Dags att göra lite nytta iaf. Bättre att ligga i sängen och ta det lugnt, även om jag inte kan sova, än att sitta
uppe och  göra saker.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0