Ledig fredag!

Fyfan för lediga dagar egentligen. För på lediga dagar måste man göra sånna saker hemma som man måste göra, men som man inte vill göra, som är äckliga. Uuuh. Jag har precis rensat avloppet i badrummet och rensat handfatsrören eller vafan man kallar det för, avlopp det med kanske? :P Men nu är det iaf gjort för ett tag framöver. Pust o stön.

Imorse gick jag upp precis innan klockan skulle ringa 08.15. Upp, satte på mig linserna, gav katterna mat och så ringde jag till Hyresbostäder i Karlskoga. Vill helst vända mig till ett större hyresbolag när jag hyr lägenhet, som Öbo där jag bor idag. Så ringde dit, för jag har varit medlem där sen september förra året och samlat poäng och kollat lägenheter. Men alla lägenheter har kort inflyttningsdatum och jag har ju tre kalendermånaders uppsägningstid på min befintliga lägenhet. Så jag ringde och frågade hur man gör då, för att slippa dubbelhyra.

Men så när jag ringde så förklarade hon att det datum som står på hemsidan är när man KAN få komma in om man vill, men att det inte är alltid så att man måste flytta in det datumet, så hon tyckte jag skulle söka lägenheter, gå på visning och då om jag är intresserad skulle vi diskutera om de kunde hålla lägenheten åt mig! :) Så jag har två visningar inbokade nästa vecka, ingen tid bestämd ännu, måste kolla med jobbet så jag får gå ifrån bara :D oooh! Tänk om allt ordnar sig? Det vore så underbart skönt.

Samtidigt som det skulle vara otroligt skönt och det bästa för mig så känns det oootroligt svårt. Lämna allt man har här, min kära systeryster, vännerna, den ingrodda vanan med att bo där jag bor. Allt här ser likadant ut, har bott i samma område sedan jag var 4 år och det känns som hemma för mig, att ta allt mitt pack till en annan lägenhet i samma område är inte alls svårt, men nu handlar det om att ta allt mitt pack till en annan stad, till andra lägenheter, som inte alls ser ut som jag är van vid. Men jag vet att det kommer bli  till det bättre. 

Kan åka till Örebro när jag är ledig och hälsa på alla. Min syster kan komma till mig. Vännerna kan komma till mig. Och framförallt kommer det bli lättare att få nya vänner, jag kommer kunna umgås med alla underbara människor på jobbet även på fritiden. Och det längtar jag verkligen till, för det är såå många underbara personer jag har lärt känna sen jag började på BBB för snart 1,5 år sedan. 

Mm, blandade känslor. Men jag vet iaf att de på jobbet ser fram emot att jag äntligen bestämt mig för att flytta, för som de har tjatat ;) hihi

När jag hade ringt mina samtal imorse så tog jag faktiskt moppen till Ica Ekershallen minsann, har velat göra det länge någon morgon när jag orkat, men har då aldrig orkat, och igår bestämde jag att om det inte regnade idag skulle jag åka oavsett, för jag ville ha Fitness Ciabatta! Minsann, väl där fanns det bara två kvar :( De skulle göra mer på eftermiddagen för de hade tagit slut imorse. Ska handla med pappa sen, så tänkte han skulle få köra förbi mig där lite snabbt också, förhoppningsvis finns det ju kvar av eftermiddagens bröd då :) 

Köpte ingredienser för att göra fajitaskryddad kycklingpastasallad, så tänkte göra det innan jag åker och handlar med pappa, så behöver jag inte tänka på att jag även ska hinna laga mat när jag kommer hem ikväll. Måste sova tidigt ikväll, börjar 8 imorgon, vilket betyder upp 04.15, vad jag längtar till att slippa gå upp så tidigt! :D

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

kmr sakna att ha dig bara några gårdar bort:(

Men jag kmr komma och hälsa på så ofta jag bara kan!:D<3

2009-08-14 @ 15:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0