hemma med livet i behåll

Åh idag känns det som att jag har haft ett liv. Ett liv som nästan höll på att ta slut iofs, men det får det handla om senare. Iaf. Kände mig utvilad imorse när jag vaknade, lagom putt på att jag inte orkade hålla mig vaken för att läsa klart boken,  till och med satt upp för att inte somna men det gick inte, somnade ändå! Så jag släckte och kröp ner och sov istället, läste klart på bussen imorse. Vaknade vid 8 imorse och tänkte, nej jag kan sova längre, jag är ledig idag, men så kom jag på att det var jag ju inte alls det, skulle upp 8.45. Bestämde mig iaf för att ligga kvar. När jag väl klev upp så blev jag inte alls glad. Denna jävla snö! Fan det började snöa när jag åkte från jobbet igår, och då tänkte jag, aja det gör väl inget om det snöar lite ikväll. Men det måste fan ha snöat hela natten, för jag kände mig helt insnöad! Tänkte att jag var tvungen att ta en tidigare stadsbuss, för dom är inte så duktiga på att komma i  tid när det snöat, men kollade när den gick och fungerade inte, så jag fick chansa på den vanliga bussen.

Det hade kommit 2 decimeter snö inatt ungefär, som ni säkert märkt, när jag gick hemifrån imorse så hade inte en enda plogbil varit ute. Det var till att lyfta fötterna högt och plumsa fram. Inte alls kul! Bussen kunde inte ens köra in på alla hållplatser, den stannade vid stora vägen så fick de som skulle på plumsa genom snön för att komma fram! Hah! Men turligt nog så kom den fram i tid, en halv minut senare kom bussen till Karlskoga, så det var tight. :)

Kom fram till jobbet i lagom tid också, även om det var tufft, fast där var det iaf plogat på de flesta ställen, förutom där man genar, och det är jue klart, för där plogar dom ju inte alls :D Jag satt helt själv i mitt skepp till en början, Angelica kom vid halv 4, då fick man äntligen lite sällskap. Och jag satt som på nålar för att veta om jag skulle få kompa eller inte, men det fick jag! WOHO! Klockan 18.00 kom pappa och  hämta mig.

Och det är nu det kommer, historien om att klara sig hem med livet i behåll! Man kan jue tro att när det redan kommit så mycket snö att det skulle vara slut på eländet. Men såklart, när vi kommer ut ur Karlskoga precis då blir det jävla snöstorm! Förstår ni?! Det var riktigt scary, för vi såg inte ens vägen framför oss. Man såg inte ett jota! Och så frös det fast massa is på rutan precis i pappas synfält, så för det mesta fick han köra bara i 60km/h. Men det viktigaste är att vi kom hem ok, när vi närmade oss örebro så lättade vädret och det klart och  tydligt att se vart man åkte. Jävla Karlskoga ;)

Så jag var hemma redan för 19 idag. Det var skönt det. Har suttit här och tagit det lugnt, har längtat efter det här hela dagen. Har sett ER, Bones, Smallville och två Våra Bästa år. Älskar mina serier! Bästaste! Men nu är det sedan länge efter läggdags, men jag har inte haft någon lust att gå och lägga mig. Men ska göra det snart. Ska upp halv 7 imorgon, duscha, fixa, sen åka till jobbet. Hoppas dagen går fort, jag är ju ledig på tisdag! Jippididooo!

Jag har den här a-a-a-a.... a-a-a-a..... A-A-A-A..... AAAAAA, som hon sjunger i förtrollad för att kalla på alla djuren, i huvet den vill inte försvinna!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha a-a-a-a.... a-a-a-a..... A-A-A-A..... AAAAAA :D:D:D

2009-02-09 @ 17:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0