positivt och negativt

Tung dag.

Jag längtar efter helgen. Jag behöver vila. Jag behöver ta det lugnt och bara softa. Det är vad jag ser fram emot just nu. Det behövs inför det som komma skall känner jag. Men nu är det bestämt och då får det bli så. Det är inte precis så att man har nerver av stål och perfekt psyky men jag hatar mig själv när jag är såhär. Fan fan fan fan fan fan, jävla skit! Blir så ARG! Oavsett hur mycket jag vill så går det inte att bara vända på en sekund och allt är bra, det går inte och det är så jävla störande. Jag har kommit såå långt, det vet jag själv, och jag är så stolt, förr hade jag inte ens tänkt tanken att sätta mig i sådana här situationen. Men det är ju så, man måste utmana sig själv för att ens ha en chans att komma någonstans. Men det är lika jobbigt för det.

Men tack för att ni finns där, och låter mig vara mig även om det är jobbigt ibland, ni hjälper mig sååå mycket bara av att finnas.

Tänkte jag skulle knata isäng tidigt ikväll. Har inte riktigt något att göra. Har kollat på ett avsnitt House och vunnit lite på poker. Tycker jag är helt ok för en kväll. Har även ätit rostad skogaholmslimpa med ost, mumma! Drack cola till, så klart!
Mysa ner i sängen och bara slappa, sen gå upp halv 5 imorgonbitti. Ja, det låter som en plan.


Tre positiva saker om mig själv:

* Snäll
* Omtänksam
* Hjälpsam

Tre saker jag behöver förbättra:

* Självförtroendet
* Säga oftare vad jag tycker
* Gå från socialt missanpassad till socialt anpassad


God natt.

Kommentarer
Postat av: Carro

Hallå där!! Vaddå flytande bajskorvar???

Det är faktiskt en kastrull med vatten som Nathalie o Per kokat korv i, det är lagerbladen man ser..



....

2009-02-19 @ 10:03:17
URL: http://famturner.blogspot.com
Postat av: Åsa

Hej hej där!

Livet är verkligen något som vi är här för att upptäcka. Det är både på gott o ont. Klart lättare att se det negativa men viktigt att ta fram det som är positivt också. Jag vet att det inte är lätt, det blir lätt att man tvingar fram något "bara för att". Det är inte heller bra.



Många gånger beror känslorna på annat som man inte direkt tänker på. Det kan vara något som man döljer för sig själv, men som man vet att man saknar eller vill. Ofta så är det inte helt uppenbart vad det kan vara. Men ändå så kan en liten liten sak göra att hela ens personlighet/liv får det tungt på något sätt.



Kramkram till dig

2009-02-21 @ 09:50:40
URL: http://www.metrobloggen.se/eken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0