Jag har gått vidare, det är ok.


R.I.P Staffan Bergström 19670429 - 20080204 - Evigt saknad.

Så, idag var dagen med stort D. Dagen jag gått och bävat för länge, jag trodde hela stormen skulle dra mig ner i sitt djup, men det har gått över all förväntan. Det har känts som en vanlig dag men bara lite gnutta sorg. Det har varit skönt, man har fått en bekräftelse på att livet har gått vidare och att det är ok, helt ok. Jag känner mig starkare.

Det har varit en mysig dag. Jag gick kanske upp lite försent, men man måste hinna sova lite. Jag gick upp vid halv 9, skulle vara hos Carro runt 10 hade vi sagt, jag skulle gå dit, vilket i mina ögon är en bit, eller ska vi säga för mina ben är en bit? För jag är ju inte elitgångare precis. Carro ringde strax efter halv 10 och var på väg hemåt och var så smart så hon bad mig kolla när bussen gick mot kyrkogården. 10.08, satans! Då blev det tight med tid. Jag sa direkt "då är det dags för mig att börja gå", så jag drog på mig kläder, packade ner kameran och  gick. Gick, och gick, och gick, ouf vad det är tråkigt att gå.

När jag kom in i skogen så blev jag sååå arg för att jag hade lagt ner kameran i handväskan, för där, på en sten kanske 2 meter från mig satt det perfekta fotot. En ekorre satt och tittade på mig helt lugnt med svansen hängande framför stenen och bara av att röra sig för att ta fram kameran gjorde så han stack, fortare än fortast. Damn! Det var bara att fortsätta gå. Kom faktiskt fram till Carro i god tid, vi gick till busshållplatsen och fick vänta nästa 10 minter, se på den ni! När bussen väl kom visste vi inte om vi skulle hoppa av vid hållplatsen "nya kyrkogården" som kom först eller vid "längbro kyrka", vi chansade att åka till Längbro kyrka eftersom vi inte riktigt var säkra på var vi skulle. Vi har inte varit där på ett år, och när begravningen var så tänkte man inte riktigt på vad man gjorde, men jag hade ett svagt minne av att det hette Gläntan där han låg. Och mycket riktigt fanns det en plats som hette Gläntan, och det är ju inte något jag bara kan ha kommit på från ingenstans när det faktiskt finns något som heter så.

Så vi begav oss dit och hittade fram till slut, på andra sidan kyrkogården, det hade varit närmare att hoppa av vid "nya kyrkogården" men då hade vi nog inte hittat rätt. Vi lämnade blommor, ljus och en prydnadssak och jag tog kort, sen stod vi där en stund. På tillbakavägen gick vi genom minneslunden och kollade hur den såg ut.

Sen gick vi in i kyrkan, mindes inte mycket av den heller, bara att garderoben var trång och full med jackor. Sen gick vi och satte oss och vänta på bussen. Bussen kom 10 minuter för tidigt och ställde sig en bit bort och väntade, men efter en stund åkte den fram och släppte på oss, och sen backade den tillbaka. Snällt! Slapp vi sitta ute och huttra.

Vi hoppade av vid Haga Centrum då Carro skulle handla, jag tänkte att jag då kunde passa på att handla mat till kvällen. Och för att vara ärlig, även om dagen var lugn, så var jag inte redo att släppa taget och vara själv. Och det var ett mysigt sällskap, inte ofta man får lite qualitytime med Carro. :) Vi bestämde oss för att ta en fika innan vi handlade, och det gjorde vi rätt i! Det var mummagott!



  

Hon tog en kopp kaffe och en prinsesstårtebit och jag tog Cola med en delicatoboll och en cookie. Det var gott. :)
Sen handlade vi Apoteket och sen mat. På fiket så berättade Carro att man även kunde köpa lunch, asgod bakad potatis, och det blev jag så sugen på så jag köpte bakpotatisar, currykycklingröra, fjärilskotletter och vitlökssmör till kvällsmat, och matlåda imorgon. Jag åt det förut, och gudars vad det var gott, jag bara vrääkte i mig. Två stora bakade potatisar med currykycklingröra och vitlökssmör, himmelskt! Och jag med mitt fotograferande idag tänkte göra er avundsjuka och visa min mat! HAH! ^^



Till maten kollade jag på Narnia - Prins Caspian. Den skulle vara bra om det var en fristående film, men den är inte bra som en Narnia-film. Så med andra ord var den bra, men med ett minus. Jag tvättade faktiskt samtidigt också, jag hade många bollar i luften samtidigt, plus att min syster kom förbi. Jag fick äntligen mitt efterlängtade paket från Haléns idag, så pappa kom och hämtade mig efter jobbet så vi kunde åka och hämta ut det, min syster hade passat på att beställa lite kläder samtidigt och  hon är snabb på att hämta sina kläder ;)

På tal om kläder så har jag riktigt stora problem med vad jag ska ha på mig idag. Jag fick som sagt nya kläder idag, men jag vet inte om det är ok eller inte att ha dom på jobbet. Lite av en klädkod är det, man ska vara proper klädd och inte se ut som att man precis kom från gymmet. Och det är helt ok i mina ögon, men det är svårt för en som inte klarar av att gå i jeans och trånga byxor varje dag. Därför använder jag alltid mjukisbyxor, men har lyckats hitta alternativa kläder som fungerar att ha på jobbet. Och jag vet inte om de här gör det eller inte och vet inte om jag vågar prova imorgon, eller om jag ska vänta en dag. Hmm, vad säger ni? Dom är fina. Dom 3/4-dels, blåa och pösiga. Tänkte ha dom till mina  uggs och en ny vit tunika jag fick idag. Tror jag får prova kläderna imorgon och se om det känns rätt, annars drar jag bara av mig byxorna och har resten på mig (jag ska ha tights under). Det är ju inte så svårt egentligen.

Annars så är det egentligen dags att sova. Jag måste börja sköta sömnen bättre det går inte annars. Jag är för dålig på att se till att verkligen gå och lägga mig när jag ska. Idag borde jag ligga i säng vid 20 för att få den sömn man "behöver" men istället sitter jag här vid kvart över nio och skriver, men man får prioritera, så enkelt är det.

Jag tänkte iaf avsluta med de bilder jag faktiskt tog av skogen idag, kul att ha en kamera när man väl använder den och har den med sig. Och skogen är fin såhär på vintern, grenarna är täckta med frost och snö, marken likaså, men endel löv hänger kvar och kämpar in i det sista.









Have a nice night

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0