Jag är en usel människa!

Nu känner jag mig som världens uslaste människa! URK! Jag visste att det skulle hända nångång, men det var så nära, sååå nära! Jag ringde pappa tidigare idag från jobbet och frågade om han kunde hämta mig vid bussen, OM jag missade den. Det är jue fredagkväll, så tänkte att det kunde påverka att Karlskogabussen kom in sent. Det var inte alls mycket folk på bussen, så det har nog mer med chauffören att göra. Jag såg min buss, jag såg den åka förbi! :( Och jag gick till och med fram till chauffören och frågade om han kunde få stadsbussen att stanna, men icke sa nicke det kunde han inte, så klart. Så jag missade bussen. Ringde pappa, och han lät inte munter. Han hade precis krypit ner isängen för han tänkte "nu har hon inte ringt, då har hon inte missat bussen" Så ska man aldrig tänka!

Han kom och hämtade mig iaf, han erbjöd sig först att betala taxin, men jag står hellre och väntar på honom 10 minuter, än åker taxi hem själv. Sorry, men det är inte värt så mycket pengar. Det vet jag att pappa tycker också, då ger jag hellre honom hälften av vad taxin skulle kostat som kompensation för att han åker in och skjutsar hem mig sent en fredag.

Nu vet jag iaf att när den busschauffören kör så missar jag bussen, riktigt ruttet. Nu tog jag iaf en lapp som har legat längst fram i bussen om att bussen ska börja köra annorlunda. Den ska köra mer på den nya motorvägen och räknar med att komma fram fortare. Vi får väl se om det stämmer eller inte. Gör det säkerligen inte. Suck.

Men nu är jag hemma iaf, skönt är väl det. Ska upp tidigare imorgon för att jobba då jag la om mina tider så att det passar med bussarna, annars hade jag veeerkligen inte kommit hem imorgon, not so nice. Snäll Linda som hjälper mig! Jag trodde minsann att jag hade tre olika serieavsnitt att kolla på ikväll, Smallville, Bones och ER. Men nehe, jag hade visst bara Smallville. Så det får bli det till kvällsmaten och sen blir det nog ett våra bästa år.

Komp imorgon kanske? Fundelurar på det minsann. Vore skönt nu när jag ska jobba så mycket. Men vi får se hur det känns imorgon. Det kommer bli en trååkig färd till jobbet, boken slut nu :( Kanske drar med mig korsord istället, så jag har något att göra iaf. Hoppas böckerna jag beställde kommer i nästa vecka. Annars måste jag börja fundera på en annan lösning så länge.

Nej, nu får det vara nog! Det kurrar i magen, så det är matdax!

Sov Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0