Det är ju inte för inte

Ni vet att det är skönt med sovmorgon va? För det vet jag. Men nackdelen är inte alla i trapphuset är anpassade efter att man har det och har man då barnfamiljer till grannar så betyder det att dom ska skickas till skolan vid, som det verkar, 07.59 varje morgon. Och inget illa menat, men 7 och 9-åringar är inte speciellt tysta av sig. Det är faktiskt det enda som har stört mig de senaste nätterna, peppar peppar. Och att få sova ostört till klockan 8 är jue inte fy skam det heller. Jag är inte omsomningstypen, men det har faktiskt gått. Skönt att sova har jag kommit på! Helt underbart! Måste jag har varit himlans trött natten till idag, vaknade med glasögonen på, så dom tog jag nog inte av mig igår och jag hade sovmärken ööverallt, så lär ha sovit ganska tungt! :)

Idag jobbade jag 13.05 - 21.50 som hela denna vecka och det är lite tight med tid på kvällen när man kommer hem. Bussen får Karlskoga kommer in mellan 20 och 25 över och bussen hem till mig går från resecentrum 23.21, så är Karlskoga-bussen sen slutar det med att jag inte kommer hem, har inte hänt än så länge, men det kommer säkert hända nångång, och då kommer jag få ta taxi hem! Idag var vääldigt nära. När Karlskoga-bussen stannade på resecentrum, stannade även min buss nästa buss, så fick springa för att hinna med, som tur var det en annan som skulle med den bussen som redan väntade på hållplatsen, annars hade inte min buss stannat, och då hade jag missat den pga det! Illa! Vi får se hur det går imorgon. Håll tummarna!

Jag håller på att krångla med mitt schema på jobbet. Är inte alls nöjd sen de helt plötsligt bytte schema. Men det går inget bra inte. Försökte ordna så att jag slapp jobba två helger irad, för det kommer bli allmänt FÖR jobbigt, men ville sig inte det inte. Ska höra runt lite och se om det är någon som kan byta. Annars kommer jag få jobba häcken av mig, och jag vet inte om klarar det men tanke på att jag redan nu gör allt jag kan för att bara skjuta allt åt sidan fram till den 4:e, efter det kan inte jag garantera hur jag mår. Men jag ska kämpa vidare imorgon, skulle kolla med Sonja och Elina och se hur deras scheman ser ut. Får skicka ut massmail annars och hoppas på att någon kan byta helg med mig iaf.

Har iaf hittat en och byta med så jag är ledig 4:e, tack, det gjorde livet lättare att leva! Får bara hoppas Carro är ledig då med, så hon kan göra sällskap.

Nu sitter jag och äter yoghurt och müsli igen, som vanligt, det är standard som kvällsmat när jag kommer hem. Drömmer mig bort till lunchen imorgon när jag ska äta min underbart goda köttfärssås och spaghetti som jag lagade igår natt. Åt den idag till lunch och det var gryyymt gott! Länge sen jag lyckades med köttfärssåsen, och så gjorde det ju susen att jag faktiskt hade spaghetti till den här gången, det är något speciellt med spaghetti. Det är ju inte för inte som det heter spaghetti och köttfärssås inte! :D

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra nu, om jag ska gå och lägga mig och läsa, eller om jag ska se någon avsnitt av house eller 24. Behöver inte gå och lägga mig förrän 01.30 för att få den sömn jag behöver inatt. Ska gå upp 09.30 imorgon för att hinna duscha innan jag ska till jobbet. Och gå och lägga sig redan nu, det är lite väl tidigt. Ja, nej vi får väl se vad jag bestämmer mig för. Ska iaf äta upp maten först, åt precis ett riktigt äckligt russin *gör funny-faces* Urk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0