Om helgen, och lite bilder!

Redan söndag? Tiden bara flyger förbi när man har kul. Haft en helt underbart bra helg faktiskt. Kom ju hem vid 22 i fredagskväll. Min syster kommer strax efter mig, vi började kolla på 24, men min syster gav upp, så det blir till att kolla på det själv. Så vi kollade på våra serier istället. Det vi följer varje vecka är 90210, Greys Anatomy och One Tree Hill. Bra grejjer! Men innan vi kollade på serier, kollade vi vem som åkte ut ur Let's Dance. Hon fick gärna åka, gjorde inget, men jag bara längtar tills Kitty åker ut!

Iaf. Min syster gick nog och la sig vid 2-2.30, medan jag satt uppe kvar och knåpade med denna blogg! Ville så gärna ha en räknare på sidan som Linda har! Så jag skapade mig ett konto för att också ha en sån. Men det tog tid innan jag fattade var jag skulle lägga in det, hur det var man ändrade färg på texten och annan kodning som jag glömt bort hur man gjorde. Men tillslut fick jag den att synas på sidan iaf. Men den räknade inga besökare! Putt eller vad!

När klockan väl blev halv 5 på morgonen så tänkte jag att det nog var dags att gå och lägga sig. För det var inte värt att sitta uppe längre. Tänkte inte klart längre ändå, så lite sömn kunde kanske hjälpa. Vi hade ju lite att göra på lördagen också, hade bestämt med pappa att han kunde komma vid tre, så jag och min syster hann städa och kolla klart på serier. Jag känner min pappa ganska väl, så jag vet att han ALLTID är tidig, men han tog nog priset igår. Vi hade bestämt tre och han plingade på dörren halv två! Halv två!? Då satt vi som bäst och åt frukost och kollade på ett 24, då vi båda vaknade vid 12 och inte hade orkat göra något förrän då.

Men jag placerade pappa framför wii så satte jag och Madelen gång med städningen. Hon fick ta disken eftersom hon inte vill hålla på med det jag gick göra, som att rensa avloppet, skrubba toaletten och handfat och sånt. Det är jue att måste, och jag tycker inte det är äckligt. Så det blir en bra arbetsfördelning, diska dock tycker jag är rent tråkigt! Och jag har ändå diskmaskin :D

Väl klara med disken, så drog vi iväg och handlade mat. Fick äntligen fylla upp min frys, blev dock inte så mycket mat, men handlade så pass mycket att jag klar mig till löning. Vi köpte även allt till tacos som vi hade bestämt att äta till middag. Och chips och ostbågar till efterrätt. När vi kom tillbaka satte vi igång och spelade wii allihopa tillsammans. Vi körde bowling i typ en-två-tre timmar(?). Sen strax före sex började vi med maten.

Hur kommer det sig att man blir så mätt på tacos? Man blir aldrig så mätt på annan mat. Det är något visst med Tacos. Det är gott, kanske för att man inte tänker på hur mycket mat allting ihop blir? Kan det vara så? Efter maten var vi proppmätta, vi körde lite bowling med hemmagjorda regler, så att det blev lika för alla. Det var kul. Man hade sin egna lilla stil, speciellt min lillasyster ;)

Efter en stund drog pappa hem. Så då satte sig jag och madelen och tittade på film. Vi drog en helkväll med film. Det är mysigt. Det blev Step Up, Raise your voice och halva What a girl wants. Både jag och Madelen var så trötta runt 2-snåret att vi pausade filmen och bestämde oss för att kolla klart på den till frukosten imorse. :P

Imorse ringde klockan vid 10, pest och pina! Suck vad man inte hade lust att gå upp då. Men upp gick man ändå. Åt frukost, såg klart filmen, sen drog Madelen hemåt. Efter det så städade jag iordning lite efter lördagen, kollade på ett 24, duschade och gick och la på ett brev på posten. Passade även på att köpa med lite fika hem, då Sanne kom på besök vid 5-tiden typ. Det var kul. Första gången hon var här i den här lägenheten. Mitt tredje besök här kan man säga, om man inte räknar med familjen som bor här  i Örebro.

Vi satt och pratade lite, spelade Guitar Hero och käkade pizza! Det var mysigt. Får vi göra om! Hon drog iväg mot andra äventyr för en stund sedan. Då passade jag på att springa runt och försöka få med mina kära katter på bild, med min nya digitalkamera. Men dom är svåra, för när man kommer så nära dom så vill dom bara gosa och kommer för nära så det inte går att ta kort. :( Fick några fina bilder iaf. Kolla nedan sen. Det är kul med en kamera! Grymt kul! Att jag inte investerat i en sådan tidigare! Jag ska bara bli bättre på att ta mycket bilder också.

Har tagit bilder på alla skrymslen och vrår här hemma så ni får se hur det ser ut i min lägenhet. Det blir ganska många bilder publicerade i denna blogg, men det är kul. Sen ska jag försöka få med någon bild vid varje inlägg, det kan bli svårt, men det ska gå! Får väl ta nån cepe bild om jag har slut på idéer och bara ta en bild på golvet eller nåt ^^

Måste bara skriva ner också att i fredags på jobbet fick vi helt plötsligt nytt schema för februari. Så det är bara att börja planera om. Skulle åka till stockholm 8:e februari, men nu jobbar jag då, så får skjuta på det en helg. Men det allra jobbigaste är nog att på det gamla schemat var jag ledig den 4:e oktober, men det är jag inte längre. Och jag vet inte om jag klarar av att jobba då. Det kommer bli så påtagligt, så jobbigt. Det är ettårsdagen. Det är ett helt år sedan det hände, men det känns inte som det. Och det känns verkligen inte som att jag har släppt taget riktigt, även fast jag har gått vidare. Jag har ett nytt jobb, jag håller på med annat. Men allt det har även gjort att man inte riktigt tänkt. Jag som ville hinna till graven den 4:e, men gör inte det om jag kommer hem vid 19 på kvällen.

Ska se om jag kan byta med någon. För den 4:e är det nästan så att jag måste vara ledig. För mitt eget bästa.









Sådär! Där kom alla bilderna med också. Först är det vardagsrummet, sedan sovrummet, hallen, köket, badrummet och toaletten. Sedan kommer lite nytagna bilder på katterna. Kolan, Tequila, alla tre på samma bild och sist men definitivt inte minst Passoa. Sötisar!

Det får avsluta bloggen för idag. Ska upp 04.45 imorgonbitti, så det är väl dags att lägga sig i sängen och läsa lite innan jag ska sova. Men vi hörs imorgon mellan rundorna ner till tvättstugan!

Sov gott. Don't let the bedbugs bite.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken fin lägenhet du har! Om du inte hade haft katter så hade jag gärna kommit och hälsat på. Om du infar mig om vilket datum det gäller så ska jag försöka hjälpa dig så att du får ledigt då. Om du byter eller söker semester eller något. Prata med mig bara....

Kram!

2009-01-19 @ 19:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0