Liite liite förtydligande!

Vad underbart det är med fredag när man vet att man är ledig nästa dag. Hela dagen är så lätt. Man är på så bra humör. Det var en bra dag. Ingen dålig avslutning som det oftast är. Allt var bara bra. Känner mig fortfarande lite upprymd av fredagen faktiskt. Men något som var otroligt jobbigt må jag säga var nog kylan idag, det var förjävligt kallt! Höll på att frysa fötterna av mig. Och då kan man fråga sig varför jag inte tog på mig vinterskorna idag när jag frös igår?! Inte är man alltid så smart inte. Det har väl med det gamla ordspråket att göra "ska man vara fin, får man lida pin" Mjooo. Så kan det var, med jeansen och allt. Kände mig fin idag. :)

Jag är fin i jeans. Jag vet. Men vem står ut att känna sig obekväm hela dagarna och finnas risk för att få ont i magen bara för att vara fin? Inte jag inte! Då får jag lösa det på annat sätt. Som jag gjort på senaste tiden, med tights! Det gör oxå susen för figuren. Men jag förstår inte vart folk får för sig att jag har smala ben? Weirdo. Då kan vi  ta och jämföra med någon som HAR smala ben, då kan vi snacka inte smala ben längre! hihi

Men aja iaf. Nu kan jag iaf förtydliga lite vad jag skrev om häromdagen. Det där luddiga stycket i min tidigare blogg, fråga mig inte vilket inlägg för det har jag ingen koll på. Men det var om funderingar och hur jag skulle göra och etc etc. Det handlade om jobb, som så mycket annat gör. De söker folk på jobbet, till en ny tjänst, och jag blev förfrågad om jag inte skulle söka det jobbet, för endel tyckte jag verkligen skulle göra det. Men jag var lite osäker, som jag så alltid är. Men idag sökte jag. Det var inte precis en avancerad ansökan, men det behövs inte. :) De vet vart jag står, och vad jag vill, och vad jag kan. Tror det räcker. Vill gärna vara med, konstigt att man kan vara så serviceinriktad när man är socialt missanpassad som jag är. Men det har väl med telefoner att göra, man ser jue inte den man pratar med när man har en telefon emellan, så det kan inte hända nåt, man slipper alla tankar "hur ser jag ut, varför kollar dom sådär, nee nu tror dom jag är dum i huvet och ful och urk" Det är bara prata på, man vet vad man ska säga etc etc.

Jag tycker det är kul. Det är något som stärker mig att det finns saker jag klarar av, till och med väldigt bra. Och det är kul när saker man gör förvånar andra, som pappa som aldrig trodde att jag skulle passa som telefonförsäljare, när jag väl började jobba med det för över 5 år sedan så sa han "max 2 veckor, sen slutar du", nu 5 år senare jobbar jag fortfarande inom samma yrke. Inte samma företag, inte samma inriktigt, men samma yrke. Jag erbjuder en service över telefon. Det är coolt. Jag är stolt över mig själv. :) Jag vet andra är det med, tack! Och tack för att ni finns där, det betyder mycket.

Blev det så mycket tydligare än vad jag skrivit innan förresten? Kanske inte. Jag är oftast lite gåtfull av mig när jag skriver. Jag vet inte varför, det känns bara rätt och lätt. Det är som det är, ni kommer lära er att läsa mellan raderna och förstå. Jag lovar. För nu har jag börjat blogga, och kommer nog inte kunna sluta. Det är en härlig sysselsättning, man får skriva ner saker i ord, saker man gått och funderat på över dagen, en vecka, kanske längre än så.

Idag på jobbet förresten, så sa en arbetskamrat att hon var inne och kikat på min blogg och tyckte det var kul och läsa, att jag skrev bra.  Tack, det värmde! Härligt och höra lite feedback, då är det ännu roligare att fortsätta skriva. :) Thx!

Nu tror jag att jag ska vara lite social med min syster, hon verkar lite pratglad och jag sitter bara och säger "mm aah ok, jaha aah det låter bra ok" Det kanske inte är så smart, hänger inte alls med i vad hon säger. Hopprep? What? Aja. hihi. Jag är en jättebra storasyster, jag lovar!

God natt. Hörs imorgon! :)

Kommentarer
Postat av: Madde

Jasså Så du lyssnar inte på vad jag säger xD.. Jag får väl lära mig att inte prata när du skriver blogg helt enkelt haha:)



Men men en bra storasyster är du iaf!:D

2009-01-18 @ 12:58:05
Postat av: Åsa

Hejsan hej!

Nu har jag sneglat runt lite här o ska skriva mer jag lovar. Ja det är härligt med fredagar, det kan jag hålla med om. Fast just nu så känns det som att jag varit ledig alldeles för mycket o att jag dessutom blev sjuk nu när terminen skulle börja. Man hamnar liksom efter, för denna termin börjar jag jobba med en ny grupp så... jaja... snart är man troligen inne i de också.



Visst är det smidigt med thights, det håller jag med om. Bara de att nu är det för kallt bara :(

Har ju inte emot vintern så men det är ju inte kul när det är så här tok kallt.



Vi hörs säkerligen mer här.

Kram Åsa

2009-01-18 @ 13:11:29
URL: http://www.metrobloggen.se/eken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0