bättre två gånger än ingen gång

Usch vad jag är dålig på det här nu för tiden! Det blir aldrig av att jag har tiden över för att sitta här och skriva ner mina tankar och mitt livs händelser. Men nu sitter jag här med snustorra linser, trött som attan och ingen lust att sova, så tänkte att jag kan lika gärna passa på att skriva några rader. Bilderna orkar jag verkligen inte ladda in, så det blir en sån där tråkig blogg med bara massa text.

Heh, så nu att jag skrev massa. Så mycket massa text kommer det inte bli för det är egentligen läggdags och jag vet inte hur mycket jag har att skriva.

Har jobbat rätt mycket på sistone, det är anledningen till att jag inte skriver och de dagar jag varit ledig har jag haft något inplanerat eller valt att den tid jag har haft över har jag spenderat till att bara ta det lugnt och kolla på förhäxad. Så jag kör nedräkning på msn nu, idag heter 4 arbetsdagar kvar, vilket stämmer. Tisdag - Fredag sen är det äntligen semester. Och då ska ni veta att jag jobbat från i lördags, så jag kör ett fint 7 dagarspass såhär före semestern. De måste ju ha schemalagt så för att man verkligen ska behöva och se fram emot semestern eller?

Men idag när jag kom till jobbet kollade jag hur jag skulle ha mina raster. Jobbar mellan 10.10 - 18.55, på den tiden ska jag på förmiddagen ha en kvarts rast, sen 45 minuters lunch och avsluta med en kvarts rast på eftermiddagen. Och då ska ni veta att min första rast låg 10.30, då blir man lite fundersam minsann. Första rasten efter 20 minuters arbetstid känns lite väl lönlöst och dessutom jobbigt, för tänk vad mycket man har kvar av dagen då? Men gick och sa till och fick rasterna flyttade, underbart! Såg att de låg så hela veckan, så får väl se om de är så imorgon med haha!

Jag kommer inte ens ihåg vad jag har skrivit i mina tidigare sporadiska blogginlägg så vet inte ens om ni redan hört vad jag skriver. Men spelar roll, bättre två gånger än ingen gång.

Kryssningen var iaf rolig! En hel dag med hela familjen på båten, spela kort, spela bort pengar på maskinerna, gå i tax-freen, helt underbart! :) Det blev ganska mycket handlande och spelande, men var stolt över mig själv då jag hade 600:- kvar i plånboken när jag åkte hemåt :) Inte illa!

Nu ser jag ingenting av vad jag skriver för Colan satte sig mitt i vägen. Det ska hon jämt göra, men nu kom Tequila och luktade på henne så drog dom båda två!

Och jag känner att det här har blivit en lagom uppdatering för denna gång, nu är det dags tvätta av sig sminket och krypa under täcket. Det är en dag imorgon också.

Tjarå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0