Elefanterna har äntligen kommit!

Så har man äntligen sin efterlängtade semester. Veckan slutade inte speciellt bra kan jag inte påstå. I torsdag på jobbet så hade jag så saatans ont i ryggen! Började tidigt, redan efter en timma. Oftast när jag får ont ryggen kommer det framåt eftermiddagen/kvällen, när jag har typ 1-2 timmar kvar att jobba, men nu kom den tidigt, första gången det händer faktiskt. Och jag pinade mig själv, länge. Men vid 4 blev det för mycket, kunde inte sitta, stå, röra mig och framförallt inte prata med kunderna, så det fick bli att gå hem från jobbet. Första gången sen jag började jobba där. Usch vad psykiskt dåligt jag mådde av det.

Började gå mot bussen och kände att jag behövde någon att prata med, så jag ringde pappa och han hade slutat tidigt, vilket var tur för mig för han erbjöd sig att komma och hämta mig så jag slapp åka bussen hem, så jag gick till Lasarettet, de har ett apotek där, köpte Voltaren Gel och väntade sedan på pappa. Sen drog vi oss hemåt. Jag var ju dessvärre tvungen att hämta moppen på stan, men när jag väl var hemma så var det helt underbart. Ha på Voltaren och sen bara ta det lugnt. Ryggvärken gick inte helt över och det var en tung natt, men en natt med sömn iaf, jämfört med andra gånger. Men jag var tvungen att vara hemma på fredagen med, det hade inte gått att jobba :( Så min första sjukdag också, suck.

På lördagen började min semester, hade fortfarande lite ont i ryggen, men nu hade vi planerat för Boda Borg så länge så jag bestämde mig för att följa med, behövde ju inte ställa upp på allt fysiskt. Efter att ha rört på sig ett tag kände jag inte av ryggen längre, det var skönt! Och vad kul vi hade! Underbart kul :D Det är ett roligt ställe det där, men man får ju verkligen känna av vilken dålig kondis man har. Heerregud!

Och idag då ska vi inte ens prata om. Jag har ont i varenda del av kroppen, förutom ryggen! Haha, hur komiskt är inte det! Och sen kan jag även tala om: Jag får nästa ALDRIG blåmärken, för att jag ska få ett blåmärke ska jag slå mig otroligt otroligt hårt, så ni kan säkert förstå hur ont i tutten jag har eftersom jag nu har ett blåmärke där! :( Vi körde en bana som hette spindelnätet. Och man skulle klättra igenom ett spindelnät, och det var inte lätt när man hade tuttar ivägen och en rumpa ivägen (för er som inte tycker jag har en rumpa, så en liten har iaf, och det räckte!). Iaf fick man slita sig igenom det där nätet och väl ute så hade jag byxorna nedan för rumpan och ont i tutten. Och idag har jag ett blåmärke som visar på hur jag kämpade igår!

Min syster däremot hon har blåmärken överallt, för rent överdrivet så får hon blåmärken bara man petar på henne, hah! :D Man känner sig lite mör idag, men träningsvärk tyder ju bara på att man har gjort något, och det är ju kul, jag som aldrig annars rör på mig, latmasken #1 :P Men sen har man lite svullnader och skit överallt också, för det är inte värst humant där egentligen, men men! :D Vi planerar att åka igen i höst, borde inte vara lika varmt i rummen då, när det är kallare ute?! Eller vad tror ni?

Förutom det har det inte hänt jättemycket sen jag senast skrev. Sonja sötnosen var förbi här för ca en timma sen och lämnade ljusen som alla beställde från ljuspartyt, äntligen har det kommit. Så nu ska jag bara försöka tajma med folk så de får sina saker :) Jag har redan packat upp mig. Vad mycket jag beställde! Men jag har äntligen fått mina elefanter. Nu ska jag bara be pappa om hjälp och sätta fast dom i hyllan så inte katterna har ner dom hihi.

Jag hade beställt:

En mini-elefant teljushållare
En stor elefant votivljushållare
4 st Votivljusglas med olika dofter
2-pack votivljushållare med samma doft ibåda
12 st Votivljus
12 st Teljus

Så det var en del saker, det är kul :) Med alla andras saker och blandat med mitt så luktar det endel här nu efter att ha packat upp allt. Så det ska bli skönt när alla hämtar sina saker :P

Just nu längtar jag mest till fredag, då bär det av till Göteborg, hälsa på systra mi en vecka. Det ska bli kul, hoppas jag. Man vet aldrig i förhand, men vi får se! Mycket planer har vi iaf!

Nu funderar jag på att sätta igång ett avsnitt förhäxad och samtidigt vika in alla kläder i garderoben så jag får lite ordning där. Och samtidigt packa ner de kläder jag ska ha till Göteborg, behöver ju inte använda dom i veckan, räcker med alla andra kläder jag har. Ska ändå inte göra mkt, så blir nog mest en pyjamas-vecka hihi ^^

Får nog bli så. Madde kommer hem snart, hoppas hon ringer då!

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Madde

Göteborg ska bli as kul!:D Vi kommer helt enkelt göra det kul hihi:D:D

2009-07-20 @ 11:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0