En dag på stan!

Jag har kommit på att gå på stan precis innan man har fått lön, när man inte har några pengar, inte är lika givande som när man har fått lön och man känner sig extremt fattig när man kommer hem! Men men! Vi gick en liten runda för att checka in vad jag vill köpa på fredag då det är dags för stan då med. Systra mi fick lön idag, så hon ville spendera lite pengar. Så vid 14.30 (lite efter då bussen var sen) så sågs vi upp på stan. Madelen och hennes kompis Ariet stod och väntade på mig och muttrade om att jag var sen, men hallå, vem kan göra så bussen kommer i tid? Inte jag! :D

Så började vi iaf stadsrundan. Jag vill även lägga till att det var inte skönt att gå på stan när man hade träningsvärk uja uja! Men anyway, inte bara klagomål här inte! Jag köpte idag på stan ett linne så bara skrek att den ville bli min, köpte deo, duschkräm, rouge och en ny väska :) Och så mkt pengar så det räckte till det hade jag inte med mig, men jag hittade en väska som kostade 300:- och det fanns bara två kvar vilket innebär att man ska köpa den annars är den slut när man kommer tillbaka, och min syster har en liten avbetalning till mig som hon ändå tänkte betala 300:- på den här månaden, så hon fick betala för väskan, helt perfekt :) Det är en STOOOOR väska hihi, har aldrig haft en så stor väska, ska bli spännande om jag trivs med det! AJUST! Glömde, köpte ett bälte med! Det var fiint :)

Lämnade stan vid typ 18, bussen gick iaf runt den tiden hemåt. Efter att jag kom hem hade jag något att göra hela tiden, pratade med pappa i telefonen, Carro hörde av sig att vi skulle ses en stund så la på med pappa, gick ut och umgicks med Carro en stund, min bror skickade sms om att han skulle komma förbi en snabbis, så när Carro gick så kom Niklas, bara snabbt och hämtade sakerna de beställde på ljuspartyt. Sen pratade jag med Madelen i telefon, sen pratade jag med min andra syster i telefon, Ingela, som vi åker till på fredag. Vi pratade om allt mellan himmel o jord, bokstavligt talat, och kom fram till att Madelen och jag inte behöver ta med oss lakan och handdukar, men det behövde resten då de bara är där en helg, vi en vecka! Schyrre! :) Det hade ändå inte fått plats i väskan, haha!

För när jag lagt på med alla för den gången, ringde Madelen och påminde mig om tågbiljetter, så pratade med mamma, bokade tågbiljetter för resan hem. Lånade lite pengar eftersom jag slösade allt på stan och behöver lite mat hihi. Ja, sen efter det har jag vikt ihop min rena tvätt och packat det mesta som ska med, nu är det bara småsaker kvar och smink typ. Och vetefan hur allt ska få plats, känns som att jag har packat ner hela garderoben, men aja, då har man mkt att välja på iaf :D hihi!

Sådär, då har man varit duktig att uppdatera bloggen idag med. Snart läggdags känner jag, innan hungern tar över, magen får allt vänta till frukost imorgon!

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0