Insomnia

Jaha det har varit en spännande helg av insomnia, shopping, serietittande och godisätande. Helt sjukt, som jag skrev i min blogg mitt i natten så kunde jag ju inte sova pga ont i ryggen natten till lördag. Gjorde mitt bästa, jag gick runt, jag satt, jag låg i olika ställningar, men inget fungerade. Ooont gjorde det, konstant! Och ingen sömn. Gav upp vid halv 9 på morgonen, det var ingen idé.

Istället gick jag upp, kikade runt lite på internet. Började leta runt efter hotell i Örebro som hade ett dubbelrum ledigt som man fick ha hund i. Ringde ALLA hotell i hela örebro, tänk den ni. Ett endast hotell hade ett ledigt dubbelrum där man KANSKE fick ha hund men det fick man inte reda på förrän man tänkte boka rummet. Hmm. Så ringde alla andra hotell först och då det inte fanns några andra, ringde jag Ingela och frågade om jag skulle boka det enda som var ett kanske. Did and done. Väl bokat var det helt ok att ha hund, tur det, och inte farligt dyrt heller. Skönt att det är ordnat.

Sen ringde jag till min morbror med sambo, pratade lite och pappas fest och bad dom kolla om dom hade tid för mig att komma till dom vecka 24 då jag har semester, hoppas det! Morbrors sambo är bra på kroppen så passade på att fråga henne om hon hade något förslag angående min rygg, då det inte hade gått över ännu då jag pratade med henne. Hon tyckte jag skulle hitta sätt där jag inte hade ont i ryggen och hålla mig där, köpa voltaren och ta en ipren.

När jag var klar med mitt telefonringande så satte jag mig och kollade på Smallville och försökte äta frukost, hade INGEN matlust, var helt spyfärdig. Berodde nog på att jag inte hade sovit något på hela natten och för att jag hade ont. Så fick bara i mig typ 4 skedar yoghurt och müsli och två klunkar te, usch. Men jag hittade en skön ställning att sitta i, så jag satt så i 1 timma, det var skönt att inte ha ont för en gångs skull.

Väl klar med det så ringde jag min syster och kollade om hon skulle med upp på stan. Och det ville hon ju som ni förstod i gårdagens blogg. Ryggen var ok, så vi drog upp på stan, kände bara av ryggen lite grann, var skönt att röra på sig. Resten med stan och allt vet ni ju. Provade alla kläder när vi kom hem, assnygga! OOOH! Ser fram emot veckan då man kan ha nya kläder på sig varje dag. Tänka sig hihi! Love it!

Vi fortsatte kolla på OC igår. Jag blev ALDRIG trött. Det var helt sjukt. Jag var konstigt pigg, hur mycket jag än ville bli trött så blev jag aldrig det. Madelen dock, hon var aptrött, så till slut var vi tvungna att göra oss iordning för sängen iaf. Men jag var inte trött, trots att jag hade varit vaken 41 timmar. Det var en konstig, äcklig känsla. Jag var helt groggy, slumrade fram orden, men jag var inte trött. Men vi gick och la oss. Jag låg och läste i en halvtimma utan att bli trött. Tänkte att jag MÅSTE sova, så jag släckte och la ner huvudet på kudden. Där låg jag ett tag utan att somna, men sen så, sen somnade jag faktiskt. Helt otroligt, vaknade en timma senare, var vaken typ 20 minuter, sen somnade jag om och sov till 11 imorse. Vaknade till några gånger, men kände att det inte var dags att gå upp, hade lite sömn att ta igen. Det var skönt.

Sen vi gick upp imorse har vi ätit frukost och kollat på OC. Sammanlagt denna helgen har vi hunnit med 14 avsnitt! Wihoo! En jävligt bra serie.

Madelen gick precis hem. Så nu är det ensam kväll som gäller, har ett ER att se, men sen vetefan. Måste laga mat iaf, förutom det vet jag inte vad jag ska göra. Bara ta det lugnt. Börjar vid 12 imorgon.

Ajuste! Måste ju säga också att vi gick och köpte några av årets nya glassar från GB. Vi provade Nogger Mint, Solero berry berry, Sandwisch med krossad choklad och den där cookieglassen.

Nogger mint får 6 av 10, det var bara själva mintglassen som var god. Den var för olik originalet. Chokladen i mitten var inte ens samma slags nougat som det är i den riktigt glassen och det var en RIKTIG besvikelse, det är lixom det som är gott på Nogger.

Solero berry berry får helt klart 10 av 10, min typ av glass. Fruktig, saftig och helt underbart god! Mmmm!

Nya sandwisch får kanske 7 av 10, den smakade som den vanliga förutom den krossade chokladen som jag inte är så förtjust i.

Och den där Cookieglassen, ingen aning vad den heter, men den var ingen höjdare, själva glassen i mitten var god, den var lite nougatig. Men kexen var helt mjuka och såg inte ut som cookies heller. Så den får 4 av 10.

Så deså.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Cookieglassen var ju godast!:D:D Men dock inte värd pengarna:P

2009-03-23 @ 19:35:18
Postat av: Carro

Vad e det för galet med din blogg??

Jag vill kommentera inlägget ovanför.. inte detta =)

2009-03-23 @ 23:09:05
URL: http://famturner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0