Morotskakan gick hem!

Jag ska vara duktig, i min bemärkelse så ska jag vara duktig, ska sova direkt när jag har skrivit här. Det blir iaf över två timmar tidigare isäng än igår, men egentligen ändå försent. Men jag hinner inte leva om jag ska gå och lägga mig direkt när jag kommer hem. Går inte, kan inte, vill inte! Sådeså!

Idag har jag kommit underfund med att det är både populärt och opopulärt att ta med sig fika till jobbet. Alla tyckte det var jävligt, thank you thank you! Men folk tycker även att jag gör dom runda om magen! Hihi, välkommen till klubben då! :D Man ska leva av det goda, så mycket man bättre mår då. Skulle aldrig kunna avstå från det goda. Dock så avstod jag från morotskakan idag, åt ju två stora bitar igår som inte fick plats i byttan. Jag höll mig till chokladbollarna istället, så goda med cornflakes i mmm! :D

Och så när Sonja slutade väntade hon på mig till jag slutade 17.55, så åkte vi hem till henne en snabbis kom på att hon ville ha lite filmer så vi drog hem till mig :D En film blev det så länge iaf! Fler blir det sedan minsann! I och med att jag fick skjuts hem av henne idag så kom jag hem typ en halvtimma tidigare och jag hann även umgås med Sonja, en toppenkväll!

Satte igång ett American Idol och åt rostad macka. Något måste jag få i mig på kvällarna förutom strunt. Måste bli bättre på det att äta på kvällen, räcker med yoghurt eller någon macka, bara något, annars blir det som i morse, så tom i magen så det gör ont och så mår man illa när man väl äter för magen får en chock, ujauja. Man kan inte tro att jag är så liten i maten när man kollar på mig, men det är jag. Det går i mycket i mig, men inte så mycket man tyvärr.

Men lunchen idag var god! Jajjemen! Får se vad jag ska hitta på för något mumsigt imorgon. Något med fläskfilé tror jag iaf. Vetefan vad bara. Egentligen borde jag göra något med köttfärs kanske, för fläskfilé går bara att äta med potatis och det har jag ätit idag och kommer äta imorgon. Så det får nog bli köttfärs-nånting.

Uhm. Jag kom på en sak idag. Vi ska lämna in våran semesteransökan senast söndag tror jag det var. Och jag har ingen aning om hur jag vill ha det. Varför måste man veta det redan nu?! IIIIINGEN ANING! Jag vill inte ha långledigt iaf. Är inte mycket för det, får inget lugn av att vara ledig då. Går mest runt och ojar mig för att jag inte har något att göra och sen för att jag förlorar pengar på att vara ledig. Don't like. Så kanske en vecka i början av sommaren, en liten avstamp för att man ska känna att man orkar sommaren. Och sen kanske 1-2 veckor i slutet? Sen spara resten till strödagar, ha dom som förläningsdagar till helgerna så man får långhelg istället. Mmm det tror jag på! Kanske inte ens får göra så? Svårt och veta, första gången det är semesterdagspå det här jobbet och jag är ju van vid lite annorlunda grejjer.

Det enda jag har planerat för sommaren är Stockholm och Göteborg. Stockholm blir antagligen över en helg, Göteborg blir några dagar till tror jag. Så aaah vetefasen asså. Svårt. Kryssning skulle vara något. Inte för att supa, det är jag inte mycket för. Men bara åka över dagen, taxfree:a och spela lite, vore kul. Ska nog höra runt lite. Pappa kanske har lust med en liten utflykt. Madelen vill säkert följa med?

Madelen borde fram till söndag komma på vad hon ska göra i sommar. Så jag vet när jag ska ta semester? Är du med på det Madelen? Fix! För vi åker tillsammans både till Stockholm och Göteborg, så det vore bra om vi är lediga samtidigt. Låter logiskt iaf.

Nu ska jag fanimej sova. Trött som ett as. Önskar jag kunde sova 100 år.

Kommentarer
Postat av: Madde

KLart jag vill med!:D

Jag vet ju inte om jag har sommarjobb än.. Men jag kommer satsa på att få det i början av lovet!:D

2009-03-12 @ 18:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0