Slappt och skönt



Hittade den här på facebook idag, på fan-sidan för Coca Cola, tyckte den var så söt :D

Idag har jag haft en riktig slappardag, ännu en kanske jag ska säga, eftersom jag hade en igår med. Men så underbart skönt! Ohh. Vaknade vid 8 imorse, låg kvar till typ halv 9, somnade vid 12 inatt, så har sovit bra inatt :) Gick upp och kikade om mina underbara serier fanns, och det gjorde dom! Så jag fixade frukost, toast med skinka och ost med te till att dricka, mm! Kollade på House och 24, sen kom jag på att inte kollat American Idol på några dagar, så körde några avsnitt av det med.

Måste ju säga, visst Idol i Sverige är bra, men American Idol är såå mycket bättre! Dels så är dom som är bra oftast riktigt bra och de som är dåliga är riktigt dåliga, man skrattar ihjäl sig! :D Nu har jag inga fler sånna avsnitt att kolla på för tillfället och jag hade ingen lust att se Heroes förut på dagen, så jag kom på att jag fick ett filmtips av Sonja häromdagen. Så jag har precis kollat klart på filmen Make it happen, den var bra, grymt bra! Älskar dansfilmer! :)

Och så har jag ju gjort det jag lovat Sonja ett tag nu, morotskaka! Den är inte riktigt klar, har inte haft på glasyren än, men kakan måste svalna ordentligt först. Och vi får se hur det blir. Jag gjorde vanlig sats idag, efteråt kom jag på att jag alltid brukar göra halv sats, för en hel får inte plats i min form *oops* Den svälde lite över kanten, den rann inte över, men den svällde upp! Och den blev porös som attan! Det blir inte lätt att ha på glasyr sen, men det smakar detsamma även om den blir lite misslyckad :P

Pappa kom och hämtade mig efter jobbet förut, vi drog iväg och handlade lite, så nu har jag så jag klar mig med mat i en vecka innan det är dags att handla igen. Ikväll tänkte jag göra Potatis, morötter, blomkål och broccoli i pepparrots sås med Alaska Polock, blir nog gott :) Ska försöka äta lite ikväll också, eftersom jag åt frukost så tidigt, är egentligen vrålhungrig, men jag är dålig på att äta lagad mat när jag är hemma ledig. Fy skäms.

Nu försöker jag komma på någon mer film att se. Men jag vetetusan, kommer inte på någon, slutar oftast med att jag ser någon film som jag redan har sett 1000 gånger och det är ju tråkigt, kan vara kul, som idag, att se något nytt för en gångs skull. Men det är svårt med nya filmer, man vet ju inte om dom är bra eller inte. Är dom inte bra har man slösat 1,5 - 2 timmar på att se en dålig film.

Aja vi får se vilket håll det bär åt. Kanske inte blir någon film alls.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Du e en ängel:) ses imorgon på jobbet.. Kram //Sonja

2009-03-10 @ 18:57:24
Postat av: Madde

dansfilm!:O Jag vill också se!:D

2009-03-12 @ 18:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0