Bambi på hal is! HAHAHAHA!



http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/elitserien/article4648877.ab



YES YES YES! Dom vann! Heeeeelt otroligt. Dom hade verkligen turen med sig idag. Helt sjukt! Något av det skummaste någonsin. Det står 2-2 när 3e perioden är slut och det är dags för förlängning, igen! Timrå har tidigare vunnit på förlängning två av två gånger, så det är nervöst inför tredje gången. Men så händer det, Timrås spelare Lehtonen tappar skridsko-skenan och är som bambi på hal is, så jääävla kul! Vi vek oss dubbla av skratt, vi skrattade så mycket att vi glömde bort att kolla hur det gick med pucken och typ en halv minut efter att HV71 redan har gjort mål så märker jag det! HAH! FYFAN! Det kändes gött, nu gick de vidare, nu ligger de lika och på måndag är avgörande matchen för vem som går till semi. HV71 har hemmaspel vilket är ett +, men de förlorade på hemmaplan senast, så man ska inte säga för mycket. Kolla länken jag klistrade in, massa annat gojj innan men lova att kolla hela, för när det är 30 sekunder kvar ser ni vad jag menar, kolla på den spelaren som ramlar HELA TIDEN! För så jäävla kul, han kämpar och kämpar för att stå upp, men han ramlar och ramlar vid varje försök! MOHAHA!

Så Madelen och jag har umgåtts hela dagen, hon var ju här när jag kom hem igår. Innan vi drog till pappa stannade vi på Maxi och handlade lite käk, frukost framförallt då vi skippade den imorse för att kunna sova så länge som möjligt. Så himla god frukost, toast med ost och skinka och pucko att dricka, mm! Sen hjälpte jag pappa att installera F-secure på hans dator, det gick kanske inte så jättebra, pappa hade för lite minne, men fick nog till det där till slut, ska försöka fixa mer minne åt honom så att det blir perfekt sen. Och så lärde jag honom hur man använder word, hur man rättstavar och sådär. Sen skjutsade han hem oss.

Då fortsatte vi med vårat OC-kollande. Me like OC! Very very mucho! Men vi hann inte med så många avsnitt som vi tänkt, eftersom pappa ringde och berättade att matchen gick på TV! Kollade senast igår och hittade inte att den skulle gå på tv, så trodde att den inte gjorde det som vanligt. Men första perioden var ingen hitt att kolla på, Timrå ledde redan med 2-0 när jag började kolla efter bara 11 minuter så det bådade inte gott. Men som sagt tidigare så vann dom ^^



Efter matchen hann vi kolla ett OC till innan jag började med maten och Melodifestivalen började. Det är inte precis mitt stora intresse så jag kunde lika gärna laga mat samtidigt. Gjorde tacogratäng med grönsaker och Nachochips till, gott :) När maten var klar gjorde jag Madelen sällskap framför TVn. Alltså, det var en del bra låtar iår måste jag säga. Inte fy skam så sätt, endel sög ju så klart.

Men mina toppfavoriter var EMD och Måns, sen var Emilia, Alcazar och HEAT bra. Det började så bra, man följde juryns röster och såg där att Måns låg etta, så underbart tänkte man och trodde verkligen att han borde få mycket röster av svenska folket, svenska folket tycker om Måns. Men vad är detta?! Menar ni seriöst att den där bruden förtjänar att vinna och gå vidare till stora finalen?! Jag förstår inte det, helt seriöst så gör jag inte det. Låten sög. Urk. Säger nog som Madelen, blir nog inget tittande på stora finalen iår inte, neh, finns inget där att hämta.

Nu ska jag sova då det är mindre än 6 timmar kvar tills jag ska upp. Dagen har som ni märker varit både positiv och negativ. Men dagens plus och underbaraste bästa är att HV71 vann och får en ytterligare chans på sig att gå till semi.

GO HV71! På måndag gäller det! Synd att jag jobbar till 21.55 bara, matchen börjar 19.00 :( :( :( Suck.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Eller hur, visst va de en bedrövlig låt som vann :( fy alltså! Hoppas allt e bra me dej lontis ;o) Ja e mest bara trött å sliten å slut, då min lilla har blivit fri från allt skrikande så ska ja sätta mej på tåget å komma å hälsa på ;o) Vi måste även planera in så du kan komma upp till mej ;) Har varit en hektisk period med lillan så ja hoppas du förstår! Kraam gumsigumms :P

2009-03-14 @ 23:55:49
URL: http://sandycandy.blogg.se/
Postat av: Madde

HV matchen var klockren haha!:D:D

melodifestivalen däremot var sämst! USCH!

2009-03-15 @ 13:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0