Så fin!

Jag är så otroligt smart ibland! Hade ju bokat tvättid idag till klockan 11, gick upp vid 9, så det var ju lugnt. Hann vika in gammal ren tvätt sedan sist jag tvättade, göra iordning för tvätten och sen gick jag ner vid 11. Stoppade in i maskinerna och körde igång. Sen gick jag hem och kollade på Americas Idol i en timma, gick ner och stoppade in handdukarna i torktumlaren och hängde kläderna i torkskåpet. Gick upp och fortsatte kolla på Americas Idol. Gick ner strax före 15 då tiden var slut, vek ner handdukarna öppnade torkskåpet. Tror ni jag hade satt på torkskåpet?! NEJ! Alla kläderna var fortfarande dyblöta! Satans jävla skit. Har fan ingenstans att hänga så mycket kläder hemma så jag slängde ner alla kläderna i tvättpåsen, gick och kollade om det fanns någon ledig tid. Pjew vilken tur! Det var ledigt i samma rum, tiden efter den jag hade, så jag bokade 15-19, gick in och hängde upp alla kläder igen :P

Ujujuj, hade gått illa om det inte varit ledigt! Hatar när det där händer, hur smart är det att inte sätta på torkskåpet? I min förra lägenhet hade jag iaf plats att hänga upp kläder, det har jag inte här, så det där får inte hända igen! För om det gör det så har jag inte turen med mig att det är ledigt direkt efter!

Aja där vid tre så skulle ju kläderna bara torka, så jag hängde in skiten och så gick jag upp och kollade klart på Americas Idol, när det väl var slut spurtade jag runt, drog på mig kläder, la på lite mascara sen knatade jag till bussen. Åkte upp på stan, fick sms igår om att mina linser kommit och hade ändå tänkte åka upp och köpa tights. Ringde pappa och sa att han kunde hämta mig på stan runt 17.

Gick först till Cubus och tittade vad de hade för tights, men de hade bara utan fötter, men jag köpte ett par utifall jag inte hittade några andra någon annanstans :) Hittade även en lång tröja som jag kan ha till tights som jag också köpte hihi. Sen gick jag in och kikade på Lindex och Wear it, men hittade inget speciellt. På Gina Tricot fick jag stå och böka runt i deras smålådor i hundra år kändes det som innan jag hittade min storlek. Men jag passade på att köpa två svarta, ett par gröngrå och sen ja den sista färgen vetefan vad det är för färg gråbrunaktig eller något sådant :P

Sen kikade jag in på Åhlens för att se om de hade min Britney Spears parfym, tänkte inte köpa den, men vill veta var den finns iaf, all min parfym börjar ta slut, men klarar mig nog till nästa lön :) Sen var klockan typ 16.50, så då gick jag och hämtade ut min linser och det gick så pass fort så jag kikade in på Quality Street, de har jävligt fina kläder, men oftast inte i min storlek och oftast är det kläder jag tycker är jävligt snygga men som inte skulle sitta snyggt på mig. Men jag hittade faktiskt en underbart fin tunika! Oooh vad jag tyckte om den.

De hade dock lite konstiga storlekar, de som fanns kvar var storlek 8, 12 och 16. Hon i butiken var astrevlig, hon frågade när jag kom in om jag behövde någon hjälp och jag sa att jag bara skulle titta lite, när hon såg att jag kollade på den tröjan kom hon fram och sa att hon hade en sån och att den var skitskön. Frågade hur man vet vad det är för storlek och hon förklarade. På henne lät det som att jag skulle kunna ha storlek 16, men de hade bara 3 dagars öppet köp och jag har bara möjlighet att gå tillbaka på måndag. Så jag tänkte då att finns den kvar på måndag kan jag köpa den då, och då hinner jag prova den först. Så jag gick till korthuset där pappa och jag hade bestämt att vi skulle ses. Men ingen pappa var där. Då ringde jag och kollade och han hade inte åkt från jobbet än, då spurtade jag tillbaka till butiken och provade tröjan. Den passade! Wihooo! Den kostade 300kr, kanske lite dyrt, men den var fin! Riktigt fin! Synd bara att jag provade den till mjukisbyxor, blir inte riktigt detsamma :P Men aja! Den var fin, och den kommer sitta bra, får gå och dra ner den som jag gör med alla andra kläder!

Gick ut för att träffa pappa och han hade ännu inte kommit ändå så! Slöis! Vi åkte till Willys och storhandlade, köpte massa gott. köpte så att jag kan göra pannkakor ikväll, ska snart börja med det. Vi ska även åka och handla i nästa vecka, så jag struntade i lite saker som jag kan vänta med tills dess. Onödigt att köpa allt när man ändå ska åka igen! :P

Två tunikor och typ 5 par tights rikare är man nu. Och nya linser för ett bra tag framöver, skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0