Framsteg

Ännu en arbetsdag avklarad, ännu en dag närmare semestern. Nu har jag 5 arbetsdagar kvar, förhoppningsvis bara 4, tills jag går på semester. Har ansökt om ledighet även nästa fredag, eftersom jag är ledig ons-torsdag, jobbar fredag, sen har jag semester 9 dagar. Känns som lite dålig schemaläggning och klämma in en dag där. Så vi kan ju hålla tummarna för att jag får min ledighetsansökan beviljad, det ser dock lite mörkt ut, men hoppet är det sista man ska överge! :)

Idag har varit en lugn dag, helt otroligt egentligen hur det kan svänga så mycket, ena dagen ringer det som tusan och andra dagen så är det aslugnt. Weird. Men men, man hinner med lite annat som behöver göras då med och det är inte fel det heller :) Jag är bara så arg på mig själv för att min provision inte är där den ska vara! Kommer inte klara av att komma upp till det heller, har bara två arbetsdagar kvar på den här månaden :( Aja, men det får duga ändå.

Linda kommenterade idag vilka framsteg jag har gjort i den sociala aspekten av mitt liv. Det är otroligt kul att få höra att det märks och att någon uppmärksammar det. För jag har tagit ett så enormt kliv framåt att det skulle krävas 10 steg bakåt för att jag ska hamna där jag förut var. Jag är inte lika rädd och tillbakadragen längre som jag alltid har varit. Jag vågar ta för mig mer och jag vågar prata mer. Litar mer på mig själv och vad jag vill, vilket leder till att jag vågar visa det mer öppet. Det har aldrig nånsin känts som att jag någon gång kommer komma i mål, men nu långt bak ligger det och gror en tanke om att jag kanske, en dag framöver, kommer göra det. Och det mina vänner är ett steg framåt minsann.

Förutom det har det inte hänt så mycket. Försöker planera ett ljusparty till nästa helg, men har inte fått tag på konsulten, hon skulle ringa mig. Hoppas hon gör det snart och att hon kan då, för det skulle bli perfekt det. Börjar få ganska många som kan då, och det är ju inte fel :D

Nu ska jag vara duktig, trots att jag är ledig imorgon, ska jag lägga mig tidigt. Är allt för dålig på att vara uppe sent dagen för ledigheten och vaknar ändå tidigt nästa dag och så har ledigheten lett till att man är tröttare än innan man var ledig. Så därför ska jag idag gå och lägga mig tidigt, vakna imorgon, senaste 09.30. Har en stor dag framför mig imorgon, där jag ska spendera pengar, men inte för mycket pengar enligt budget, då det fortfarande är en Ålandskryssning inplanerad som kräver en hel del pengar! Sådeså! Men mer om det imorgon!

Ha en god natt så hörs vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0