Halloween!

Har precis blivit klar med att baka bullar, 80 stycken blev det! :) Fick kompa från jobbet idag, tur var väl det, så jag hann baka haha! Jag hade så grymt ont i huvudet också, så det var tur. Det har släppt nu, baka är en bra medicin, eller nåt :)

Det har varit en bra helg! Igår kom pappa och hämta mig vid 13-tiden, först monterade vi ihop min skrivbordsstol, min syster stols hade också gått sönder, så tog lite delar av hennes så jag fick en hel stol, tack snälla syster! :) Sen åkte mot örebro! Vi åkte först till rusta, där köpte jag två mattor. Vilken skillnad det är med mattor hemma, ooh, I like!

Matta till vardagsrummet, ska ha en större här sen, men duger så länge :)

Matta i sovrummet, tyckte den var så jävla snygg. Så passade den perfekt! :)

Efter att vi varit på rusta åkte vi upp på stan. Pappa hatar att gå på stan, så det var snällt att han följde med. Hade bara lite snabba ärendet att göra, och så hade jag lockat med mat ;) Så vi sprang först in på Apoteket. Sen gick vi in på GinaTricot. Efter det gick vi ner till Liten&Stor, leksaksaffären som ligger på nedre plan av Träffpunkt. Det var dags att köpa utstyrseln till Halloweenfesten på kvällen ;)

Hade som tur var redan bestämt mig för att jag ville vara vampyr, annars hade det nog tagit tid, de hade ju hur mycket saker som helst! Hittade vampyrtänder och teaterblod. Sen skulle jag hitta en cape, det fanns bara en som det stod "barndräkt" på, tänkte att "jag får väl prova", så köpte den. Passade även på att köpa lite pynt, köpte svarta ballonger, spindelnät och dödsskalleflaggor :) Hittade även en dödsskalle tattuering, man kan lika gärna köra på för fullt :P

Så när vi var klara där så gick vi upp till Pizza Planeten, så beställde vi det vi skulle ha och så skulle jag betala. Då fungerade inte deras betalgrejj med maestro precis då, så klart. Så fick be pappa betala så länge som hade kontanter på sig, och det gick ju bra som tur var, så han fick ligga ute med maten som jag skulle bjuda på haha! :P

Det var riktigt gott, hade saknat min pizza. Den är så underbart god! Självklart blev det även över, så vi fick doggybag med oss, som jag förövrigt ätit idag :) Kom under tiden vi satt och åt på att jag glömt köpa läppstift, hade helst velat ha svart, men så gick jag in på en affär i Krämaren och så klart har dom inte svart, förstår ju jag med, för det är väl inte så inne :P Men jag gjorde en helomvändning då istället och köpte knallrött, sådeså :)

Så var vi klara på stan! Det var en riktigt snabb runda minsann! Var hos Carro och Per redan vid 15, och det första jag hör när jag öppnar dörren är "Du är tidig, gå igen" Hmmm tack, välkommen välkommen. Haha, men dom skoja så klart bara ;) Jag var såå välkommen så! De hade redan börjat smutta på spriten och hade inte heller fixat iordning sig som tur var, för det hade inte jag heller :P

Vi började iaf med att pynta lite, jag blåste ballonger. Och de skrattade åt mig! Jag kan inte blåsa ballonger utan att hålla för ena örat. För jag har hål i örat och blir det för mycket tryck så pyser det ut luft och det gör så jävla ont :P Och jag blåste nog upp typ 20 ballonger!

Sen började vi iaf fixa iordning oss. Wiii, det är såå kul :D Haha! Sminkade mig och donade klart mig själv. Sen började vi fixa till Pers styling, han skulle vara död maffiaboss. Så vi fick riva sönder hans kostym, askul! Aja, iaf så hade jag jävligt kul med att styla :D

Finns väl inte så mycket mer att skriva om det. Orkar inte ladda upp bilder här, för bloggen är så seg idag. Men har en länk till albumet på Facebook, där alla bilder ligger:

http://www.facebook.com/album.php?aid=133610&id=588345951&l=8b4f4877f2

Så bara ni går in där och kikar! Ska lägga upp EN bild, och den är på mig själv. Måste ju ändå spara ner det här med! ;)


Så het var jag, inte. Men det är Halloween, då är man inte speciellt snygg. Kul var det :P

Det trillade in lite fler folk allt eftersom. Hade det riktigt trevligt. Pappa kom och hämta mig vid 23.15 ungefär. Så skjutsade han hem mig, snällt :) Var nog hemma vid 12 på natten. Tvättade av mig allt smink och gick sedan och la mig. Det var skönt att lägga ner huvudet på kudden, låg och läste en stund, men sen somna jag!

Sov oroligt inatt. Vaknade en gång av att jag grät. Förstår såhär i efterhand varför. Finns bara en sak just nu jag gråter över. Jobbigt bara att vakna av det även på nätterna. Som tur var somnade jag om ganska fort, men vaknade några gånger till av bara oroligheter i sömnen, så det var nog det som gjorde att jag hade ständig huvudvärk idag. Samt att jag valde att sova så länge som möjligt, så sket i att duscha. Vilket innebar att jag fick sätta upp håret i en tofs, för det såg lixom inte anständig ut som ni förstår om ni ser bilden ovan :P Och jag är inte van att ha håret i tofs, så det hjälpte inte precis huvudvärken.

Iaf fick jag ju kompa 1,5 timma innan jag skulle slutat, så fick gå redan vid 18.45. Gick förbi Konsum, köpte bullformar. Sen gick jag hem och satte degen. Stoppade in en Stinas kyckling i ugnen och kollade på Ensam Mamma söker. Under tiden det var på TV fick jag även börja baka, för att det inte skulle ta allt för lång tid. Men såg det viktigaste iaf, vilka dom valde att ta med sig på semester :)

Och nu 80 bullar senare så har jag en katt i knät som gör mig helt svettig, för det blir så varmt. Och jag tänkte jag skulle se något avsnitt innan det är dags att sova. Ska även koka ris.

Det har varit en bra helg helt enkelt!

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va äre för snygging du hänger med Lonta :-D De snyggaste jag har sett i hela mitt liv tror jag! WOW! En äkta Sandra kille :P hihi..Vem e han, tell me tell me =D E han singel? Hur gammal e han? :D haha..sååå fiiin Tur ja ska komma å hälsa på dej nån gång framöver :) då får du presentera mej :P tihi.. =D

2009-11-02 @ 20:41:16
URL: http://sandycandy.blogg.se/
Postat av: Granit

Snygga mattor! Gillade också den med kina-tecken :)

2009-11-03 @ 13:29:32
Postat av: Anna

Håller med föregående talare: Grymt snygga mattor!! Måste nog åka förbi rusta en sväng och se om jag hittar några till min hall :)

2009-11-05 @ 20:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0