Sömnlösa nätter.

En kompis frågade mig precis hur länge jag har bott i Karlskoga och då kom jag på att det är exakt två månader idag! Coolt, borde ju firas egentligen? Men får fira det med tidig sänggång idag! För jag är så sablans trött! Har varit tungt de senaste dagarna, eller nätterna ska man väl egentligen säga. Men dagarna har varit långa och nätterna korta. Inte mycket sömn.

Sover jättedåligt. Oroligt och har extremt svårt för att sova. Det är väl så med sorg, den kommer och går. En period kan man må bra, leva livet som förr men sen av ingen speciell orsak så är man tillbaka på ruta noll. Det känns som om jag är där nu och har varit i några dagar. När jag försöker sova så ser jag dig oavsett om ögonen är öppna eller stängda. Jag ser dig le, jag ser dig stråla och det känns som om du är här. Du håller mig vaken om nätterna fast du inte är här egentligen, men ibland känns det så. Jag saknar dig så mycket och bara ett ljud, en doft, en låt eller vissa saker kan göra att ögonen svämmar över av tårar. Så var det imorse.

Satt och kollade på specialklippet av Ensam mamma söker som de la upp på tv3:s hemsida där man fick se vad som har hänt efteråt. Och självklart avslutade dom med en låt som får mig att tänka direkt på dig. Den låten kommer alltid att vara associerad till dig. Alltid. Aldrig ska jag sluta älska dig!

Idag tänkte jag vara smart. Jag går och lägger mig tidigt, för det är bra mycket bättre att ligga i sängen länge, då vilar man iaf. Läsa lite och förhoppningsvis så blir jag så trött att jag somnar och kan sova ordentligt.

Förresten gäspade jag som en tok på jobbet idag. Fick pigga upp mig röda apor, så frågade jag Linda om hon ville ha en apa och hon såg bara ut som ett stort frågetecken, typ såhär: ?-), tills hon fattade att jag menade en zoo-apa! Och hon har varit så crazy idag att jag lyckats hålla mig vaken! Hah!

Nu sova. Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0