Fest på lördag, kom vetja!

Jag måste helt klart ta och ge mig! Jag är för lat och har för dålig självdisciplin och skulle behöva gå en kurs i time management! Urk! Hade redan bestämt hur helgen skulle se ut, hur jag skulle göra allt för att hinna och nej, jag gjorde inte som jag tänkte!

Skrev ju tidigare att i lördags skulle jag städa och göra chokladbollar. Jag gjorde ingetdera, jag lyckades dock ha sönder min skrivbordsstol som nämnt och jag tror det sög musten ur mig, urka! Såå hela lördagen gick åt till att kolla på ett avsnitt Top Model samt ett avsnitt av Bones, resterande tid satt jag framför TVn och spelade Mario Party 8, ett riktigt roligt spel som får tiden att flyga förbi!

Gick och la mig relativt tidigt, hade redan sagt gonatt till min syster o sa att jag skulle sova, men så fastnade jag framför Wii i en timma till :S Så, la mig runt 23-tiden, läste en stund och släckte vid halv 12 - 12. Och sen hände det värsta jag varit med om på länge! USCH! Jag mådde så illa, höll på att kräkas. Det här kommer låta asäckligt, och så var det, och ni får ursäkta att jag skriver det, men jag måste ju!

Jag vaknade 05.30 av att det STANK bajs i HELA lägenheten! Ibland blir man trött på att ha katter, det var någon av dom som hade bajsat en så dålig bajs. Jag försökte först trycka täcket i näsan och försöka sova vidare, för jag hade ingen som helst lust att kliva ur sängen, men inget hjälpte! Så halv 6 imorse fick jag kliva ur sängen för att rensa lådorna. Sen gick jag runt med luftrensare och spruta överallt och så fick jag öppna ett fönster. Det var fan minusgrader, men jag kände att jag inte kunde lägga mig om jag inte vädrade ur lite. Så, det var min äckliga historia!

Men det hjälpte iaf. När jag gick och la mig så luktade det fräscht överallt och jag lyckades somna om och vaknade 08.30 när klockan ringde! Kände mig inte alls utvilad då, men det var dags att kliva upp.  Hade ju städningen och chokladbollarna kvar att göra som jag inte gjorde igår. Så jag var faktiskt extremt duktig, satte igång med städandet på en gång och det gick fortare än vad jag trott. Var inte så mycket som jag trodde! Skönt det :)

Så slängde jag mig i duschen, där kom nästa problem som typ rubbade hela tidsschemat. I fredags när jag kom hem så tog jag ur mina linser och slängde dom på en gång för jag har känt mig så trött i ögonen på sista tiden och högra linsen har skavt, inte mycket, men lite hela tiden. Så jag tänkte att det var dags att byta. Har haft i dom i länge, alldeles för länge. Så imorse efter duschen skulle jag stoppa i helt nya och fräscha linser. Börjar alltid med den vänstra och den var helt underbar! Kände inte ens att jag hade en lins i, som det ska vara med andra ord.

Sen skulle jag ta i den högra också och det gick inte alls bra. Den skavde som satan! Uscha vad den inte var skön! Tog ur den fleeera gånger, gjorde rent och sprutade in massa linsvätska i ögat. För det kan inte vara linsen som krånglar, den var ju ny, det måste vara något i ögat. Och nej, det hjälpte inte. Så jag satte i linsen och lät den skava. Det går liksom i vågor, ena stunden känns den inte, men andra stunden skaver den. Vet inte vad som är fel. Kanske är att ögat behöver vila, men hallå, har ni sett mig i glasögon sista åren? Nej! Jag klarar inte av att gå utanför dörren i glasögon. Bara nångång ibland när jag ska till tvättstugan eller affären, en snabbis bara.

Vet inte hur jag ska göra imorgon om den skaver. :(

Iaf, när jag hade satt i linsen och gett upp var klockan väääldigt mycket! Blåste håret väldigt snabbt med att stå med huvudet upp och ner för att det skulle gå så fort som möjligt och orkade inte bry mig om hur det skulle se ut. Lyckligtvis var mitt hår på min sida idag och hamnade automatiskt i en snygg frisyr, coolt ;) Så det blev uppsatt höög lugg och tuperat hår. Så, färdig! Sminkade mig lite snabbt.

Klockan 13.15 ställde jag mig och gjorde chokladbollar. Fort gick det! Har aldrig gjort chokladbollar såhär fort. Och därav blev dom även väldigt stora :P Orkade inte pilla och ta bort lite smet för att de skulle bli små, så mycket smet jag fick i handen så stor boll fick det bli! :) Gjorde chokladbollarna på en kvart!

Sen tryckte jag i mig en macka lite snabbt och sen ringde telefonen! :) Så det blev ju bra tajming iaf! :) Linda kom och hämtade mig, så åkte vi till Kronhallen. Coolt, nu hittar jag till Kronhallen, det var inte alls så svårt som jag trodde ;) Sen åkte vi hem till henne. Pratade lite, hon bjöd på mat. Såååå jävla gott! Kålpudding med kokt potatis, sås och lingonsylt. Mmm. Åt så jag blev proppmätt! Mumma! :D

Stannade hos Linda till strax före 18, tills pappa ringde och sa att han var på väg och snart framme, försökte guida hon efter hur Linda förklarade hur han skulle åka, men ja, det gick kanske inte jättebra, men fram kom han till slut iaf. Det är väl huvudsaken :P Lätt var det att hitta hem sen iaf, tror till och med att jag kommer hitta tillbaka haha, inte likt mig! :)

Pappa stannade en stund på fika och hämtade en säck med brännbara sopor, han eldar ju hemma på gården ibland, då perfekt att göra iordning så han tar med sig när han är här :) Efter att han åkte hem har jag kollat på Greys Anatomy och lullat runt på internet :)

Tänkte faktiskt jag skulle lägga mig tidigt idag, och då verkligen hålla det. Lägga mig och läsa och bara slappna av. Stressa ner inför en kommande arbetsvecka. En lång sådan. Imorgon när jag kommer hem blir det matlagning och bakning.

Känns helt skumt att jag fyller år på tisdag. Jag brukar vara eld och lågor, tjata flera veckor i förväg, räkna dagarna. Men känner inget sånt iår. Det är lite tråkigt. Men det är väl förändringarna i mitt liv som varit den senaste tiden som gör att man blir lite osäker. Allt är nytt iår. Förr har det alltid varit likadant varje år. Man vet vad som kommer hända och man firas som vanligt. Iår är det nytt, i bor jag här. Inte många som kan komma hit, vilket är förståeligt, det är jag som flyttat till Karlskoga. Men det är ändå tråkigt.

Nu får ni inte tolka runt i saker jag skriver och ta det negativt. Det här är bara mina känslor. Jag förstår er. Och jag hoppas ni förstår mig.

Det är iaf fest på lördag. Kombinerad inflyttning/födelsedagsfest. Och jag hoppas så många som möjligt kommer. De som kan. Den planeras börja vid typ 19-20. På schemat står iaf Wii och Dansmatta, glädje, sprit och gemenskap. :)

Många som frågar vad man önskar sig. Det är en tuff fråga varje år. Men idag städade jag ju, och hade tid på mig att tänka. Så lite har jag nog kommit på. Finns absolut inget krav på att köpa något, tro inte det, jag blir glad bara ni kommer hit :) Men iaf, here we go:

x Matta till vardagsrummet
x Dammsugare
x Ljusstakar som är säkra för katterna, gärna lampetter
x Kylskåpsmagneter
x Spel och tillbehör till wii (Två kontroller, två nunchuk)
x Sällskapsspel
x Badrumsmatta
x Hårfön
x Brödrost

När man var liten skrev man milslånga önskelistor och önskade sig allt möjligt. Nu tycker jag det bara känns jobbigt, känns som om man kräver att man ska få något i present. Visst det är alltid kul med presenter, jag älskar presenter, men det är ju inte alls något krav. Det ska ingen känna :)

Det här med att gå och lägga sig tidigt skiter sig om jag inte slutar skriva, så därför slutar jag skriva nu :P

På lördag blir det party! Ska börja peppa nu, så jag kommer in i festhumöret som jag är så bra på wihoo!

Ha det så bra, o ha en bra vecka, hoppas den går fort! :)

Kram!

Kommentarer
Postat av: Mads

i'll be there höhö:D

2009-10-19 @ 14:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0