Hemmamatch here I come, soon I hope anyway!!! :D:D

Har precis kollat på Bröllopsduellen, den var bra! Lite sådär lagom rolig och allmänt skön att kolla på. Kanske inte en film jag kommer kolla på flera flera gånger som med andra filmer, men den var iaf värd att se :)
Så, dags att rapportera om min helg!

I lördags kom pappa och hämtade mig vid 11, då hade jag spenderat morgonen med att duscha och fixa klart morotskaka samt snickerskakan. Vi drog oss mot systemet, jag inhandlade lite smirnoff, bacardi breezer watermelon, bacardi breezer pineapple samt en kvarting till kvällen. Sen skulle vi egentligen åka till Jysk och köpa en ny skrivbordsstol, men kände att det var onödiga pengar att lägga ut just nu, så istället åkte vi till MAXI i Kristinehamn. När jag flyttade till Karlskoga så fick jag "inflyttningspresent" från MAXI där som gick ut på 10% på hela första köpet när jag använder ICA Självscanning för första gången samt en hel prinsesstårta. Så det passade ju perfekt att storhandla där nu och sen ha tårtan på kvällen :)

Sagt och gjort, vi åkte dit! Det är svårt att hitta i en helt ny butik, så vi irrade omkring där lite. Fick fråga om lite hjälp att hitta av en som jobbade där också. Men vi hittade allt, endel saker struntade jag i, tänkte att jag kunde köpa dom när jag behöver istället. Blev billigare än jag trodde när jag väl betalade, den känslan är ju alltid välkommen :P
Sen åkte vi hemåt, packade upp alla varor.

Satte igång med Wienerbröd medan pappa blåste ballonger. Han blåste och blåste, gick runt och satte upp och gjorde fint. När han hade gjort hälften kom jag på att jag hade ju kvar ballonger från hans 60-årskalas, så tog fram dom och så försökte vi börja blåsa. Vi tog i så vi nästan sprack, vi var knallröda i ansikten och bara asgarvade för det gick fan inte att få i någon lust! Herregud! Jag har ju problem med mitt höra, så när jag tog i så hårt så åkte bara luften ur genom örat och så fick jag asont! Men vi kom på att dom inte var till för att blåsas upp manuellt, så jag hämtade cykelpumpen, och då fungerade det :P Coolt!

Vi blev klara i ganska god tid, jag var sminkad och klar. Sen var det bara att vänta på att gästerna skulle anlända. Vi spelade lite Wii så länge och lyssnade på matchen mellan HV71 och Timrå. Sicken tur att de går att lyssna på via Svensk webbradio, när det inte går att se dom på TV. :)

Gästerna anlända, om än sent, men anlände gjorde dom :) Det var familjfika först. Madelen, Niklas, Sandra, Kristian och mamma kom vid 17.15 typ, då hade vi redan dukat upp allt fika. Så fick jag presenter. Och jag måste säga det. Jag tyckte om ALLA mina presenter, så tro inget annat, men jag har fått världens mest underbara present. Åååååh vad lycklig jag blev! Jag har fått en HV71 matchtröja! :D:D:D::D:D Jag är såå glad! Har den hängandes här på en galge i sovrummet, så jag ser den hela tiden. Blir ibland lite rörd och tårögd när jag ser den. För jag har velat ha en sån så länge, och alltid tänkt när jag varit på väg att köpa en att det är så onödigt när det finns så mycket annat jag kan använda varje dag som jag behöver. Nu behöver jag inte tänka längre, nu har jag fått en av pappa :) Fick mer HV71 saker! Kul att dom tänkte till och överraskade med det, för jag har inte uttryckligen önskat mig det i födelsedagspresent, men jag vill ju ha :D

Så jag fick även en kortlek och en puck, samt 600:- till en resa ner till Jönköping för att se en hemmamatch :D Jag lääängtar! Ooooh det ska bli såååå jävla kul! hihihi!! Satte på mig tröjan och hade den på mig under fikan och tills det kom några till, då tog jag av mig den så jag var festfin haha :D

Fick även två trisslotter, nitlotter såklart, för jag vinner aldrig på sånt. Men tänk om jag hade, vilket lyx det hade varit då :P Vi satt och pratade lite, sen började klockan ticka på lite så Niklas, Sandra, Kristian och mamma drog sig hemåt. Strax därefter kom Anna, fick ett roulette-dricka-spel :P Blev aldrig av att vi invigde det på kvällen dock :( En annan gång!

Sen kom även Sonja, Helene och Jenny. Så fina var dom! :)
Fick två receptböcker, en med bakverk som innehåller choklad och en som innehöll bakverk gjorda i långpanna, tror det är några som tycker om att jag bakar till jobbet? ;) hihi, fick även asgulligt strössel som jag stått och hållt i flera gånger i affären men aldrig köpt, så passande! :) Och lila bakformar. Sen kommer vi till det roliga. Jag öppnar en present från Sonja, så är det en brödrost, precis vad jag önskat mig! Asglad, för jag behöver verkligen en ny. Så pratar vi lite om det, jag förklarar att jag tycker en brödrost är en förbrukningsvara, eftersom jag rostar så mycket så blir dom dåliga fort. Har endast haft min i typ ett, kanske ett och ett halvt år. Iaf. Öppnar nästa present från Sonja som är ett sminkset där man blir typ som lite "solfin" eller hur man ska säga :D Kommer bli asnajjs! Sen öppnar jag nästa present, som är ett stort paket. Stora paket är spännande hihih ;) Och där i är det också en brödrost! haha :D Coolt, jag fick två! Och då pustar Helene ut och säger att hon är så glad att jag innan jag öppnade det här säger att det är en förbrukningsvara, så det gör ju inget att jag fick två :P Och självklart gör det inte det. Det är perfekt! :)

Även Cissi, Therese, Erik, Jenny, Angelica och Sabina dök upp! Fick ett par nya tofflor, dom är såå grymt sköna. Behöver inte gå runt med strumpor i tofflorna längre, dom här håller mig megavarm! Och en flaska skumpa fick jag ju med! Inte att glömma :D

Jag hoppas att alla hade kul. Det är det som är det svåra med att ha fest, man blir så undrandes om folk verkligen har kul. Men det verkade så. och jag får väl hoppas det. Jag hade iaf kul. Roligt att så många ville komma :) Sabina och Helene tog den sista bussen hem som gick till Kristinehamn, tråkigt att dom behövde åka så tidigt, men förstår dom. Helene skulle jobba tidigt nästa dag och Sabina hade jobbat hela dagen. Sonja, Jenny och Cissi gick också då runt halv 12 tror jag klockan var! :P Haha, inte så bra på att hålla koll på tiden känner jag, men aja ;)

Sen asså, ah det går inte att beskriva med ord. Men vi satte igång att dansa lite dansmatta iaf. Jag tycker det är kul med dansmatta, ett bra partytillbehör, oftast behöver folk få i sig lite för att våga ställa sig där, och det förstår jag. Och sen kanske det inte ska vara för mycket folk. Och det var ju Jenny, Angelica, Erik, Therese, jag, Madelen och Pappa kvar där på kvällen. Så de gick faktiskt upp på dansmattan. Och vad kul det var. Först satte jag på den lättaste låten, som är iaf är så lugn så man som nybörjar kan träffa några pilar. Sen visade jag dom de svåraste låtarna. Och de ställde sig och försökte med dom med. Och det är här det roliga kommer. De stod bara och hoppade och studsade överallt med flaxande armar och ben! Alla satt och skratta så vi grät typ.

Jag hade till och med träningsvärk i munnen kändes det som dagen efter, så mycket skrattade jag. Ujuj, det var kul :D

Det blev en tidig kväll iaf, vid typ 01.15 - 01.30 var det bara jag och Madelen kvar. Vi packade in alla presenterna i garderoben så att katterna inte skulle hålla på med det på natten, sen fick Madelen en present hon egentligen skulle få i julklapp, men kunde inte vänta. Är ju så långt kvar tills dess, men frågade faktiskt om hon ville ha den nu eller vänta, och först sa hon att hon skulle vänta, men hon ångrade sig, så klart ;)

Det var iaf en bok med 1111 frågor och svar om saker som man egentligen inte behöver veta, men Madelen tycker sånt är kul. Som exempel att frihetsgudinnan har 3500 i skostorlek :P Vi satt en stund och läste lite olika saker, men kände efter en stund att vi faktiskt var trötta. Vi hade ställt om klockorna och bestämde oss för att sova tills vi vaknade.

Sagt och gjort, vaknade på morgonen, vet inte vilken tid, men låg kvar iaf tills Madelen kom insmygandes på mitt rum och skulle kolla vad klockan var för hon var osäker på om hennes klocka ställt om sig, så sa jag "hej" och hon blev skitskraj för hon trodde inte jag var vaken, hah! ;)

Sen gick vi upp, gjorde iordning frukost. Frallor med skinka och Oboy till. Kollade på ett avsnitt Greys. Efter det så spelade vi Mario Party 8 enda tills pappa och hans kompis Lillian kom vid 4-snåret. Vi satte oss och fikade på alla left-overs från lördagen. Pappa fick med sig fika hem och han tog även med sig Madelen, snyft! Men det var roligt att ha henne här :) Kändes grymt skönt! Har saknat min syster!

På kvällen gjorde jag inget speciellt. Kollade på lite serier. Gick och la mig tidigt. Läste Emma, Mias dotter i en och en halvtimma. Sen skulle jag försöka sova, men det blev svårt för jag fick svårt att andas. Har det problemet ibland, vet inte varför. Men får jättesvårt att andas, det gnisslar och piper samt att jag när jag väl andats ut inte andas in per automatik, får tvinga kroppen att ta ett andetag för att få någon luft. Annars ligger jag där hur länge som helst utan att andas! Det är asskumt. Vetefan varför det blir sådär. Men iaf. Gick upp och öppnade ett fönster, tog mig en macka och en halstablett och gick sen i säng igen.

Somnade till slut och sov tills klockan ringde imorse vid 08.30.

Upp, göra frukost, fixa iordning mig så gott jag orkade. Blev hämtad av Linda vid 11.30. Så bilade vi iväg till Marieberg. SHOPPING! Jag älskar att handla, det är nästan det bästa jag vet! :D Vi började med lågprismagasinet, där köpte jag mina "göra-vattnet-i-toaletten-blått-utan-att-behöva-ha-en-äcklig-sak-på-sidan-av-toalett-ringen-tabletter", köpte på min flera eftersom jag inte är på Marieberg så ofta, har bara hittat dom där :P Så gick vi in på godisaffären precis bredvid, köpte nougatkräm i storpack, mums! 80 st för 105:-, billigt, men skulle senare visa sig inte vara billigast! Suck.

Vi åkte iaf vidare till Marieberg Galleria. Och fort gick det! In, ut, in, ut, in, ut! Först var det Kicks, min pumaparfym fick duga, orkade inte lukta på flera stycken olika för att hitta en ny doft, gammalt är bra! Sen var det Wear It, hittade två linnen och en t-shirt. Vidare till GinaTricot där jag hittade två tanktops-underlinnen och två stickade pösiga tröjor. Vi gick snabbt in på Vero Moda, men hittade inget av intresse. HM gick jättesnabbt, nästan halvt onödigt att kolla på kläder där eftersom dom har sån oreda, man hittar ju ingenting där!! Men jag hade en rabattkupong på 50:- så köpte iaf två nagellack och ett lypsyl som gör läpparna ljusrosa! Sådeså! :D

Sen gick vi in på Lindex där jag var ute efter sånna här gelegrejjer man stoppar i BHn för att fylla ut. Först hittade jag dom inte, men Linda hitta åt mig, tack tack ;) Sen tänkte vi BellBox, men vi hittade fan inte butiken så vi gav upp, ingen som verkligen till 100% ville ha något ändå så, så onödigt att gå in då :P Vi letade även efter en bil-mobilladdare åt Linda i Kjell & Company, men tror hon gav upp tillslut :P

Linda hittade såklart också massa fina kläder.  Går ju inte att shoppa utan att göra det. Och man känner sig alltid så fattig efteråt. Men vill man vara fin får man lida pin, iaf plånboken, hah! :D Det var en riktigt snabb och effiktiv shoppingrunda. Vi var klara extremt snabbt. Så vi hann även in till Örebro, in på Snabbgrossen. Köpte Wienerbröd och en seg kolasort som smakar banan som pappa tycker så mkt om. Ska han få av mig när vi ses nästa gång :) Linda köpte Kanelbullar och grillkrydda! Den affären är så bra med sina storpack, i like!

Sen begav vi oss hemåt mot Karlskoga igen! Lastade av hemma hos Linda och sen släppte hon av mig, hjälpte mig upp med mina saker och så fick hon lite fika med sig hem! :) Tack för en trevlig dag! Får vi göra om!

Kom ju hem så mycket tidigare än vad jag tänkt mig från början, så helt plötsligt hade jag hela kvällen kvar. Och då började jag ju så klart tänka. Det bara snurrade i huvudet och jag kände sorgen bara växte. Så jag satte mig först och spelade Mario Party 8 i typ 2 timmar. Det är ett roligt spel ^^ Kollade Desperate Housewives, åt pastafjärilar med aromat. Och nu precis nyss har jag kollat på Bröllopsduellen.

Mår bättre nu. Hjälpte verkligen med film. Det är fortfarande jobbigt. Men det är inte lika tungt som tidigare.

Har velat skriva till dig länge, men har inte hittat några ord. Finns så många, men vilka kan man skriva? Egentligen räcker det med att tänka sakerna, för du vet ju, du vet vad jag tänker och du vet vad jag känner. Det tror jag. Du kollar ner på oss från andra sidan, ser efter oss. Och längtar till den dagen vi ses igen, precis som jag gör. Även om det dröjer tills dess så gör den vetskapen allt lite lättare.

Nu ska nog jag sova. Eller jag vet inte. Jobbar kväll nu tisdag-torsdag så jag kommer inte precis gå och lägga mig vid den här tiden eftersom jag slutar 22. Men försent för att börja en ny film och har ingen lust att se någon serie. Så funderar på att lägga mig och läsa. Med risk för att få samma besvär inatt så lutar det ändå åt det. Har lånat hem fyrvaktaren med Camilla Läckberg, vill börja läsa den så fort jag är klar med Emma, Mias dotter.

Nu blev det här ett väldigt långt inlägg må jag säga. Men aja. Så får det vara. Inte så ovanligt när det gäller mig iofs! Tycker om att skriva när jag väl börjar och har något att skriva om.

Sov så gott!

Kommentarer
Postat av: Mads

Tack för helgen!:D

Hoppas du blev nöjd!

Saknat dig också.<3

2009-10-27 @ 12:47:37
Postat av: Anonym

Tack tack för allt gumman...Kram //Sonja

2009-10-27 @ 21:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0