Hårfärgning och försök till fina naglar!

Gick upp ur sängen för 5 minuter sen, vad skönt det är när man slipper sätta klockan på ringning, man kan sova tills man vaknar av sig själv, eller tills katterna inte står ut längre visserligen, men det gör inget. Dom är ganska snälla nu för tiden. Det gör liksom ingenting om dom väcker mig vid 10.45 :P

Igår kom Sonja och hjälpte mig färga håret, hon hade sin kusin med sig eftersom dom hade varit på kalas, och skulle tillbaka till det efteråt. Hade köpt en färg som gick åt det röda hållet, spännande och göra hårfärgsbyte ibland :) När hon hade haft i färgen så hjälpte hon mig måla naglarna, men vi kom på att det inte var så smart eftersom jag skulle i duschen för att ta ur färgen, men aja. När allt var klart och jag skulle i duschen så drog dom vidare, tack för hjälpen! :) Och ja det var då inte så smart att måla naglarna innan hah! För det första kom jag emot kranen med tumnageln och rev upp en hel bit av nagellacket och sen var det ju när jag kom ur duschen och skulle torka mig! hihi. Men aja! Det är iaf finare än när jag målade dom själva :)

När jag hade torkat håret och fixat så fyllde jag i så gott det gick det som hade blivit förstört, men det gick inte riktigt att hålla det bra iaf. Jag är inte bra på att hålla mina händer stilla bara för att jag har måla naglarna! :( Men hon tipsade om att köpa annat nagellack som torkade snabbare, nu har jag HM:s egna och det var visst inte så bra. Synd.


Här är då en bild på min nya hårfärg och nagellacket. Skitsnygg i min illröda pyjamaströja och osminkad. Men aja. Tänkte jag skulle visa iaf! Kommer en ny bild när jag fixat till resten, inte bara håret och naglarna ;P

Det var helt underbart igårkväll. Pratade med Suss i telefon i över en timma. Saknar dig så mycket! Och jag är lycklig över att vi ses i veckan, synd att det är pga dessa omständigheter. Men man får se saker positivt också, vi kommer ses! Skönt att prata med någon som förstår, som har varit med hela vägen sen för några år sedan. Underbart.

Nu ska jag stoppa i mina linser, sen äta frukost och kolla på Greys Anatomy och House! Oh yeah!

Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Madde

As snyygt blev det!:D:D

2009-10-04 @ 11:09:43
Postat av: Moster Maggan

Fin färg på håret,gumman. Som briljant ovanpå kristallen.... :-)

Kul att du pysslar om dig själv o gör dig fin. Ska hålla tummarna att du får till de med naglarna oxå... Kram

2009-10-05 @ 21:47:59
Postat av: Maja.

Snygg färg! Är också sugen på något med lite rött i:)

2009-10-06 @ 20:50:11
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Tezzi

fin du är gumman

2009-10-08 @ 16:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0