Hur använder man ett tvättrum?!

Idag är det tvätt som gäller. Har för en stund sedan varit och invigt tvättstugan sedan jag flyttade hit. Kanske låter lite äckligt att inte ha tvättat på två månader. Men det är det inte, jag lovar! Jag har väääldigt mycket kläder. Och jag har dessutom köpt massa nya kläder :P Sådeså! Men iaf. Jag vet inte hur det här kommer gå. Jag har aldrig varit med om  tvättrum förut, lever vi inte på 2000-talet? Och centrifug? Måste man använda den? Det är ju centrifug i maskinerna?! :S Jag vet inte vad jag ska göra! Inga instruktioner finns det heller :(

Har tre fulla maskiner med kläder nu. Och ska sedan tvätta handdukar och lakan. Vad gör man om inget blir torrt?! Det går ju lixom inte. Så mycket plats hemma har jag inte att hänga tvätt. Oooh. Det här var inte alls kul. :(

Annars vetefan vad jag ska göra idag. Njuta av att vara ledig. Försöka städa lite. Skulle nog behövas. Iaf diska, så kan jag baka lite ikväll. Är min bakvecka nästa vecka och jag jobbar kväll. Kanske inte så uppskattat och börja baka klockan 10 på kvällen. Men varför inte egentligen. Det luktar ju så illa i trappen ändå, blandning av vitlök, andra kryddor och svett. Så varför inte piffa upp det med lite nybakt? Vi får se!

Ska iaf gå till affären sen, när jag stoppat in det sista i tvättstugan. Då ska jag handla lite gott, hämta ut paket från Haléns samt hämta ut mina hockeybiljetter! Yes! Kommer kännas grymt att hålla biljetterna i handen! Då blir det verkligt, jag ska verkligen åka på en match! :D:D

Japp japp. Ha en bra dag. Och en bra allhelgona.
Skulle så gärna vilja åka ut och tända ett ljus, men tror inte jag hinner. Och orkar inte själv.
Så får ta det nångång när jag känner mig starkare.

Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0