Nyfiken på hur jag bor?

Idag har varit en slappardag. Sov ända till halv 12 idag! Lyx! Visserligen släckte jag inte förrän vid 2 inatt, men iaf, sov länge :) Vaknade av att det var någon utanför fönstret, oså hörde jag dom säga "En sån där hade jag med förut, en Kymco" Oooooh, då var jag tvungen att spärra upp öronen, dom pratade ju om min moped! Så när dom hade gått var jag ju bara tvungen att kolla om den stod kvar :P Mitt på dagen så lär dom ju inte sno den, men bättre att vara på den säkra sidan!

Gick iaf upp då, slängde mig i duschen, sen började jag dona lite. Diskade och plockade. Sen åt jag frukost till ett Smallville avsnitt. Har ju kommit på att jag hade fyra avsnitt jag inte sett av säsong 8, måste ju se dom innan den nya säsongen sätter igång :) Får bli de andra tre någon annan dag, blir nog "frukostavsnitt" tror jag :)

Gjorde det gamla vanliga sen iaf. Bakade! Wihoo, älskar lediga dagar, för då kan man baka! Blir ju kräftskiva här imorgon, så kan vara gott med efterrätt :) Så jag började med en Frozen cheezecake, mumma! Sen ringde jag och pratade med pappa, påminde honom om vad han ska ta med sig hit imorgon och då önskade han Mandelmums till imorgon, som tur var hade jag ingredienser hemma, så satte igång och bakade det minsann! :)

Och kunde inte sluta där, så jag gjorde Kolakakor också, de blev riktigt goda asså! Mmm, har tryckt i mig flera stycken. Men nu har jag packeterat alla kakor, så nu får jag inte äta fler :P Får hoppas dom håller sig och räcker till på måndag, så blir det fika med till jobbet :)

Mja, efter bakandet har jag inte gjort så mycket. Jag älskar att sitta i vardagsrummet. Det brukar jag inte göra, har aldrig gjort förut. Min plats har alltid varit här vid datorn, men jag vet inte. Det är så mysigt i vardagsrummet nu, så jag sitter där varje kväll. Än så länge har jag haft tur med vad som är på TV också :D Tänder massa ljus och bara myser! Idag är det ganska kallt, fast jag har tänt ljus, så sitter under en filt :D

En ny film börjar 23.15, så tänkte jag skulle uppdatera här innan dess. Har inget att se tills dess ändå. Och idag, när jag ändå har städat och gjort iordning, så har jag passat på att ta bilder på lägenheten, så de kommer i slutet :) Minsann! Bara inte bilderna gör att ni tar tid på er att hälsa på, ni som inte varit här än, för besök är kul! Säger ni till i tid lovar jag att bjuda på fika, om ni vill ha :D

Så, ni tog det nog slut på ord. Så vi kör lite bilder istället :)

Ena delen av sovrummet, där skrivbordet står, viktigt!
Andra delen av sovrummet, sängen o hyllan!
Hallen, mot ytterdörren.
Hallen, rakt fram till höger går man in i vardagsrummet.
Det första man ser när man kommer in i vardagsrummet, TVn! ;)
Kollar man sen till höger så är det soffan och min badrumshylla som gjorde sig lite fin i vardagsrummet :P
Vänder man på sig så har vi min stora fina hylla!
Dusch!
Toalett!
Handfat, har allt i samma rum i denna lägenhet.
Så tar vi oss till köket, på denna lilla yta utför jag mitt bakande ;)
Andra delen av köket!

Herregud, det tog typ en minut per bild att ladda upp. Vad jag saknar mitt internet nu!
Men vad jag saknar ännu mer är mina katter, och dom kommer hem imorgon! Wihoo :D
Men nu vet ni iaf lite mer hur det ser ut hos mig.
Välkomna!

Kommentarer
Postat av: Anna

Gud vad fint du har det!! Måste abslout komma och våldgästa nån dag!! :D kram

2009-09-20 @ 08:58:20
Postat av: Sandra

Du har fått till det bra du=)Skönt att du trivs! Kram

2009-09-20 @ 10:15:06
Postat av: Linda

Du har verkligen fått det jättefint vännen, så mysigt.

Kan inte Wilmis och jag få komma på en egen inflyttningsfika?

Kram!!

2009-09-22 @ 18:17:34
URL: http://magnuslindawilma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0