En helg att minnas!

Kära läsare! Det är dags igen. Jag varnar för att det nog kan bli ett långt inlägg, bara för det så blir det säkert ett kort. Men vet inte riktigt om det är möjligt att göra det kort. För jag tänkte skriva om helgen! :P HAH! Har gjort iordning bilder också, har valt ut några av de bästa, för många bilder blev det! För ovanlighetens skull.

Så. I mitt korta förra avsnitt nämnde jag ju att resan till Stockholm inte riktigt gick som planerat. Och vi börjar väl där, så fortsätter vi sedan vad som kom senare. Jag hade bestämt mig för att ta bussen som går ifrån lasarettet vid 15.15 och behöver då gå hemifrån vid 14.45, jag var klar för att gå då och till min besvikelse var det blandat spöregn med hagel när jag kom utanför dörren! Suck. Det är vid sådana tillfällen man önskar man hade skjuts! Men det var bara att fälla upp luvan och börja gå!

Var dyblöt när jag väl kom fram till busshållplatsen, fick stå där och vänta i typ 20 minuter. Man vill gärna vara där i tid till 15.15 trots att jag vet att den alltid är minst 10 minuter sen, men den gången man själv är sen är inte bussen sen! När jag nästan var framme i Örebro smsade jag mamma för att kolla så hon inte behövde jobba övertid. Både jag och Madde trodde att vi skulle åka vid 17.30 då hon slutade vid 17.00. Hon ringde upp mig och informerade om att hon inte skulle jobba över men beräknade att vi skulle åka vid 19. NITTON NOLL NOLL!!! Fattar ni?! Jag hade kunnat ta en två timmar senare buss! Så jävla irriterande. För inte kom iväg den tiden heller.

Vi halv 8 åkte vi till Maxi, sen åkte vi och stannade vid McDonalds i Arboga, vid typ 20.45 då åkte vi från Arboga. Vi var inte framme i Stockholm förrän 22.55. Fatta då att jag gick hemifrån 14.45?! Det var jävligt irriterande. Som tur var hade jag syster med mig i baksätet och vi fördrev tiden med godisrems-tävling och att lyssna på musik, vi sjöng med på de ställen vi kunde texten. Rent internt kan jag skriva GOGO och JOJO så kan jag nästan lova att Madde skrattar när hon läser för det gör jag :D:D

Det var skönt att vara framme sen iaf! Vi hann sitta och ta det lugnt en stund innan det var dags att gå ut till busshållplatsen. Min bror har fått jobb som busschaufför i Stockholm, duttia han! Så han skulle åka förbi utanför deras hem så vi passade på att åka en stund med honom och få se hur han jobbar :)


Såhär ser det då ut när han jobbar! :) En timma lite drygt åkte vi med honom sen blev vi hämtade av Sandras föräldrar som skjutsade oss hemåt. Inte kunde vi gå och lägga oss då inte! Nej gud nej! Så Madde och Sandra började måla sina naglar så vi kunde sätta lite mönster på dom sen. Så satt vi och pratade och tog det allmänt lugnt! Deras naglar blev grymt fina iaf! :) Men vid 3-4 var det iaf dags att gå och sova. Man skulle ju upp sen, stora planer!!

Vi vaknade före 10, åt frukost och turades om att duscha. Sen var det iordningfix med smink,  hår och kläder för att dra sig mot GLOBEN! WIHOOOO!


Skapligt nervös hade jag börjat bli, men det var skönt att vara där i tid så att vi hann checka var vi skulle vara. Vi gick in redan en timma i förväg, hittade såklart souvenirerna! Så vi köpte oss varsin T-shirt och jag köpte även en vattenflaska med Bounce-tryck på! :)

Vi letade upp platserna där vi skulle sitta. Läste först på första biljetten och där stod det plats 36, tog fram andra biljetten och där stod det också plats 36?! WTF tänkte jag då och såg allmänt förvirrad ut innan jag förstod att vi hade fått platser på olika rader!! Det var ju enormt irriterande, blir ju inte samma sak! Som tur var så var det bara en rad emellan, vi satt bredvid varandra tills det började välla in folk och det inte var så många platser lediga längre, då flyttade jag ner till min rad. :(



Såhär såg det ut innan showen hade börjat, nästa fullsatt men mer folk hann det dyka upp innan det började och dessutom även efter att det hade börjat! Allt var enormt coolt, vilken känsla! Bara känslan av att sitta i globen var otroligt, man trodde inte det kunde bli bättre, men sen satte showen igång och det är en obeskrivlig känsla! Så jävla cooolt!

Tyvärr så lyckades min kära syster inte ta så många bra bilder på delen före pausen, jag lyckades efter pausen komma på hur man skulle ta bilder för att de skulle bli bra, så ni får nöja er med bilderna som är tagna då. Det är så klart inte alla bilder, det orkar jag inte. Men jag har valt ut de bästa :)








Ja, helt klart så var det en cool upplevelse. Några riktigt häftiga grejer gjorde dom i början men de får helt enkelt leva kvar i vårat minne :) Efter att showen var slut så gick vi ut, jag tog först bilden på Globen och sedan började vi lattja lite med kameran!


En av de första bilderna vi tog, sedan tog vi på oss våra T-shirtar med Bounce och försökte få till så bra bilder som möjligt där trycket syntes och vi så klart såg normala ut, förutom när vi gjorde oss fula med flit, så klart ;)




Detta är ju en totalt misslyckad bild! Vi tänkte oss att vi skulle ta en bild så vi fick solljuset åt rätt håll! Och så tänkte vi då "Top Model" och räknade ner 1,2,3 och skulle spärra upp ögonen så att vi inte kisade, det gick ju inte alls bra och sen tänkte vi ju inte på kameran, så den har jag ju mitt i ansiktet hahahah :D:D


Visar baksidan av tröjorna med självutlösaren på kameran, 10 sekunder hade jag på mig att springa fram och ställa mig i en obekväm ställning och hoppas på att trycket syntes, en gång lyckades vi! WIHO!




Det var de bilder jag  tänkte visa upp för lördagen! Vi blev hämtade av mamma, som hjälpte oss att ta endel av de här bilderna, hade vi inte lyckats med själva, så klart. Väl tillbaka hos Niklas och Sandra så bjöds det på mat. Jag fick pasta med strimlad lövbiff och ädelostsås, gott, men det blev inte riktigt varmt även fast jag värmde det i micron två gånger :( Snyft!

På kvällen gjorde vi inget speciellt, tror jag inte? Vi tog det mest lugnt. Hoppas jag inte har glömt något :P Blev ganska tidig kvällgång, var aptrött!

På söndagen väntades nya äventyr. Då skulle vi åkte till Morbror med familj för att få hälsa på bebis! Och självklart kusin Sixten! :) En helt underbart mysig dag hade vi där. Vi hade först planerat att åka hemåt vid 15, men njae blev inte så! Man kunde inte riktigt slita sig hihi! :) Så när Anna såg våra tillfixade naglar så ville hon med, självklart fixade jag! :) Blev lite stressad runt ammning, barnapassning mm så endel tryck blev utanför, men tror hon blev nöjd ändå! :)

Här kommer lite bilder från söndagen:








Kommer avsluta med en av mina favoritbilder från helgen. Ska bara summera att resan hem gick bra, körde lite fel, men det ordnade sig till slut. Pappa hämtade upp mig på Maxi Örebro, vi handlade lite och sedan skjutsade han hem mig till Karlskoga :) Skönt att vara hemma. Borta bra men hemma bäst heter det ju :) Det har varit mycket borta på sista tiden, men gud vad jag älskar min säng!

Denna vecka är det jobb som gäller och sedan blir det till att fara till Örebro i helgen igen! Men det är det värt. Min älsklingssyster ska bli stor flicka och fyller hela 18 år. Myndig och grejjer. Coolt :D

Ha det!


Kommentarer
Postat av: Mads

GOGO JOJO hahahah jag dör!! :D:D:D



BOUNCE fan en av dom coolaste grejerna jag sett! Helt otroligt!! :D



Hahaha modellkarriär nästa? 3,2,1.. fail! ;D

Våra småkusiner är ju bara för söta!! :D <3



18!!! Jag bliir stor! woho! :D

2010-04-27 @ 22:19:00
Postat av: Kattvakten:)

Fan vad avundsjuk jag är...fortfarande:)

2010-04-29 @ 15:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0