Magproblem?

Hej!

Nu har det inte blivit något de senaste dagarna. Har inte inte riktigt känt för det och faktiskt inte haft något speciellt att skriva om. Inte för att det känns som att jag nånsin har det egentligen, känns mest som ordbajseri, men på något sätt är det harmoniskt att sitta här och skriva av sig ibland. :)

Sedan besöket i söndags har inte allt riktigt varit som det ska heller. Vaknade på måndag morgon med att jag mådde illa, riktigt illa! Gick runt i lägenheten och knaprade på en knäckemacka och drack vatten bara för att få i mig något. Vet inte vad det var med magen, men jag gjorde mig iordning, åt frukost, så mycket jag fick i mig och så gick jag till jobbet. Efter första rasten mådde jag bra. Lukten av mat gjorde mig lite illamående igen, men tvingade i mig maten och mådde resten av dagen bra.

Värt att nämna är ju att jag haft ont i ryggen till och från varje dag, så det behöver jag inte skriva om i varje mening. Men iaf. Hem från jobbet på måndagen, gjorde inget speciellt på kvällen, tog det mest lugnt. Kollade på Desperate Housewives och spelade Mario.

Men igår morse vaknade jag upp och mådde illa, IGEN! Hallå?! Slängde mig i duschen, tvingade i mig frukost och gick till jobbet. Det funkade en stund, men det blev värre, inte bättre som i måndags. Så till slut tvingade dom hem mig, hah, dom ville inte ha mig där när jag mådde illa. Hemåt blev det iaf. Bänkade mig framför tvn, tog det allmänt lugnt. Åt Mexicanasoppa och efter ett tag mådde jag bra, helt som vanligt!

Gjorde faktiskt upp ett TV-schema, kollade tablån och bestämde vad jag skulle se, så hade något att göra hela dagen. Sen kollade jag på 24 och vandrade till affären. Köpte A-fil och mer soppa. Allt som är bra för magen! Vet inte riktigt vad som är fel. Jag tror verkligen inte att det är vinterkräksjukan eller något sånt, jag tror bara min mage strejkar. Vet inte om det kanske kan bero på att jag äter dåligt och vid oregelbundna tider? Det borde väl kunna vara en anledning?

För det är inte sånt illamående man har när man är magsjuk, det är mer en ilande känsla där illamåendet BARA sitter i halsen? Någon som förstår hur jag menar då?

Iaf så gick jag och la mig efter So you think you can dance igår, låg och läste en stund. Imorse vaknade jag av att jag hade ont i ryggen vid 8-snåret, försökte vrida på mig för att lägga mig skönt men det fungerade inte och katterna hade märkt att jag var vaken så det var bara att ge upp. 8 på sin lediga dag är inte precis ultimat att gå upp, men vad gör man?

Mådde iaf inte illa! Kors i taket! Men jag har varit hungrig nästa hela tiden! Åt en tallrik fil med puffar till frukost och ett glas nyponsoppa. Sen för en stund sen gjorde jag iordning en varma koppen, som inte alls var mättande måste jag säga. Så nu måste jag nog äta något igen, innan jag börjar baka.

Varför är jag hungrig? Känns inte som att jag blir mätt när jag äter, eller jag blir mätt precis då så att jag känner att jag inte vill ha mer mat, men bara efter en liten stund känner jag hungerkänslan i magen igen.

Aja. Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0