Min helg, samt massa bilder!

Jag hade faktiskt tänkt blogga igår, skriva om hela dagen och allt jag hade gjort. Hade till och med tagit bilder som jag skulle lägga upp. Men jag tappade faktiskt humöret när jag inte hittade sladden till kameran :( Jag letade seriööst överallt! Även fast jag visste att den inte var där - så letade jag där! Skafferiet, garderoben mellan kläderna, under sängen, ja till och med alla skåp i köket, men nej, den hittades inte! Ringde och frågade min syster om hon kunde minnas om hon flyttat på den när vi städade då hon var här, men ne hon hade inte flyttat på nåt! Så jag gav upp, drömde om att jag letade efter den där sladden inatt.

Det var drömmen om sladden och drömmen om att hitta alla stora stjärnor i super mario som fick dela rum i drömmarnas värld inatt. Helt skumt! Men sov riktigt gott inatt ändå. Vaknade vi 8 men icke att gå upp då! Var bara att putta undan katterna och sova vidare 1,5 timma till. Upp vid 09.30!

Men mer om dagen senare. Jag tänkte faktiskt börja lite från början. Har inte uppdaterat med bilder här på evigheter. Inte ens julbilderna har kommit upp. Så dom kommer faktiskt nu, bättre sent än aldrig, eller hur är det man säger? Det blir nog en lång blogg idag. Hoppas ni står ut. Det blir iaf bilder! :)


Här är då den omtalade barnvagnen jag gjorde åt min bror och hans flickvän, den är gjord av

pepparkaksdeg (varje del för sig har självklart varit i ugnen) och sen grönt och rosa glasyr då jag
inte visste om det var en pojke eller flicka när jag gjorde vagnen :)


Kristian har öppnat alla sina julklappar och håller på och ska sätta i batterier i kortleksblandaren han fick av niklas och sandra :)


Sandra och Niklas, har också öppnat sina julklappar. Och inte vet jag vad han läser, så bra minne har jag inte! :)


Madde, alltid gladast av alla över att få paket! ;)


Pappa har öppnat sina julklappar, han ser nästa lite tårögd ut, men det paketet han håller i handen köpte han åt sig själv. Jag fick slå in det och skriva på att det var från tomten! Hah!

Det var julbilder det! Inte så många "social-bilder", alla bilder är typ på var och en, förutom Niklas o Sandra då :) Men vi hade en riktigt mysig dag! Avslutar julbilderna med en bild på mina julklappar jag fick hemma hos mig :)


Nästa äventyr efter julen var ju Jönköping. Hemmamatch för HV71! Det var en upplevelse för sig! Kommer aldrig glömma den dagen och hoppas snart att få göra om det igen! Fick ju tyvärr inte ta några bilder inne på arenan enligt lappar som satt uppe, så självklart vågade jag inte det, även om folk runt omkring tog bilder. Så jag fick ta en avslutande bild från bilen på väg därifrån. Tog en på själva arenan, hah! ;)


Sen  besökte jag ju souvenirbutiken innan matchen, det kändes ju som ett måste.


Köpt i butiken blev en vimpel och en penna. Sen snodde vi två servetter i en kiosk, och så är det själva programbladet för matchen! Stod inte så mycket intressant i den inte :P


Vimpeln sitter nu även uppe på väggen! Wihoo! :)

Tiden där emellan har jag ju redan skrivit om i bloggen. Så vi hoppar raskt vidare till gårdagen! Yes box!

Pappa dök strax före 11. Han kollade på min taklampa i badrummet för att se vad som var fel på den. Den flimrade typ i en vecka, så allt jag kunde göra i mörker gjorde jag i mörker för annars fick jag ont i huvudet. Och i fredags kväll så dog lampan helt, så då fick jag även göra det jag inte kunde göra i mörker i mörker ändå! Gick sådär att sätta i linserna när det var mörkt faktiskt ;)

Iaf så  trodde han att det var glimtändaren som det var fel på. Så vi begav oss till MAXI, det var dags för en mindre storhandling. Handlade glimtändare och massa ätbart! Sen åkte vi hem igen, pappa bytte glimtändaren, men fungerade det? Nej, för pappa hade inte sett att det var två lysrör i lampan och det var så klart det lysröret som han inte sett som var trasigt! :P Så typiskt! Men vi tog lysröret från köket och satte i badrummet istället. Så nu fungerar lampan där helt perfekt! Och i köket har jag så mycket annat lyse då där klar jag mig ett tag :)

När väl lampan fungerade så började vi med ommöbleringen! Inte så värst mycket som skulle göras, men inget jag skulle palla göra själv. Och det gick fort. Passade på att dammsuga samtidigt så det blev rent där man i vanliga fall inte dammsuger! :) Och här kommer bilder från ommöbleringen!


Då har soffan fått flytta dit TVn tidigare stod


och tvn står nu där soffan förut stod!


Helt perfekt blev det! Som ett nytt vardagsrum. Mer öppet och ja, helt klart mycket bättre :)

Undra varför jag inte kommit på tidigare att det skulle vara bättre att ha det så? Vet inte ens varför jag kom på det nu. Men tror det var för att jag sköt fram soffan när vi skulle spela wii och då blev det så påtagligt att soffkanten var i vägen. :)

Sen hade ju pappa med sig sitt gamla "köksbord" hit för ett tag sedan, han hade haft det som avlastningsbord. Och det har jag med haft i vardagsrummet över jul och så. Hade tänkt jag skulle slänga ut det. Men jag har saknat ett avlastningsbord i hallen. Och det här blev helt perfekt! Kolla på detta!



Den här möbleringen gjorde att jag dels fick loss en garderobsdörr som tidigare var asjobbig att öppna för att kattlådan stod i vägen. Kattlåda är nu mer gömd än den var tidigare. Och så har jag ett bord där man lägga av sig reklamen på när man kommer hem, eller ställa väskan på, lägga nycklarna på eller you name it. I hallen MÅSTE man ha ett avlastningsbord, så är det bara! :P Kanske skulle ställa hemtelefonen där med, mer centralt i lägenheten liksom. Tåls att fundera på :)

Efter att vi gjort möbleringen klar så gjorde vi tattarbröd. Jag har inte ätit det på ÅR. Det är såå gott. Det är typ som tjocka plättar som man äter med smör och socker. Mums var det! Pappa åkte efter det hem och jag röjde klart med alla sladdar och tjosan som låg framme efter möbleringen. Plockade lite överallt för att se vad jag ville ha vart för att det skulle bli snyggt.

Borden bredvid tvn är fortfarande tomma. Vet inte vad jag ska ha där. Något förslag?

När jag kände att det var färdigmöblerat så åt jag lite kvällsmat bestående av knäckemackor med smör och skinka, drack svartvinbärsjuice och kollade på ett avsnitt av Räddningspatrullen, så kul! :D

Sen spelade jag super mario resten av kvällen. Blev en relativt tidig kväll, var dödstrött! Sen då upp imorse. Började med disken på en gång. Sen åt jag frukost, samma som till kvällsmat och till ett avsnitt Räddningspatrullen så klart ;)

Sen gjorde jag iordning efterrätten jag skulle bjuda på idag. Så gott! Det blev vit chokladmousse toppade med physalis och silver-, vita- och rosa dekorkulor samt maräng med silverkulor.


Vit Chokladmousse

2 dl Vispgrädde
200 g Vit blockchoklad
2 äggulor
2 tsk Florsocker

Vispa grädden löst, smält blockchokladen, tillsätt florsocker i vispgrädden.
Vispa äggulan och tillsätt den i grädden. Sedan _vänder_ man ner den smälta blockchokladen i grädden.

Ska det serveras samma dag ställer man in moussen i frysen några timmar, annars kan den stå i kylen till nästa dag. Jag ställde in mina i frysen ca 4 timmar, sen tog jag fram dom och dekorerade, sedan ställde jag in i kylen tills vi åt upp dom :)

Av äggvitan som blev över gjorde jag maränger!


Maränger med silverkulor, ca 20 medelstora.

2 äggvitor
1,25 dl strösocker

Vispa äggvitan till ett hårt skum, det ska gå att vända skålen utan att skummet rör på sig. Vispa sedan hårt ner sockret lite i taget. Det ska fortsätta vara ett hårt skum. Klicka sedan ut medelstora maränger på en pappersklädd plåt. Strö över silverkulor efter eget tycke.

Ställ sedan in plåten nederst i ugn på 100 grader i ca 1 timma. Ta ut innan de börjar ta färg. Jag brukar känna så att de känns hårda och släpper från pappret. Man vill ju ändå ha dom lite sega i mitten :)

När efterrätten var gjord så dammsög jag hela lägenheten, städade badrummet. Sedan var klockan faktiskt ganska mycket. Tiden gick fortare än vad jag trodde. Så jag slängde mig i duschen. Hade problem med vad jag skulle sätta på mig, inget kändes riktigt rätt. Men det blev svarta tights, grått linne och en grågrön tunika till det :)

Vid 4-tiden kom Marcus och Tezzi hit! Wiiiie längtat hela veckan! :) Det var nog i oktober som vi sågs senast, då var jag hemma hos dom då Tezzi fyllde år! Sen dess har vi bara pratat till och från på internet, pratat om att vi ska ses, men så svårt att tajma med scheman och grejjer. Men äntligen föll allt på plats och de kunde komma o se hur jag bor nu. :)

Och jag fick en jättefin blomma med vas till! :)
(vasen syns dock inte, men den är jättefin)


Vi började med husesyn så klart. Sen fixade vi lite mat! Tacos blev det! Mmm så gott! :) Man äter alltid för mycket när det är tacos. Usch, helt full i magen var man sen! Vi lät maten lägga sig lite genom att spela wii! Vi började med att spela super mario och gick sedan över till mario kart. Oh så underbart kul har vi haft! Har skrattat ihjäl mig :D Vi tog en paus med efterrättsätande, men förutom det så spelade vi hela kvällen :D

Längtar tills vi kan ses igen. Ni är så bäst! <3

Dom gick för ca en timma sedan och nu känns det tomt, som det alltid gör när någon varit här och hälsat på. Egentligen är det läggdags, men på något sätt känner jag mig för upp i varv för att sova. Och tur är väl det för då blev ju denna blogg uppdaterad. Och nu kan man inte klaga på att det inte är med några bilder iaf! Sådeså! ;)

Men nu ska jag nog spela nåt skitspel på internet en stund innan det är dags att sova.
Jag har iaf haft en helt underbar helg. Hoppas ni också haft det!

:)

God natt!

Kommentarer
Postat av: Madde

möbleringen blev ju as bra! :D:D

2010-01-24 @ 22:27:11
Postat av: Marcus

Det var nervpirrande att spela Mario.... man blev helt slut :S

2010-01-25 @ 21:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0