Nystylad samt en runda i Örebro stad!

Det är inte ofta jag säger det här, men jag har haft en uuunderbar dag idag!
Började med att jag klev upp vid 07.30 imorse. Kändes som om klockan var 4 på morgonen, jag var astrött även fast jag sovit okej, men det var nog för att det var så mörkt! Ska det inte bli ljusare nu? Halv 8 ska det INTE vara mörkt fortfarande!

Aja. Jag slängde mig iaf i duschen, pratade lite med systra mi på msn. Fixade iordning mig, åt frukost. Sen gick jag till frisören, var där vid typ 10.20, hon som skulle klippa mig var ledig så fick börja tidigare. Men en besvikelse var ju att jag trodde att jag hade bokat klipptid hos samma som förra gången, men det visade sig ju att jag inte hade det. Så nästa gång vet jag vad den jag vill klippa mig hos heter! :P

Hon tog lååång tid på sig. Då mitt hår var så torrt så ville hon tvätta igenom det först, så klart fick hon det, även fast jag kom precis ur duschen :S Så hon tvättade, klippte, fönade och fixade till. Blev väl inte riktigt som jag tänkt mig, men det är iaf fint och nyklippt. Inte lika slitet helt enkelt!

Sen sms:ade jag till Helene att jag var redo så kom dom och plockade upp mig. Nästa ÖREBRO! Weey! Vi hittade parkeringsplats och drog oss upp på stan :) Började så fint med att gå in på La Baguette, egentligen borde jag ha ätit en baguette eftersom jag älskar dom och är ju inte i stan så ofta, men jag var inte alls hungrig så jag tog lite fika medan de åt mat :)

Sen gick vi in och kollade lite affären. Jag köpte ansiktsvatten och lotion på apoteket, en tröja, mascara och make-up pads på HM. Sen var jag tvungen att lämna dom då jag skulle vidare. Mötte upp Emma och Stina vid Järntorget! Hade saknat dom massor! Man ses ju inte så ofta tyvärr, men tur var att Emma hade tid idag så hon o hennes lilla bebbe ville göra mig sällskap :)

Vi började traska runt på hindersmässan, vi tog först ett varv där vi bara kollade och jämförde priser, så klart ;) Dels måste man ju hitta de bästa priserna, men även de bästa stånden där de har bäst varor. Jag är ganska hemma på min hindersmässa så jag handlar oftast vid samma stånd varje år :) Det enda jag köpte på första varvet var en palestinasjal jag såg när jag gick för att möta upp Emma, kunde inte låta bli! Ville inte missa den på tillbakavägen! :D Den var rutig, rosa och svart! Letat länge efter en sån!

När vi hade gått ett varv så gick vi in på Rosalis Deli, då blev det omvänt för min del. Jag käkade pasta chicken och Emma tog en fika! :P Vi satt där en stund och pratade, Stina fick komma upp o göra oss sällskap. Hon tyckte allt var jättespännande! :)

Sen tog vi vårat shoppingvarv! Det blev 14 par motivstrumpor, 5 påsar brända mandlar, 4 stycken polkagrisar (2x polkasmak, 1x melon, 1x hallon/lakrits). Men det blev även röda soppåsar, bakplåtspapper och hemkokta kolor, självklart med smak av hallon/lakrits men köpte även lite choko/mint och med polkasmak! :P Måste ju prova något nytt ^^

Vi blev klara väldigt tidigt, pappa skulle hämta mig halv 5 om han slutade i tid och emma skulle bege sig hemåt samma tid, men vi var klara redan vid 15.40, så vi tänkte vi vandrade hem till Emma så länge. På vägen stannade jag och köpte choklad- och kokostoppar åt pappa som jag vet han tycker så mycket om :) Satt hemma hos Emma och pratade medan hon gjorde sig iordning då hon skulle på träning senare.

Sen kom hennes mamma som skulle vara barnvakt. Då pappa fick jobba över lite så blev jag kvar till ca 17.45, men Emma gick redan vid 17.20 :P Så fick hänga lite med Emmas mamma och Stina.

Direkt när pappa kom så åkte vi vidare till Marcus som var hemma idag, mötte upp honom och så fick jag en födelsedagspresent wiie! :D Så söta är ni Marcus o Tezzi. Jag fick spelet Helt Hysteriskt!!!! Har tänkt köpa det länge nu, spelade det hemma hos Helene en gång, ett så himla kul spel! Satt typ och garva hela kvällen :D Så det måste vi spela snart!

Hade inte tid att prata alls lång stund, vi var tvungna att åka vidare så kvällen inte skulle bli för sen. Storhandlade på MAXI och då menar jag storhandla. Urk, blev ganska dyrt! Men aja, mat måste man ju ha. Sen åkte vi faktiskt förbi Willys då jag endast hittat gott fullkornsris där och det är deras eget, alla andra fullkornsris jag provat har jag inte alls tyckt om! Och då passade jag på att köpa solrosfrön och chiligrillkrydda som jag också bara hittat där!

Sen var det  hemåt som gällde! Pappa skjutsade hem mig och hjälpte mig bära in varorna sen åkte han hem. Packade upp alla varor och en stund senare kom Sonja och Nenad hit. Sonja hjälpte mig färga håret medan Nenad spelade Wii.

Nu har jag precis satt på en kastrull med ris, måste ju ha matlåda fredag och lördag eftersom jag jobbar. Det är förhoppningsvis klart snart för jag är megatrött! Ont i heela kroppen! Ska bli skönt att lägga sig i sängen sen. Ska upp 06.15 imorgon, så skulle vara skönt om man iaf fick 7 timmars sömn!

Men ni får ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0