White chocolate chip cookies!

I denna värld vi lever i så finns det ibland inget snälla eller att be om saker, här är det bara att ha och ha och ha! Speciellt en person jag känner och det är Victor! Så därför kommer här ett recept på White choclate chip cookies som han så starkt vill ha. Och lika bra är väl det, för det ska ju bakas till jobbet. Hoppas jag!

White chocolate chip cookies:

Ca 12 st

100 gram smör eller margarin
1,5 dl Råsocker (med muscovado socker blev det bättre än med flor-råsocker)
1 Ägg
2 dl Vetemjöl
1 tsk Bakpulver
2 msk Kakao
100 gram Vit choklad

1. Sätt ugnen på 175 grader. Arbeta ihop matfett och råsocker med en elvisp.
2. Tillsätt ägget i matfettsblandningen. Rör om väl. Blanda vetemjöl, bakpulver och kakao noga. Tillsätt det i kaksmeten.
3. Grovhacka den vita chokladen. Rör ner den i smeten. Klicka ut smeten till 12 stycken kakor med ett par centimeters mellanrum på en bakpappersklädd plåt.
4. Grädda kakorna mitt i ugnen ca 12 minuter. Låt dem svalna på galler (jag lät dom bara svalna utan galler)

Sådär, det var det receptet det!

Har haft en helt okej dag på jobbet. Ringde lite till och från, satt och gjorde lite admin med.
Nu tänkte jag äta två maränger som blev över i helgen, sen äta lite annat gott samt kolla på ett avsnitt One tree hill och ett avsnitt House.

Imorse kollade jag på mitt efterlängtade 24. I just loove it! :D

Ha det!

Kommentarer
Postat av: VikAra

You rock PocaLontas! Tack så mycket! Nu ska jag fortsätta jobba. Typ.

2010-01-27 @ 18:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0