Efterfrågat recept:

Har inte uppdaterat på ett tag, men när jag jobbar kväll har jag inte så mycket att skriva faktiskt. Orkar jag skriva efter den här helgen har jag nog mer att skriva om eftersom jag inte ens ska vara hemma :) Ursäkta om jag stavar fel nånstans, men nu har jag så långa naglar så jag kommer åt andra knappar på tangentbordet :(

Iaf. Här kommer anledningen till uppdateringen, ett efterfrågat recept. Har gjort om det enligt hur jag gjorde, men ordinarie recept är från Kalasgott:

After Eight Kladdkaka

6 Ägg
5 dl Strösocker
4 tsk Vaniljsocker
6 msk Kakao
2 krm Salt
3 dl Vetemjöl
200g smält Smör
200g smält Mjölkchoklad
200g After Eight choklad

Gör så här
Vispa ägg och socker fluffigt. Sikta ned vaniljsocker, kakao, salt och vetemjöl. Häll i det smälta smöret och den smälta chokladen. Rör om tills smeten är slät och fin. Häll hälften av smeten i en klädd form. Fördela after eight plattorna över kakan och häll på resten av smeten. Grädda i nedre delen av ugnen i 150 grader, ca 30 min. Sikta över florsocker en stund efter kakan är uttagen från ugnen. Kakan får gärna "sätta sig" i kylen över natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0