Skevt med bara en gardin i fönstret :S

Urk. Jag har så ont i huvudet. Men det är självförvållat. Har sovit mindre än 4 timmar inatt. Madde och jag kände att vi ville få ut så mycket som möjligt av den här helgen, så vi satt uppe seeent! Och jag vaknar ju alltid tidigt, så då blir det inte så mycket sömn inte. Men mer om det sen!

Vet inte hur mycket jag orkar skriva och vad jag skrev senast. Men typ förra helgen tror jag jag skrev om senast. Så det finns inte mycket att skriva om veckan, har jobbat. Det har varit ganska lugnt och jag har kommit på att jag får ont i huvudet när det är så lugnt! Dels för att det blir så stimmigt runt omkring, för folk pratar mer med varandra då. Och sen blir det även att man bara sitter och stirrar när det inte finns något att göra. Så gärna lagom mycket att göra hela dagen så håller sig huvudet ok :)

Fredag ville jag hem så fort så jag glömde att kolla när jag börjar jobbet imorgon, så måste nog ringa och fråga om det sen! Fick skjuts hem av Jenny som också slutade 19, så lämna hon av mig hemma och jag väntade på Madde. De hämtade upp mig så åkte vi till McDonalds och åt. Jag provade den här nya Chicago Star Chicken, den var inte god! Man ska hålla sig till det man vet är gott helt enkelt!

Ah sen åkte vi hem iaf! :) Vi kollade på Greys och Top Model, sen såg vi typ ett eller två avsnitt av Huset Fullt, sen var det läggdags då vi, i Maddes tycke skulle upp tidigt. Hon var tvungen att gå upp halv 9 eftersom hon skulle till Boda Borg. Jag vaknade vid 8 så för mig spelade det inte så stor roll :P Hon drog iaf till Boda Borg. Jag fick lite ändrade planer då jag egentligen skulle till Linda, men de har haft lite sjukdom och Wilma kände sig inte riktigt kry så vi sköt på det och det är bra så hon blir frisk sötungen :)

Jag satt hemma och tog det lugnt istället, kollade på några avsnitt Las Vegas, vid 16 tänkte jag att det var dags att diska då Madde skulle komma hem strax efter 17, så jag diskade sedan väntade jag. Och väntade. När klockan blivit 17.20 typ så skickade jag sms och frågade var hon var eftersom jag inte hört nåt. Inget svar?! Hon ringde 18.15 och sa att hon var på väg och att de bestämt sig för att stanna en timma till. Skitunge! Hon hade inte en tanke på att höra av sig till mig och berätta det :P Men nu vet hon till nästa gång!

Vi gjorde våfflor direkt när hon kom tillbaka iaf, måste ju äta det nåndag i samband med Våffeldagen iaf! Vi spenderade början av kvällen med Hannah Montana the Movie. Den är faktiskt bra, andra gången jag ser den. Även om den kan tänkas töntig så är det min typ av film! :P Sen spelade vi New Super Mario Bros på Wii! Hade bara några pengar kvar och vi lyckades faktiskt hitta alla :D Ascoolt! Har letat och letat och letat i evigheter! Men det gick bra igår! :D

När vi kände att det räckte så var vi ändå inte redo för att sova, och Madde skulle somnat om vi kollade på något så spelade Jeopardy på blip.se istället. Det var askul :P Vi satt och spelade det i flera timmar. När klockan slog 2 så blev klockan 3 och vid 04.15 gav vi upp! Då gjorde vi iordning oss för sängen. Madde somna direkt när hon lade huvudet på kudden, jag låg och läste en stund och somnade vid 5. Jag vaknade vid 08.30 typ, men kände inte riiktigt för att gå upp redan efter 3,5 timma så jag låg kvar till strax efter 9 istället. Klev då upp och tassade på tå så Madde iaf fick sova, hon ska ju inte behöva lida av att jag inte kan sova på mornarna :P

Vi såg ett avsnitt Huset Fullt till frukost, pappa hämtade oss vid 12. Vi åkte vi först till Kristinehamn, lite shopping på en cool affär och sen lite mer shopping på Jysk! Jag har äntligen köpt mig en ny skrivbordsstol, har ju behövt det sen den gamla gick sönder, men vi gjorde en hemmalagning och det har gått att sitta men den var sne och dan så det var bra med en ny!

Köpte även ett badrumsmatte-set med kinatecken och matchande duschdraperi, ska se om jag orkar fixa upp det ikväll! Jag köpte även nya gardiner till sovrummet, har vela byta till vanliga löpare länge nu. Men ja, jag trodde iaf att jag köpte gardinER men det var visst bara en löpare i varje förpackning och köpte ju såklart bara en förpackning, suck! Borde dom inte kunna säga till i kassan att det bara är en, för det är ju inte jättemånga som köper EN löpare?! Så jag måste ta mig dit medan det fortfarande är rea och köpa en till likadan. Vet inte hur jag ska lyckas med det! :( Typiskt mig!

Aja. Väl klara där så åkte vi hem och lämnade allt, sen åkte vi till Godishuset och sedan till ICA. Dock så har dom inte så mycket på ICA så det är en liten besvikelse att åka dit. Det är alltid något som är slut. Hoppas det blir bättre när det är färdigt och öppnar ordenligt som riktigt MAXI. Hoppas hoppas! Nu när MAXI Kristinehamn är stängt så är det ju Kronhallen som får duga.

När vi kom så började jag med maten på en gång, vi var vrålhungriga! Jag stekte köttfärs, satte Madde på att skala potatis och pappa på att skiva potatis och resultatet blev en köttfärs- och potatisgratäng! Mmm! Medan maten stod i ugnen så spelade vi Helt Hysteriskt!! Sååååå kul, vi har garvat ihjäl oss! Pappa brukar inte ställa upp på att spela sällskapsspel, men det här tyckte han var askul! :D Vi tog en matpaus och sedan körde vi nån omgång till, men blev ganska slut och varvade ner med en omgång Plump innan dom åkte hemåt :)

Så nu sitter jag här ensammen i min nya skrivbordsstol och funderar på vad jag ska göra för att hålla mig vaken ikväll. Måste iaf hålla mig uppe till 12 eftersom jag förmodlingen jobbar kväll. Ska ta och ringa snart så jag vet när jag ska sova. Ett avsnitt Project Runway, Cola och lite godis blir det nu iaf :)

Hoppas ni haft en lika bra helg som jag!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Madde

tack för en asbra helg systerdyster! :D <3

2010-03-28 @ 19:50:09
Postat av: Anonym

systeryster menade jag såklart! :) <3

2010-03-28 @ 20:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0