Den saknade gardinen är införskaffad!

Att vara ledig uppskattas ibland. Det är underbart skönt att vara ledig ibland. Man kan ta det lugnt, göra saker man har tänkt göra ett tag, titta på lite avsnitt, någon film. Men ibland, ganska ofta för min del egentligen, men ibland då är lediga dagar så otroligt TRÅKIGA! Eller långtråkiga kanske är det rätta ordet, för jag har gjort saker idag som har varit kul och saker som har behövts göras. Inte gjort så många av de saker som behövde göras, men endel iaf och det räcker. Men det är det här mitt emellan när man bara sitter och fördriver tiden, det är då det är långtråkigt.

Jag vaknade redan vid strax efter 8 imorse. Trodde faktiskt klockan var mer, kändes så, men det var den inte. Det var bara extremt ljust eftersom jag inte hade satt upp den andra gardinen än. Så när jag klev upp och hade satt på mig glasögonen så såg jag ju att klockan inte alls var så mycket men då det är ingen idé att lägga sig igen, skulle ändå inte ha somnat om. Så jag klev upp. Gjorde de vanliga morgonbestyren men sen satte jag upp gardinen!

Var nämligen iväg med Linda igår förmiddags och köpte den saknade andra gardinlängden. Hittade även prydnadskuddar i samma mönster och en fleecepläd - även den i samma mönster. Så jag fixade upp gardinen så förhoppningsvis kanske jag inte vaknar liiika tidigt framöver när jag inte vill det. Men ja, gardinerna är ju vita så egentligen skyddar dom ju inte jättemycket mot ljuset :P Se vad snyggt det blev!


När väl det var klart så var egentligen planen att jag skulle fortsätta med att göra i ordning badrummet med de nya sakerna in dit men så blev det inte. Satte mig istället framför American Idol och började äta frukost, men efter bara 10 minuter så ringde telefonen. Det var min kära syster Ingela som ringde. Vi pratade i typ två timmar om allt och inget. :) Vi la på strax före 12. Då kollade jag klart på American Idol och väntade på att min moster skulle ringa när hon kom hem från jobbet.

Vi pratade en liten stund, hon kommer till Örebro om ca 1,5 vecka. Ska bli kul och ses, var evigheter sen! :) Efter att vi hade pratat så nötte jag några avsnitt Las Vegas. Hade egentligen både 90210 och Melrose Place att se på, men kände inte för det alls idag faktiskt. Försökte ta mig för att göra någon nytta hemma, men nej, tog sitt tag innan jag gjorde det. Men gjort blev det faktiskt!

Nu har jag bytt duschdraperi och lagt in badrumsmattorna. Ska känna om det känns bra att ha mattorna som jag lagt dom nu. Kanske ska skippa mattan framför toalettsitsen och bara ha den ena mer på mitten av golvet? Eller vad tror ni?


Blir ju som ett tomrum framför/mellan mattorna där det inte är någon matta. Det kanske ser konstigt ut?

Hm. Ja jag vet inte. Får väl ha det såhär några dagar och se hur det känns. Det är snyggt iaf med de här mattorna. Det tar bort den äckligt skrikiga färgen på golvmattan lite grann och det behövs ju. :)

Aja. När badrummet var klart gick jag ner till torget och väntade på Sonja. Vi träffades en liten stund och pratade lite. De skulle sola så vi passade på att ses. Får ju ta vara på tillfällena liksom :) När de skulle in och sola gick jag vidare till affären.

Jag var och  hämtade ut paket från D7.se igår, har beställt presenter åt pappa därifrån. När jag gjorde beställningen så stod det leveranstid 7-10 arbetsdagar om det var en beställningsvara som inte fanns på lager. Självklart var min vara en sådan produkt. Det stod även att de inte skickar några produkter förrän de skickar allihopa. Så om man beställer en vara som finns i lager och en beställningsvara så skickar de inte sakerna förrän beställningsvara också kan skickas. Men nej, så är det ju inte alls! Jag fick endast en av varorna och den är den vara som Madde beställde. Min vara är restnotad och skulle komma inom kort. Ja, men det är ju bra eftersom vi firar honom på söndag och det bara är en arbetsdagar kvar tills dess. Det har gått 13 arbetsdagar sedan beställning. Och jag kan ju lova att jag inte har turen att det kommer imorgon. Suck.

Aja. Han borde ju kunna få den helgen efter iaf. Han kan nog vänta! Hoppas jag!

Har även pratat med min alldeles sötaste SandyCandy idag! Saknar henne sååå mycket! Vi har nog inte sett på över två år nu.  Tiden går fort, men saknaden bara växer. Vi bodde grannar förut i Örebro men så flyttade hon hem till Umeå. Och jag önskar det vore närmre till Umeå så jag kunde åka och hälsa på ofta ofta ofta! Ska planera in en resa snart, en av semesterveckorna i sommar blir det nog om allt går som det ska! Men först kommer hon hit 9-10 april! Och dit är det inte långt kvar! Det är nästan bara en vecka kvar yey yey yey! :D:D:D Låt denna vecka gå fortare än fortast! Men först måste paketet jag beställt komma fram, har ju köpt present åt dottern hennes hihi. Så klart hon ska ha. Har ju missat hennes 1-årsdag! Sen fyller ju min Sandy år 9 april också, hon ska med få nåt fint ;) hihi

Förresten så börjar jag tröttna på mina naglar nu nåt så grymt! USCH vad dom är i vägen! Dom börjar bli lite för långa. Men eftersom nagellacket och trycket fortfarande håller vill jag inte ta bort det. Och kan jag inte ta bort det kan jag heller inte göra naglarna kortare! Får nästa panik ibland! Kan inte alls göra saker som vanligt. UH! Jag har iaf köpt ett sånt Nail Art-set som Sonja har! Det var ju så jävla coolt och enkelt så ett sånt var jag bara tvungen att ha! :) Ska prova göra det själv någon dag, får se om jag lyckas! Annars får jag väl ringa efter Sonja varje gång jag vill fixa mina naglar, men då kan vi iaf använda mitt set så att jag inte slösar på hennes, good stuff! :D

Hade även beställt en klänning/tub top som var storlek L/XL. Det ska ju i normala fall vara en storlek som jag kan ha. Men nej, det gick INTE! Den var tight. Försökte först dra den över huvet men den gick bara över axlarna sen satt den fast haha! Sen tog jag den "byxvägen" istället och då kom den bara halvvägs och trodde inte jag skulle få någon luft för den var så jävla tight! Så jag tog med den till Sonja förut, hon skulle prova den och kanske köpa den om den passade! Får hoppas det, för den var jävligt snygg! :)

Efter att jag träffat Sonja och varit på Konsum så hämtade jag upp en pizza, kände att jag kunna unna mig det idag. Dels var jag vrålhungrig och sen orkade jag inte laga mat. Får väl röra ihop nåt snabbt imorgon bitti så jag slipper laga mat när jag kommer hem från jobbet imorgon.

Tog pizzan med mig hem och satte mig och kollade på Avatar! OOooooh det är såå en av historiens bästa filmer! Jag älskar den filmen. Grafiken, effekterna, storyn, skådespelarna! ALLT! Det är nog en film som kommer spelas hemma hos mig MÅNGA gånger. Men nästa gång ska jag se den liite tidigare så jag kan kolla med högre ljud :D Eller så ska jag ta och införskaffa mig ett par hörlurar igen. Hade det förr, men har väl blivit lite rädd på äldre dar och vågar inte riktigt sitta med hörlurar på mig för då hör jag ju inte saker runt omkring :P Aja!

Har även funderingar på att köpa en ny mobiltelefon. Ska beställa abonnemang från Tele2 så jag får lite bättre täckning hemma och jag har precis betalat av mina gamla telefon, så då märker jag ju ingen skillnad om jag börjar betala för en ny. Hittade Nokia 5800. Den var ganska intressant. Någon som har något att säga om den telefonen? Rekommendationer någon?

Aja. Blev ett längre inlägg än vad jag trodde. Nu tänkte jag lägga mig tidigt för att vara en kvällsvecka. Bara ren kväll imorgon med sen på fredag och lördag slutar jag vid 20 så då är det lite tidigare mornar och då är det bra om jag går upp lite tidigare imorgon. Så sätter nog klockan på 09.15. Ah. Låter som en idé! :)

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0