Två hål i fingret.

Mycket tid över blev det idag, vaknade en halvtimma innan klockan skulle ringa. Det var bara och kliva upp, kissblåsan kändes som den skulle sprängas! Har hunnit kolla på ett avsnitt 24 här på morgonen. Nu sitter jag och lyssnar på lite musik, inte ofta jag gör det. Men Scorpions - Wind of Change är på just nu!

Helgen då. Ja, det blev ju inte riktigt som jag tänkt. I fredags började jag få ont i ryggen, sen framåt kvällen började jag få ont lite längre fram. Men jag gick hem på kvällen efter jobbet. På lördagen hade jag lite ondare, men jag duschade, packade och gjorde mig iordning. Pappa kom och hämtade mig vid 11.30. Vi åkte raka vägen till Marieberg, vi började med Godislagret. Köpte FÖR mycket godis! Men man kan inte låta bli när man går där :P

Så körde vi vidare till IKEA. Gick raka vägen till sängavdelningen, haffade en säljare eller vad dom vill kalla sig för. Ansökte om kredit som blev beviljad, dessvärre slutade lyckan där. Man fick inte boka en säng till dagen efter, på söndagen hade jag ordnat med bil som säng och det skulle få plats i, men det innebar att vi skulle bli tvungna att åka tillbaka och då chansa på att sängen fanns kvar. Suck. Iaf. Vi köpte allt småplock reda på lördagen. Underlakan, papperskorg, galgar, kökshanddukar, dörrklädhängare.

Sen gick vi in på Willys, handlade det som behövdes till kvällen och frukost på söndagen. Smärtan i ryggen och så blev värre och värre. Eftersom vi blev klara mycket tidigare än tänkt så sprang jag snabbt in på Skopunkten i hopp om att hitta ett par skor, men nej, det fanns inget av intresse, så ringde Madde istället och sa åt dom att göra sig iordning för vi var på väg in till stan.

Jag passade på att springa in och kissa eftersom pappas avlopp hade frusit och det lät inte så lockande att gå på toa men att inte få spola efter sig? Nej, hoppar det. Väl klara så satt vi alla i bilen på väg ut till pappa i Frövi, det var en lååång resa! Jag hade asont och så klart så fanns det järnvägsspår på vägen och bommarna var nere! Vi stod där i 15-20 minuter men det hände inget, ett tåg kom i början men bommarna åkte inte upp. Flera bilar bestämde sig för att åka över ändå för bommarna var lite konstigt konstruerade så det gick att sicksacka över spåren ändå. Efter mer än 20 minuter bestämde vi oss för att göra samma sak, jag blev bara glad för det för det var olidligt att sitta där och ha ont.

Framme hos pappa blev det snabb husesyn, riktigt fint har han fått det! Ett hus med två våningar, fortfarande lite renoveringsprojekt lite överallt, men i det stora hela så var det fint! Vi satt och kollade på TV en stund medan pappa väntade på att hyresvärden skulle komma så att de kunde fixa avloppen, men då han blev fördröjd började pappa med maten istället. Kroppkakor, så gott! Men när maten väl var klar och vi skulle äta så hade jag så ont så jag fick inte ens i mig en hel :( Så typiskt!

Dom fick mig iaf att ringa till akuten, ringde Örebro först och de hänvisade mig till Lindesberg eftersom jag var i Frövi. Jag brukar inte gå iväg, det vet dom flesta och jag hade nog inte gjort det om jag varit hemma även om jag hade så satans ont. Det gick som smärtvågor från urinvägarna upp i ryggen, asont gjorde det! Så jag fick en tid på akuten 17.45, det var bara för pappa och mig att sätta oss i bilen och blåsa dit eftersom det var en bit att åka och ingen av oss visste var det låg.

Vi hittade bra, fick stanna en gång och fråga om vägen, men mest för att det var så dåligt skyltat och skyltarna satt på värdelösa ställen! Väl där fick jag gå och kissa i en kopp, och hur lätt är det när man har kissat flera gånger samma dag?! Aja, fick ut så det räckte iaf ;) Sen var det bara att sitta i väntrummet och vänta på att bli uppropad vilket jag blev till slut. Fick komma in till någon som var dunderförkyld! Man ville ju inte precis ta i hand, hon satt och hosta hela tiden. Vara hemma kanske?

Aja hon konstaterade iaf att jag hade urinvägsinfektion och eftersom jag hade ont i ryggen ville hon även ta Selta(?) för att se om urinvägsinfektionen hade gått högre. Fick sätta mig på en soffa med en lapp i handen och vänta på att en sköterska skulle hämta mig, fick en hål i fingret så att dom fick lite blod. Sen fick jag sätta mig och vänta igen. När väntan var över sa läkaren att det inte hade spridit sig högre, att ryggontet inte var ett resultat av urinvägsinfektionen. Fick hämta några tabletter antibiotika i receptionen så att jag kunde börja kuren på en gång.

Sen började jag och pappa vår resa tillbaka, en minut hann vi typ åka innan pappas mobil ringer. Då är det läkaren som först ringt min mobil som jag glömt hos pappa. Madde hade svarat och gett numret till pappas mobil. Hon ville iaf att jag skulle komma tillbaka, hon hade missat att det även fanns socker i urinet vilket det tydligen inte ska vara så hon behövde ta mitt blodsocker också. Aja, bara åka tillbaka, få ännu ett hål i fingret. Resultatet var 7,7, normalt var 7,5. Av det resultatet kunde hon inte avgöra vad det berodde på så hon hänvisade mig att vända mig till vårdcentralen här för att kolla upp det 2-3 gånger.

Sen fick vi iaf åka hem! Och vad tror ni händer då?! Vi åker fel! Suck. Vi svängde fel i en rondell så vi kom ut på någon landsväg och jag sa till pappa hela tiden, här har vi inte åkt förut. Men pappa var osäker så han fortsatte men kom tillslut på att vi var fel så han vände och fastnade! Vi körde fast i snövallen men efter några minuter kom vi loss, trodde först inte vi skulle göra det så precis innan vi kom loss hade jag spänt av mig bältet och skulle ut och putta, skönt att jag slapp det!

Det var spurt hem sen, hockeyn hade ju börjat! Pappas hyresvärd hade kommit när vi kom tillbaka så han stannade ute jag sprang in och kollade hockeyn. Tog antibiotika. Sen kom pappa in tillsammans med hyresvärd och hans sambo. De stannade en stund på fika. Efter att dom hade åkt så flyttade vi in i köket, dukade fram ostbricka och spelade en omgång plump innan det var dags för pappa att skjutsa hem Madde och Kristian.

Medan han gjorde det la jag mig i soffan och försökte känna om jag skulle klara av att ligga där på grund av ryggen, men det kändes helt ok. Ville inte tvinga pappa att sova på soffan bara för att jag var på besök. När pappa kom hem satt vi uppe och pratade ett tag, planerade inför söndagen, men sen var klockan helt plötsligt 00.30, så det var helt klart dags att sova!

Gjorde iordning mig för sängen och kröp ner i den underbart sköna soffan, inte. Men det gick. Jag är van att sova i en soffa som är 1,40 och pappas är typ 0,50! Så det var inte mycket utrymme att röra sig på. Blev inte mycket sömn den natten, vaknade vid halv 9 typ av att pappa höll på i köket så var lika bra att gå upp :) Vi åt frukost sen kollade vi på en film på TV. Jag gjorde mig iordning sen åkte vi till Maxi. På Maxi köpte jag min antibiotika och sen gick vi in och handlade lite hem typ som kattmat, cola och sådär.

Sen åkte vi till IKEA igen. Köpte säng, bäddmadrass och sängstomme. Mamma kom med transitbussen och hämtade upp allt. Pappa åkte hem för att fixa avloppet och vi åkte vidare till Karlskoga. Jag var dock såå hungrig så när vi väl kommit till Karlskoga fick vi stanna på McDonalds och käka innan vi åkte hem. Men sen var det bara hem och lasta in allt. En colaflaska hade spruckit i botten så det var cola överallt! Men allt gick bra att få in och katterna var glada att se mig! :)

Nu sover jag fortfarande i soffan, pappa kommer på fredag och hjälper mig montera ihop allt, så på fredag får jag inviga min nya säng, men inte ensam, för syster min sover över då och då får pappa ta soffan så får Madde sova med mig :)

Resten av söndagen ägnade jag åt att göra morotskaka och snickerskaka som jag tog med till jobbet igår. Det uppskattades :)

Och nu har jag inte tid med det här längre! Måste göra mig iordning för jobbet!
Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0