Dubbelt bebismys!

Det tar lite för lång tid mellan inläggen egentligen, tänker ibland att jag ska uppdatera, men så blir det inte så, men nu vaknade jag tidigt idag och har ju faktiskt lite att berätta om. Det har hänt saker! Oh, det är väl inte så ofta i min värld, hah! ;)

Som vanligt har det ju varit jobb. Känns som om jag jobbar ganska eftersom jag ställer upp att byta med många, så då blir det lite hattigt ibland, men oftast gör det inget faktiskt. I lördags jobbade jag istället för Jenny, blev ju storhelgsob och fick även kompa, så jobbade bara halva passet och tjänade som att jag hade jobbat hela dagen! Det är ju inte illa pinkat! :D

Pappa kom och hämtade mig vid 20 på kvällen typ, först startade inte bilen, katastrof! Men tur att jag har en backe ner så behövde inte putta igång den! Vi åkte direkt till Maxi i Örebro, handlade lite frukost till söndagen. När vi kom ut efter handlingen så startade inte bilen! Och på Maxis parkering finns det ingen backe. Så vem tror ni fick putta igång bilen?!?!?! Längs med hela parkeringen, såååå pinsamt och jobbigt. Fyfan vilken dålig kondis man har, men en bil är ju ganska tung med! Fick ju springa där många meter innan den bestämde sig för att hoppa igång :P

Så åkte vi förbi niklas hus och hämtade några saker de ville att vi skulle ta med upp, sen åkte vi hem till pappa. Försökte fixa hans dator, den är så jävla seg! Men mja, lyckades inte så värst. Installerade iaf virusskydd åt honom så han inte behöver oroa sig för att få virus, han vågar ju inte vara ute på internet annars ;)

Blev ganska sent i säng, vilket är dumt, för sov riktigt illa gjorde jag den natten. Det var kokhett! Kudden var asobekväm och bäddsoffan var inte alls lika bekväm som den brukar, så inte många timmars sömn och inga hela timmar med sömn samt att jag vaknade vid 8! Försökte smyga ner för trappen, men den knarrar så mycket så pappa vaknade också :P

Vi åt frukost, kollade lite på TV, sen gjorde jag mig iordning så åkte vi. Bilen startade utan problem, pjew! Inga mer puttande efter Maxi, som tur var :) Vi började vår resa med att stanna i Arboga, pappa behövde tanka och jag behövde köpa Cola, för den glömde jag hos pappa. Pappa släppte mig vid ÖB och åkte till Jet. Dock så var ÖB inte öppet, så fick stå där och vänta på pappa ute utan jacka, lite kallt blev det :P Vi åkte till OKQ8 istället!

Sen bar det av till Stockholm! När vi nästan var framme passade vi på att stanna vid en affär så jag kunde köpa solrosfrön, de har rätt sort där precis där Niklas o Sandra bor! Så det är ju perfekt, då behöver jag inte få slut på solrosfrön längre! Wiho! :D Sen åkte vi vidare, vi trodde vi var extremt duktiga och hitta rätt, men nej, vi hade visst kört fel så vi fick vända tillbaka, men hittade sedan rätt utan någon mer hjälp :)

Så kul att komma dit och hälsa på, träffa Niklas och Sandra och framförallt Jennifer som har kommit till världen. Sååå söt! Och för mig då väldigt sömnig, för väl sittandes hos mig så sov hon typ hela tiden, grät några få gånger men då fick hon lite mat och sedan sov hon vidare! :P Men så söt ändå!

Efter att vi kom dit så var det bara en liten stund efter så kom Morbror Gunnar, Anna, Sixten och Kajsa, så det blev dubbelt upp med bebismys! :D Me like! De är så söta de små liven. Och självklart är Sixten söt han med, han är så fin! Och hans ögon är helt otroliga! Ni kommer se det på bilder som kommer! Denna blogg kommer innehålla bilder, det kan jag lova! Ni får typ allihopa som blev tagna av min kamera i söndags,  tack Sandra för fotohjälpen! :D

Sixten var jätterädd för pappa. Han ville till sin mamma, men var ju då tvungen att få förbi pappa och vägrade göra det. Så pappa fick flytta på sig lite för att han skulle våga gå förbi haha sötungen :P Inte lätt när man inte ses så ofta. Det var ju inte länge sen jag träffade honom, så inför mig var han inte blyg, fast iofs var han inte det senast heller. Men det brukar gå ganska lätt för mig med barn :)

Vi hade helt enkelt en underbar dag! Och för att visa det så kommer det MASSOR med underbara bilder. Jag känner mig inte jättefin på allihopa, men aja! Det är ju jag, så jag får stå för hur jag ser ut. :)

Pappa och Jennifer <3

Jag och Jennifer <3

Såhär utslagen var hon när hon låg hos mig! :D

Jag och Kajsa <3

Gunnar och Sixten <3

Anna och Sixten <3

Kajsa <3

Självklart fick jag mitt bebismys gånger två :D De satt där så snällt båda två och sov, fick avlasta de båda mammorna lite, tror det var ganska skönt för dom. För sov gjorde de små liven, satt där ganska länge! :) Såå mysigt!

Sen kom Sixten och var med också. Han är ju en riktig fotoapa. Säger man "Sixten,vi ska ta kort" Så är han där där direkt! Och några gånger var han på väg att skulle gå när vi tog de här bilderna, men så sa man bara "Sixten, ett kort till" så la han sig ner direkt och smileyade :D Så söt!

Här bestämde Sixten att Kajsa inte fick vara med så han skymde henne, men kolla dom ögonen!!

Dagen avslutades fint med middag bestående av grillat kött och grillad kyckling samt pommes! :) En helt klart underbar dag! Tror det märks från bilderna! :D

Vi åkte strax efter middagen, det är ju en bit att åka hem också, både jag och pappa skulle upp tidigt på måndagen för att jobba. Så vi drog oss vidare, fick in hockeyn på radion, knappt måste jag väl säga för det var mycket störningar. Men vi kunde höra vad som hände iaf och bra var ju det :) Brons! Wiho! Gick fort hem i söndags faktiskt, var hemma redan vid halv 8 har jag för mig :) Fixade mat direkt och gick sedan och la mig.

Jobbade måndagen. I tisdags var jag ledig så då tog jag bussen in till Örebro. Träffade Tezzi! :D Wiie, det var evigheter sen! Vi gick och strosade runt på stan i ösregnet. Det var inte alls väder för att gå på stan, men med bra sällskap går allt :) Hittade två tunikor på BikBok, en klänning på HM, knästrumpbyxor på Lindex och balsam! Köpte även glasunderlägg på Entré, skitsnygga var dom! :)

Vi gick och åt Lunchbuffé på Kinamuren, asgott! Blev dock lite besviken på att dom inte hade strimlad biff i bambuskott, det är ju min favorit :( Men det andra var bra det med, kanske kan vara bra att prova lite nytt med :D Vi satt där och åt och pratade, sedan gick vi ut igen på stan tills Tezzi tog bussen till jobbet! Tack för en underbar dag! :)

Pappa skulle inte komma förrän en timma senare så jag gick runt lite på stan. Avslutade med att gå in på korthuset, köpte lite fotoramar! Har framkallat lite bilder som jag ska sätta in i ramar tänkte jag! Så får se om jag gör det någondag nu när jag är ledig, men måste ha tag i en hammare först och tavelkrokar :P Så vi får se! :) Köpte iaf en ram där man kan sätta in tre kort, en stor ram till min affisch jag har köpt och sen 5 små ramar. :) Blir nog bra det där!

Sen fick jag stå i regnet och vänta på pappa ett tag, så jag var dyblöt! :P Men vi åkte till Maxi, storhandlade! Yey! Det är kul att göra det, bara lägga ner massa saker i vagnen! Och det gick fort med, när vi var tillbaka i Karlskoga så stannade vi vid godishuset och köpte så klart godis som det hörs på namnet :P Sen droppa pappa av mig hemma och åkte hem till sig.

Igår jobbade jag igen, slutade vid 17.30. När jag kom hem kollade jag på 24, serieavslut :( Snyft! Det kommer inte komma tillbaka något mer, det är ju inte alls kul! Men lite plåster på såren är ju att de tänker göra en film, men det är inte alls samma sak, och en film är bara två timmar lång, en serie är FLERA timmar lång, med MASSA avsnitt! Uscha. Jaja!

Vid strax efter 22 kom Sonja och hämtade mig så åkte vi o hämta Sandra, sen drog vi vidare till McDonalds! :D Marcus var så snäll och uppmärksammade mig på att det finns nya glas att samla på McDonalds så nu är det ju så att jag måste äta på McDonalds MINST en gång i veckan för att få alla färger och helst vill jag ju egentligen ha minst 2 av varje färg, så lycka till med det! Det var trevligt iaf, sitta där och faktiskt mest lyssna på dom prata haha, men det är ju sån jag är och jag har inga problem med det, tycker det är kul o höra folk berätta om saker :) Jag är ju inte jättemycket för att prata själv, har inte så mycket att berätta om ;P

Ska iaf visa er vad jag har köpt på HM deras HOME-avdelning på internet bör checkas för dom har riktigt snygga grejjer där! Så dessa kom för några veckor sedan på posten:

Så jävla snygga, är totalnöjd med dom! Ska nog köpa något mer därifrån sen, men det får vänta lite. Försöker sätta köpstopp på mig själv! ;)

Och sist men inte minst. För någon dag sedan såg jag en sida på Facebook där man kunde se missar gjorda i photoshop på annonser och reklam och sådär som visats på TV, i tidningar mm. Och det fick mig att tänka på sånt när jag typ är ute och går eller sådär. Så i tisdags när jag skulle ta bussen till Örebro och kom fram till busshållplatsen såg jag annonsen där, och reagerade direkt:

Snacka om en alienhand till skugga! Dom är inte alls avskuggade så som hon håller handen, dom är långa och jättesmala och dessutom så buktar det inte ut på fingret där ringen sitter. Dåligt! :P

Med det avslutar jag dagens blogg. För nu är det dags att se vem som blir årets American Idol. Nervös!
Ha det!

Kommentarer
Postat av: Sonja

Den lilla prinssesan e såååå vacker!!

2010-05-27 @ 13:01:35
Postat av: Madde

Åååååh vad underbart! :D Jag vill också träffa allihoopa! :D <3

Dom är ju bara för söta!! :D <3

2010-05-27 @ 17:59:34
Postat av: tezzi

det var en underbar dag! :) nästa gång får vi satsa på fint väder:P hihi

2010-05-27 @ 23:41:00
Postat av: Sandra

Vilka myysiga bilder :-)

2010-06-14 @ 07:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0