Inlagd!

Nu kan jag klassas som inlagd på sjukan. Pappa och jag åkte hemifrån vid halv 9 imorse. Tänkte att det var lika bra att vara ute i god tid, man vet ju aldrig vad som kan hända på vägen. Vi var uppe på avdelningen redan vid halv 10. Sen var det väntan som gällde. Jag fick sitta i väntrummet till typ 11.15 sen kom läkaren och ropa upp mitt namn. Vi gick in i ett annat rum, där ställde han samma frågor som jag hade svarat på i hälsodeklarationen. Sedan tog han puls, lyssnade på hjärta och andning sen var det klart.

Fick vänta en stund till innan vi gick över till den avdelning jag nu ligger på, där var det lunchdags, de hade gjort iordning en bricka åt mig med. Men jag tackade nej, var dels inte hungrig och kräsen som jag är så tycker jag faktiskt inte om potatismos och rosa köttfärsbiffar. Blä. Nej, jag fick ta fritid istället så pappa och jag gick ner till bottenplan och satte oss och spelade kort istället för att fördriva tiden. Satt där från 11.40 - 12.45. Sen gick vi och stoppa i mer pengar till bilen och gick upp till avdelningen igen. Jag skulle vara tillbaka senast 13.

Fick vänta en stund till, sen blev vi hämtade av en kille som tog oss till våning tre där jag skulle träffa en narkosläkare. Vi sitta i väntrummet till strax före 14, samtalet tog bara 5 minuter. Gick tillbaka till avdelningen, väntade på en sköterska. Hon visade mig mitt rum och pappa gick ner för att köra fram bilen då tiden för parkering gått ut ännu en gång.

Uppe i mitt rum blev jag ställd massa frågor igen. Fick väga mig och hon tog blodprov. Sen fick jag fritid igen, så jag gick ner till pappa så åkte vi till Pizza Planeten och käkade! Gud så gott det var!! Vrålhungrig! Sen gick vi runt lite på krämaren, gick ner till Ica och handlade cola och lite godis. Sen följde jag med pappa till Biltema, men sen skjutsade han mig hit.

Och här ligger jag nu. Det är tyst förutom klockan som tickar, några gånger i minuten så piper det i korridoren. Men tror de flesta patienterna äter kvällsmat nu. Jag tackade nej, har ju precis ätit. :) Så nu blir det till att kolla vad jag laddade upp på datorn och starta något avsnitt eller en film.

Hörs kanske igen imorgon, får jag ordning på kameran kanske det kommer en bild.
Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0