Den som väntar på något gott....

Satt här och lutade mig tillbaka i skrivbordsstolen och fick en snilleblixt. Varför inte lägga ner lite energi på att ladda in bilderna från kameran och uppdatera bloggen? Det var ju ett tag sen, och det har ju hänt en del sen dess. Det har varit midsommar. Jag har haft semester. Jag har fotat vita gubbar och en stor kanin. Så varför inte liksom? Jag gick och hämtade kameran och kollade hur många bilder jag hade tagit sedan senast jag laddade över dom till datorn. Fick en smärre chock när det var 223 stycken! Jisses. Det var bara att sätta igång. Som tur var så var det ju "bara" 100 bilder som var något att ha, som det fanns en objekt på som gick att tyda var det var.

Men nu en timma senare så är det ju även dags att uppdatera bloggen. Det brukar kunna ta ett tag. Det är en del bilder jag vill lägga upp. Har funderat på om jag skulle ge er lite småinlägg, lite i taget. Men vi vet ju alla att det antagligen inte sker. Det blir ett, sedan så glömmer jag bort och har inte tid och allt det där vet ni. Så jag får allt ta och bildchocka er till månen, eller nåt.

Sen måste jag ju även säga. Efter att ha varit en tur till stan och Överskottsbolaget idag med Anna så kom jag hem och skulle ta mig en tallrik fil och honungscherioos tänkte jag. Insåg att det är 110806 idag och på filen så står det Bäst före 110807. Och det är ju faktiskt inte farligt, inte alls. Men det som jag reagerade på är att jag har SEX stycken oöppnade filförpackningar kvar, efter att jag öppnade en idag. Hur tänkte jag när jag handlade? De där kommer jag ju aldrig hinna äta upp idag? Hmmm. Får nog bli en tallrik till sen...

Och och och och... Jag väntar med SPÄNNING på och höra något om att en viss bebis har velat titta ut! Hoppas det är snart. Sonja hade beräknat datum igår, men än har jag inte hört något. Kul ska det bli och få träffa bebis sen iaf! Var hos henne och hälsade på för bara någon vecka sen. Mycket att prata om efter att inte ha setts på flera veckor! Men så värst stor var hon ju inte:

Men ack så fin!

Vi pratade om allt möjligt. Men vi hade ju båda haft semester sedan vi sågs senast. Och att berätta allt man har gjort på semestern är ju svårt, eftersom man gör så himla mycket. Och därför så är det ju bra när man har tagit bilder. Första veckan, vecka 26 spenderade jag den mesta tiden med min kära syster Madde. Hon var här hemma hos mig. Vi gick på stan, hade tjejkväll. Vi hann även med en spelkväll med Sanne. Bilder:

Förlåt, men jag var bara tvungen att publicera den här bilden. Här håller jag på att färga Maddes hår och hon säger "Ögonbrynen också". Okej. Your wish is my command. Varför säga emot? Och ja, på bilden ser det ju ut som hon är världens maskulinaste, men som tur var så såg det ju inte ut så efteråt haha!

Fin är hon! Vem vet om det här är en efterbild. Skitsamma. Håller ingen koll på alla bilder hihi! ;)

Vi drog oss på fredagen vidare hem till pappa. På lördagens väntades en dag på stranden. Madde vid chokladhjulet och jag samt Krille vid bollkastningen:

Vecka 27 var jag tillsammans med Madde hemma hos pappa. Hon jobbade ideellt i kiosken på campingen där, så jag gjorde henne sällskap. Dagarna kan bli långsamma om man är ensam och det kan vara svårt att hinna med om det kommer mycket folk. Men det kan ju vara bra för någon som mig att vara ute i naturen lite. Då gör det ju inte lika mycket att jag de 51 andra veckorna på året mest sitter inne. Eller hur? :) Under den veckan lyckades jag komma på lite funktioner på min kamera och därför fotade jag lite, bara på måfå.

När semestern var slut så var det dags att börja jobba igen. Mycket nytt folk på jobbet med alla semestervikarier, men hade ju även många där sedan tidigare som man kände igen och kunde umgås med. Så man inte känner sig så ensammen :) Och även om man börjar jobba igen, så betyder ju inte det att man inte kan hitta på saker ändå! Så jag var in till Örebro och träffade Marcus och Tezzi. Vi gick på stan, åt på La Baguette sen åkte vi hem till dom och spelade spel! :)

Startklar för att gå till bussen!
Har ju hört och sett så mycket om OpenArt i Örebro så jag var ju tvungen att ta lite kort. Sista bilden så använder vi spegeln för att kunna ta kort på oss alla tre :) Det var ju så att vi inte hade setts sen i januari, då hade vi julklappsbyte. Men sedan i mars så fyllde Marcus år. Det har bara inte blivit av att vi setts och bara för det så ska han ju inte gå miste om att få en present! Sååå jag hann med en stund på stan innan, och hittade ju en klockren present!!

Perfekta sugrör! Vi kom på många saker man kan ha dom till. Extremt långa. Men han kunde ju ha glaset på golvet och dricka direkt ur sugröret som stack upp! Men tänk och ha ett sånt med sig till bion!? Slippa böja sig ner hela tiden för att ta upp drickan, på de biosalonger som inte har dricka hållare pratar vi om nu! Smidigt iaf!

Sedan dess har det varit jobb som vanligt. De lediga dagarna har mest spenderats till att göra ingenting. Men har varit på stan och storshoppat på rean med Madde. Träffat Sonja som sagt. Så endel hinns med ändå. :) Jag har ju även felanmält min spis och fått besked att de ska komma med en ny. Hoppas den kommer till veckan! Längtar till att få baka i en ugn som har rätt temperatur och samma temperatur i hela ugnen!

Tänk att så lite kan glädja en ibland. :)
Nu blev bloggen lång, men iaf många bilder.
Vi får se hur många som tar sig ända ner. Vi får se när vi hörs nästa gång. :)
Ha det!

Glömde bilden från midsommar. Blir bara en. På mina vinster ;)


Kommentarer
Postat av: Madde

Äntligen uppdatering! efterlängtat!!



Tack för de två veckor vi spenderade Kanon bästa syster!!! :D <3

2011-08-06 @ 23:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0