5 sorter till!

Igår var jag i Örebro och shoppade med Madde. Vi var ute efter att bli så klara som möjligt med julklapparna. Och det är ju sällan man hittar allt, men jag är faktiskt klar, förutom julklappen till Madde, men kan ju inte köpa den när hon är med ;)

Hade med mig en påse lakritskola åt henne, och den var helt klart godkänd!
Tänkte jag skulle lägga upp bilder på det andra julgodiset jag har gjort. Ska prova något nytt idag och det är pepparkakskola! Låter gott det :D

Men först ett tips. B´s Skafferi har utförsäljning på hela sitt sortiment, 45% på ALLT! Jag själv var precis inne och beställde en hel drös med grejjer. Även om jag inte riktigt har behov av nåt speciellt just nu så kan man faktiskt inte motstå 45% rabatt på allt, det är mycket rabatt :P Så är det något speciellt inom bak ni är ute efter, kika in där!

Nu till julgodiset. Har äntligen gjort min absoluta favorit. Chokladkola.. mmmmm! :D


Alltid dubbel sats, och det som är på bilden är inte allt. Det blev mer än så. Och en del har jag även doppat i vit choklad:


Måste ju prova sig fram lite ;) Det var ju ganska kul att göra praliner, eftersom det var väldigt enkelt. Och man kan ju göra variationer i alla dess former. Så jag provade dels med min nyköpta form som är rosor och sen med vanliga ischokladformar:



Rosorna är fyllda med Dulce de Leche och de andra med nougat :)
Sen till sist så har jag även tagit kort på trillingnötterna jag gjorde. Gjorde på en hel påse hasselnötter, så många blev det. Det är ett och ett halvt lager till under detta som syns på bild :P


Som ni förstår så börjar det bli lite fyllt i kylen! Men allt ska ju ätas upp sen och då kommer det istället kännas tomt i kylen :P
Nu är det dags för frukost innan nästa kolasmet ska påbörjas!

Kommentarer
Postat av: sonja

OOOO va gott allt ser ut:) mmmm

2011-12-10 @ 13:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0