Stolt!

Ibland saknar jag att blogga. Men oftast finner jag inga ord att skriva ner eftersom vardagen oftast är densamma. Denna vecka är dock en speciell vecka. På fredag tar mina småsyskon Madde och Kristian studenten. Det skiljer två år mellan dom, men självklart så tar dom ändå studenten på samma dag, på olika skolor men nästan exakt samma tid. Jag är en riktigt stolt storasyster som på fredag får fira sina småsyskons student!

Nu när dom är så stora så känns det helt plötsligt fel att säga "lillasyster" och "lillebror", men det kommer dom ju alltid vara eftersom dom alltid är yngre än mig. Men dom är inte små längre. Tiden har gått så fort. Minns fortfarande när dom var så små.

Jag har iaf tagit till mig bakningen i uppgift. Började igår eftersom jag inte hinner allt på en dag. Igår gjorde jag nougat- och pistaschsnittar, Lion Bars och muffinsen som sedan ska bli cupcakes. Dom där cupcakesen har ju verkligen blivit en hit, de är populära och efterlängtade så därför är det ju självklart att jag måste göra sånna till på fredag :)

På torsdag blir det chokladbollar, mandelmums, två prinsesstårtor och om jag hinner så blir det även en bästiskaka, men det andra SKA göras och går så klart i första hand. Jag ska även dekorera cupcakesen på torsdag. Jag har faktiskt beställt hem lite grejjer från internet som det ska dekoreras med. Blå och gul sockerpasta och utstickare formade som fjärilar samt gult och blått kulströssel. Så det blir säkert fint. Tar samma dekoration till tårtorna :)

Ska se till och ta bilder på allt och ladda upp här sen.

Förutom det så är det kvällsjobb som väntar nu idag och imorgon, sen är jag ledig torsdag - söndag. Kan hända att min syster från Göteborg kommer ner för studenten, men det är inte helt bestämt än. Sen är det bara två veckor kvar till semester! Ska bli riktigt skönt faktiskt :)

Men nu ska jag nog göra mig lite frukost, kolla ett avsnitt på Battlestar Galactica och sedan gå till jobbet. Kan hoppas att det har slutat regna tills det är dags att gå, eftersom cykeln blivit stulen, så är det ju gå man får göra ett tag framöver. Och det är inte kul.

Ha det!

Kommentarer
Postat av: lillasyster hihi

Tack för att du bakar bästa syster! :D

2011-06-08 @ 08:40:46
Postat av: Victor

Jag får ont i tänderna bara av att läsa om det.

2011-06-09 @ 08:33:35
URL: http://Www.Twitter.com/2qf4

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0