Älvtårta och Köksassistent!!

Tårtbeställningarna gör mig till en flitigare bloggare har jag kommit på. :P
Idag var det dags för en tårtleverans igen. Igår efter jobbet så åkte jag hem och satte igång och vispa fluff, och sen montera ihop tårtan så den fick stå under natten och safta till sig innan lock och dekorationer åkte på :) Anna följde med hem och jag passade på att visa lite hur man gjorde blommor, målade dom etc. :)

Imorse hade jag satt klockan, så vid 09 var det bara att kliva upp. Det var inte många timmar sömn avklarade då, men det är iaf ledig helg! :) Satte igång direkt med tårtan. Vispade iordning en smörkräm för fodring av tårtan, det var svårt att få det bra för mjölkchokladfluffet var så mjukt, så det vill ju bara komma ut hela tiden :P Men det gick till slut. Sen kavlade jag ut tårtlocket, fixade det på plats och rullade ut en rulle sockerpasta att ha runt tårtan som stopp för fluffet från att komma ut :)

Sen kommer det roligaste. Dekoration! Har längtat tills jag fick placera Älvan på tårtan som den var ämnad för! Och jag blir alltid så glad när en tårta är klar och resultatet är bra :) Och de kom och hämtade den tidigare idag, och det var bara fina ord. Hoppas att tårtan smakade bra också! Lite nervös är man ju allt :P Men Moa som skulle ha tårtan till sitt 8-årskalas idag var väldigt nöjd och tyckte att den var för fin för att äta upp :P


Jag har gått i tankarna ett tag att jag borde skaffa mig en Köksassistent. Det skulle ju underlätta mitt bakande något så enormt. Speciellt nu när det har ökat på sistone. Gick ut på internet imorse och kollade runt lite, hittade en som var lite intressant, men när vi kom till Elgiganten så fanns den inte. Och bra det tänkte jag, för den var ändå röd och rött passar inte hemma hos mig. Så jag la ner tanken just nu, för att sedan ta en titt på siba.
Men vi åkte även vidare till Maxi Kristinehamn för storhandling. Och vad fanns inte där? Med nedsatt pris? Jooo, denna:


999:-. Lätt värt priset. Enormt mycket olika delar till. Det var juicepress, mixer, rivjärn, degkrok, ballongvisp. Ja och mycket mer! :D Så nu ska det bli ännu roligare och baka. Och jag ska faktiskt baka ikväll. Har en beställning på tårta till på måndag :)

Ha det!

Kommentarer
Postat av: sonj

2011-11-27 @ 18:18:00
Postat av: Sonja

Dom blir ju bara bättre o bättre :) stjärna du e på tårtbaket!

2011-11-27 @ 18:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0