Hemmagjord Älva och glömd tvättid!

Det är ju riktigt illa när man är så inne i något så man glömmer viktiga saker. Jag har spenderat dagen med att åka till affären och hämtat ut paket. Tack snälla Linda för skjutsen! Jag har även gjort två tårtbottnar, och samtidigt tvättat. Hade tvättid 12 - 17 idag. Klockan 18.31 ska jag gå på toa och kollar in i sovrummet och ser att jag inte har några lakan i sängen. NEJ JUST FAN! Jag håller ju på att tvätta. Sprang ner till tvätten, 1,5 timma försent. Där stod nästa som höll på och tvätta och hade vikt ner mina kläder och lakan i mina IKEA-kassar. Underbara människor det finns! Men oj så pinsamt. :P

Jag har gjort ahlgrensbilar-fluff, önskemål från Linda, och Geishafluff. Tänkte att en av tårtorna ska med till jobbet imorgon. Får se hur den klarar sig på cykeln haha! ;P

Men till lördag har jag en beställning på tårta, och det är nog huvudsaken till att jag skriver detta inlägg. Måste ju visa upp min senaste kreation. Det tog två timmar, och är orsaken till att jag glömde bort tvättstugan. Blev helt slukad av pillerheten, men jag är riiiktigt nöjd :D


Nu ska jag fylla ena tårtbotten så det får stå sig ett tag. Under tiden ska jag göra lite blommor. Sen någon gång så ska jag väl under kvällen även ta och laga mat. Har iaf tagit fram köttfärs, ett steg i rätt riktning!

Steg-för-steg-instruktionen för att göra Älvan kom från Sockerkonst

Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0