Före och efter!


Jag kände att det var dags att ta mig en tur till frisören och blev varmt rekommenderad av Sonja att vända mig till Linda på Nya Broadway. Så förra veckan bokade jag en tid till idag eftersom jag är ledig. Så jag var iväg, kom hem för en liten stund sen. Sonja hade ett önskemål om en före- och efterbild. Nekade först till det, men imorse innan jag åkte så kände jag att jag lika gärna kunde ta en bild. Bara så svårt att ta bild på sig själv och få en bra bild. Det är ju alltid något som hamnar utanför bilden :P

Jag är än så länge nöjd med klippningen och färgningen. Hon gjorde håret ljusare vilket jag vill, men färgade även till det så att det är lite slingigt! Det syns inte alls bra på bild tyvärr. Men de som får det live kommer märka större skillnad. Men på bilderna ser man ju iaf att det är förändrat, och kortare!

Igår var jag på efterlängtat besök hos Sonja! Det var så länge sen vi sågs, vi har hastigt setts för några veckor sedan innan de skulle åka utomlands, men förutom det har vi inte setts sen dopet i januari. Så det var riktigt kul att vara där igår i några timmar :) Oliver är ju helt underbart söt! O han tyckte om mig, det märktes, han kunde inte sluta titta på mig. Vände dom på honom, så vände han sig tillbaka för att titta på mig. Så söt :P Man märker sån skillnad på barn när man inte sett dom på ett tag. Han hade så mkt mer kontroll över kroppen, log och skrattade massor!

Hade så klart med mig lite fika, och en "liten" presentpåse med lite smått och gott eftersom Sonja fyllt, och de har flyttat till ny lägenhet :) Och jag fick med mig min cykel hem! Såå bara jag tar mig ner och pumpar däcken ikväll, så kan jag cykla till jobbet imorgon. Me like!

Kolla på den här bilder. Är han inte söt eller vad?!


Hade med mig lite cupcakes och Macarons:



Innan jag åkte över till Sonja igår så kände jag att det var dags att göra någon nytta hemma på min ledighet. Så jag tog mig för att sätta upp ett par nya gardiner som jag hämtade hem för någon vecka sen:


Så snygga! Lyfter verkligen upp hela vardagsrummet! :D
Ja, annars har det inte hunnit hända mycket annat sen jag skrev senast. När jag kom hem inatt vid 12-tiden så ställde jag mig och marinerade kyckling. Tänkte göra lite mer avancerad mat än köttfärsås, känner att jag är sugen på något lyxigare. Så det blir marinerad kyckling, har inte bestämt mig och det blir stekt, eller ugnsstekt. Tror nog även jag ska servera det med hasselbackspotatis och sallad. Men sås då? Den tåls och funderas på!

Ska försöka hinna med och göra lite blommor ikväll med. Och förresten så kom vi in på hos frisören att jag har som hobby att göra tårtor och cupcakes, baka i ren allmänhet. Jag visade lite bilder och sådär, hon blev helt fascinerad. Visade dom andra som var där och så där med! Haha. Alltid kul när folk tycker om det man gör! :)

Men mat var det. Ja det är nog dags för det nu. Innan jag äter upp hela paketet med Ballerina Marängsviss.
Ha det!

Kommentarer
Postat av: Sonja

Du är världens finaste<3

2012-04-10 @ 20:37:48
Postat av: Madde

Håret blev ju kanooon! :D och gardinerna i vardagsrummet, snyggt! :D

2012-04-10 @ 20:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0