Med blommor och blad de ska fira hennes dag!

Helgen går fort som vanligt, det är redan söndag. Idag ska det göras matlådor och slappas för att ladda för en ny arbetsvecka. Men jag funderar på att kanske baka en kaka och göra en topping med lite av alla godis och chokladrester jag har hemma. Vi får se var dagen bär av :)

Tack för alla fina kommentarer om mina tårtor! Fick en kommentar till mitt senaste inlägg som jag tänkte att jag skulle besvara. :) Jag har inte gått någon kurs eller utbildning för det jag gör. Jag har alltid haft ett intresse för att baka, men allt eftersom så har intresset stigit för göra tårtor, cupcakes och modelleringar. Det är askul! När man tycker något är kul så är det grymt mycket lättare att göra det och man vill göra det bra för att man blir så nöjd över slutresultatet. Har alltid varit lite konstnärlig av mig och nu känner jag att det kommer ut på ett bra sätt där det känns rätt för mig! :)

Så, även om jag skulle ha en ledig helg till för bara slappande kunde jag ju inte låta bli att göra lite blommor ;) Jossans lilla dotter fyller år nu i februari och hon undrade om jag kunde göra lite blommor som hon kan ha på sina cupcakes samt lite rosblad. Självklart gör jag det! Så hon ville ha 12 vita blommor målade med rosa färg och 12 rosa blommor målade med vit färg. Sagt och gjort:




Första kombinationen har jag ju gjort förut, faktiskt första blommorna jag gjorde hade den färgkombinationen :) Men den andra är ny, och det blev fint. Har även sprayat dom med pärlemospray för att de ska få lite mer lyster och i mitten limmat fast en pärlemokula :)

Och när jag ändå var på G så tänkte jag att jag skulle göra lite rosor. Det känns som att övning ger färdighet i detta fallet och jag vill göra många rosor så att jag blir grym på dom! För det är såå fint med rosor som ser verkliga ut, men egentligen så är dom inte det! :) Så jag gjorde tre rosa och tre vita, samma nyanser som blommorna ovan, eftersom det var de färgerna jag höll på med och hade framme. Och ja, jag är nöjd. :) De kan självklart bli bättre, och jag kommer fortsätta öva och öva och öva! :D


Sist men inte minst så ordnade jag till en riktigt god frukost idag. På söndagar känns det ändå som att man ska ha en riktigt mysig frukost med massa gott. Så varför inte baguetter med skinka och ost samt varm choklad toppade med marshmallows? :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0