Svartvit och rosavit - tårtor!

Dessa tårtor har jag spånat på ett tag. Den här gången var Linda ute i godare tid än förra gången ;) Tar inte alls chansen till att pikas, neej då! Men iaf. Det är skönt när jag har tid på mig, då kan idéerna växa fram och det är kul och se om det blir som man tänkt sig. Och nej, det blir inte riktigt som jag tänkt mig, för jag hade en annan idé om kanten runt, meeen ibland blir det inte som man tänkt sig helt enkelt. Men jag är verkligen nöjd ändå! :)

Kom fram till att jag ville göra en svart och vit tårta samt en vit och rosa tårta. Började redan i söndags med dessa. Då var det två tårtbottnar som gjordes och smältande av bilar och plopp för fluffet. Igår kväll så vispade jag iordning fluffet och fyllde tårtorna. Plastade in och lät det stå till idag. Fick som tur var kompa från jobbet idag, om det inte hade skett hade jag fortfarande hållt på med tårtorna. :) Men idag fixade jag på lock och dekorerade. Linda hämtar dom imorgon samtidigt som hon hämtar upp mig så får jag åka med till jobbet, lyx! :D

Lägger upp två bilder på den rosa vita tårtan för att ni bättre ska se kanten:




Ringde och frågade Linda om det var okej om jag inte tog med text på tårtorna. Det kändes inte som att text passade in. Även om man vanligtvis har text på tårtor, så kände jag att jag inte ville ha det. Men Linda fick bestämma och hon bestämde att jag fick göra som jag ville hihi så det var ju bra det ;)

Nu ska dom packas i kartong och så ska jag fundera på att sova.
Jag har så grymt ont i käken på vänster sida. Gör ont att tugga, öppna munnen och att svälja. Vet inte om det är visdomstanden som trycker på, men det gör inte ont nånstans runt visdomstanden, bara i käken. Eller ja, det är väl typ käken, vet inte om det räknas in i käken, men iaf i böjen där över käke och undre käke möts. Så då vet ni!

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0