Shoppaholic, liite kanske ;)

I torsdags var tredje dagen med smärta i käken så jag tog tag i saken och ringde tandläkaren. Hade turen och fick en tid samma dag. Det är visdomstanden som spökar, den har orsakat en inflammation i sin envisa strävan efter att växa ut som sedan spridit sig till käken. Så de spolade rent och hade på någon bakteriedödande gele. Fick även köpa med mig en specialtandborste och bakteriedödande munskölj som ska använda morgon och kväll i en vecka.

Natten till idag är faktiskt första natten som jag har sovit utan problem, vilket känns otroligt skönt. Men det som plågar mig mest just nu är att jag inte kan äta utan enorm smärta. Att öppna munnen för att stoppa in maten gör att jag grinar illa för att det gör så ont. Men det börjar bli lite bättre, och om jag äter i små tuggar så att jag inte behöver tugga så stort så går det bra :)

Idag var jag iväg på shoppingrunda i Örebro med Madde. Vi körde stan runt, eller egentligen inte så många butiker, men de viktiga och de som jag saknar allra mest här. Och man kan väl påstå att jag har shoppat extreemt mycket idag! :D Men idag var en sån dag som jag redan innan hade bestämt att jag köper det jag vill ha, behöver inte fundera två gånger eller tänka om det verkligen är nödvändigt. Den här månaden är en bra löningsmånad som varje februari är och ibland måste man unna sig :)

Tanken har gått länge på att köpa en tvättmaskin, och igår hade jag lite bestämt mig för att göra det. Men jag ångrade mig idag. Först ska man lägga ut kostnaden på att köpa en maskin och sen kostnaden på att få den installerad. Och det känns bara som en onödig utgift just nu, jag får bli bättre på att boka tvättid i tvättstugan och framförallt gå iväg när jag har tvättid. :)

Så, efter ett besök på Gina Tricot, Cubus, Din Sko, Ur&Penn samt Lagerhaus så blev detta inköpt idag:


Tog separata bilder på varje hög också, men det är så dåligt ljus i sovrummet så det blev bara suddiga bilder därför skiter jag i dom :) Bästa inköpet idag är nog tre klockor, de hade halva priset på alla klockor, passande eftersom batteriet dog på min igår och jag känner mig naken utan klocka på armen. Har letat ny klocka länge, och nu hittade jag tre fina! :D

Pappa hämtade upp oss på stan, vi droppade Madde hemma hos henne, och sen åkte vi till Maxi och storhandlade. Var hemma i skaplig tid och nu blir det serier resten av kvällen. Imorgon är det jobb som gäller!

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0