Effektiv till en viss gräns ;)

En ledig dag såhär mitt i veckan är aldrig fel. Eftersom jag jobbar tidig vecka på jobbet så vet jag att jag även vaknar tidigt på min lediga dag, så igår var jag duktigt tidig i säng! Men innan jag gick och la mig fixade jag ihop denna dekoration till en av nästa veckas tårtor:


Riktigt kul att göra figurer! Detta är då en orienterare som tar en paus medan han funderar på var nästa station kan vara. Heter det station när man orienterar? Jag vetetusan! Det var inte min favvo i skolan inte ;) Har gjort lite grejjer också, men det kommer ni få se när tårtan är monterad och klar :)

Så imorse vaknade jag vid 8. Likabra att gå upp och möta dagen. Före klockan var 11 hade jag möblerat om mitt vardagsrum, eller iaf ställt tillbaka tv-bänken där den logiskt sett ska vara. Jag hade även dammsugit, dammat av hyllor och ätit frukost. Helt plötsligt var det ju massa tid kvar på dagen! Och helt plötsligt så var energin borta ;) Men kollade klart på ett avsnitt OC och sen gjorde jag två tårtbottnar, gick till affären och har precis gjort lite sockerblommor!

Nu är det dags att göra sig lite middag och matlådor. Sen ta det lugnt vid datorn innan det är läggdags! Nästa ledig dag ska jag ta tag i balkongen, måste riva ner hönsnätet, får sätta upp nytt sen. Jag har beställt mig en uteplats från Hyresbostäder. En hyreshöjning på 150:- och de fixar en stenlagd uteplats! Blir nice i sommar det :)

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0